Ervaringen uitlaten?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Maskertje

Post by Maskertje »

wilco wrote:Ik zal hier alleen nu mijn ervaring van deze uitlaat even posten , geluid onderin erg donkere en hard bovenin de toeren erg racy achtig.
Geluid is wel enorm hard , zal er om hangen of de Spoon of Buddy Club even hard klinken of nog harder.
De uitlaat steekt wel een stukje extra uit , is voor mij niet storend en kan handig wezen ivm met wat vlammen. :wink:
Is dus wel even wennen omdat je een stille ITR gewend bent maar voor de rest supers!!

PS. Er zijn wat foto's toegevoegd in de showroomtopic :wink: :wink:
mogen we em horen? :D
HondArd

Post by HondArd »

ITR897 wrote:
roblom wrote:
ITR897 wrote:Passen waarschijnlijk wel maar die lichtgewicht uitlaten van titanium kunnen wel slijten aan de ophangingspunten.

Bij mijn vorige hobby,model auto racen, sleet ik titanium scharnierassen bij de vleet.

Uitlaat hangt aan rubber.

Al zou het rubber al wrijven langs de ophanging en niet gewoon de beweging opvangen door zijn elastisiteit dan nog denk ik dat het rubber slijt en niet het titanium.

Daar ben ik niet zo zeker van. Maar ja, ieder zijn mening.

Een beetje materiaalkennis misschien: Titanium is niet alleen lichtgewicht metaal, maar het is ook nog eens een keer enorm sterk. Best mogelijk dat als het onderdeel heel klein is het makkelijk kapot gaat, maar misschien niet zo snel als RVS.
Kijk anders hier (met dank aan Wikipedia) maar even. Daarom denk ik dat als een Titanium uitlaat in rubber hangt het rubber veel makkelijker slijt dan de uitlaat, het rubber is dan het materiaal wat kapot mag om iets anders te beschermen, en dat is met zo veel dingen.
baRt

Post by baRt »

okee kinders, dit topic even back from the dead!

Ik ben op dit moment aan het babbelen met Dave van SMSP. Ik wil namelijk niet veel verder gaan (iig voorlopig) dan intake/exhaust en ik ben van mening dat ik dan maar meteen lekker gek moet doen (zo goed mogelijk)

Nu heb ik van hem wat prijzen gehoord en dat is deels interessant. Echter, ik wil weten wat ik hier in NL kan krijgen.

Eisen:
Volledig 2,5" pijp (63.5 mm dus)
High flow cat
En het lastigste: dat kreng moet STIL zijn.

Nu kan ik via SMSP een buizenset etc aanschaffen. Lijkt me niet het lastigste van de wereld, maar dan moet ik die meuk laten lassen. Kan allemaal, maar nog steeds zoek ik dan een einddemper.

Nu heb ik uiteraard ook de optie van bv een EPS, of het aanschaffen van een 'simpel' cat-back systeem.

Als ik zo dit topic bekijk gaat het vooral over herriepijpen. PRACHTIG, maar die fase ben ik inmiddels voorbij. Mijn oren zijn al genoeg naar de klote dankzij mijn houseparty verleden :p

Heeft iemand ideeen / voorstellen?
Op dit moment wil ik nog niet nadenken over de kosten. Als ik hier een systeem kan krijgen wat me minder kost dan de SMSP header back delen, dan doe ik dat. Zo niet, ga ik voor SMSP + andere einddemper.

Hoe dan ook, dit gaat me weer eens teveel geld kosten :p

thanks!
wilco

Post by wilco »

Mugen twinloop...HKS silent power....
ITR-B

Post by ITR-B »

gewoon voor de smsp gaan ,ik heb er nu een jaar een complete lijn van smsp er onder echt geweldiggggg :twisted:
roblom

Post by roblom »

baRt wrote:okee kinders, dit topic even back from the dead!

Ik ben op dit moment aan het babbelen met Dave van SMSP. Ik wil namelijk niet veel verder gaan (iig voorlopig) dan intake/exhaust en ik ben van mening dat ik dan maar meteen lekker gek moet doen (zo goed mogelijk)

Nu heb ik van hem wat prijzen gehoord en dat is deels interessant. Echter, ik wil weten wat ik hier in NL kan krijgen.

Eisen:
Volledig 2,5" pijp (63.5 mm dus)
High flow cat
En het lastigste: dat kreng moet STIL zijn.

Nu kan ik via SMSP een buizenset etc aanschaffen. Lijkt me niet het lastigste van de wereld, maar dan moet ik die meuk laten lassen. Kan allemaal, maar nog steeds zoek ik dan een einddemper.

Nu heb ik uiteraard ook de optie van bv een EPS, of het aanschaffen van een 'simpel' cat-back systeem.

Als ik zo dit topic bekijk gaat het vooral over herriepijpen. PRACHTIG, maar die fase ben ik inmiddels voorbij. Mijn oren zijn al genoeg naar de klote dankzij mijn houseparty verleden :p

Heeft iemand ideeen / voorstellen?
Op dit moment wil ik nog niet nadenken over de kosten. Als ik hier een systeem kan krijgen wat me minder kost dan de SMSP header back delen, dan doe ik dat. Zo niet, ga ik voor SMSP + andere einddemper.

Hoe dan ook, dit gaat me weer eens teveel geld kosten :p

thanks!

Heb geen houseparty verleden maar mijn eisen zijn gelijk aan die van jou. En idd is vooral dat stille een lastig punt. De buddyclub Spec IV leek mij een optie, maar die is me veel te duur voor alleen een einddemper plus dat ik dan nog een gok neem wat het geluid betreft.
wilco

Post by wilco »

BC Spec IV is met middenpijp.
ITR639

Post by ITR639 »

Mijn Fujitsubo RM-01a is niet veel luider dan de standaard uitlaat, behalve in vtec dan.
De 5Zigen klinkt ook zo.
roblom

Post by roblom »

wilco wrote:BC Spec IV is met middenpijp.

Je hebt gelijk, maar toch. Op zich is hij het wel waard misschien, maar het blijft een grote gok hoe hij klinkt en dat vind ik een groter probleem.
baRt

Post by baRt »

de spec 4 is lelijk, daarom valt ie af... hahaha

@ITR-B: jij hebt een volledige SMSP-lijn. Je hebt ook zijn standaard einddemper erbij gekocht dus? Ik was eigenlijk aan het kijken voor een Hytech twin loop voor de stilte. Hoeveel herrie heb jij nu dan?

En vanwege je naam: heb je ITB's erop? Want dat zal wel stilte teniet doen :p
Gangaran

Post by Gangaran »

Kon nergens in deze forum info over het volgende kunnen vinden.
Ik heb gister mijn G200 opgehaald, maar vraag nu af of ik de flenzen moet behandelen met vernis tegen het roesten. Ik heb vernis die kan beschermen tot ongeveer 6 a 7 honder graden.

Heel vaak zijn het de flenzen die gaan roesten. Wat zijn jullie ervarnigen hierover?? Wat mij opviel is dat de bouten koperachtig zijn, dus dier zullen niet snel gaan oxideren.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Gangaran wrote:Kon nergens in deze forum info over het volgende kunnen vinden.
Ik heb gister mijn G200 opgehaald, maar vraag nu af of ik de flenzen moet behandelen met vernis tegen het roesten. Ik heb vernis die kan beschermen tot ongeveer 6 a 7 honder graden.

Heel vaak zijn het de flenzen die gaan roesten. Wat zijn jullie ervarnigen hierover?? Wat mij opviel is dat de bouten koperachtig zijn, dus dier zullen niet snel gaan oxideren.

Flenzen vervangen door rvs flenzen.
Heb vroeger een uitlaat van Supersprint gehad en daar begonnen de flenzen ook te roesten. Het bleek uiteindelijk een rvs uitlaat te zijn met stalen flenzen. Dit doen ze om de produktiekosten interessant te houden voor hun.
Kontroleer maar eens of je flenzen magnetisch zijn of niet. Indien niet, geen probleem.
En anders zou ik ze vervangen.
roblom

Post by roblom »

Als het geen RVS is kan behandelen nooit kwaad natuurlijk.

En hoe klinkt hij?
Gangaran

Post by Gangaran »

Oh dat weet ik nog niet. moet eerst APK- laten keuren en dan pas de hele set monteren van voren naar achteren. Ik heb een afspraak op 30 januari. Dus moet nog effe wachten helaas. Ben n.l. alleen 1 keer in de week vrij en komende disndag zijn ze druk.
jef-il-vec

Post by jef-il-vec »

en weer even op gooien..

ik zat zelf te denken aan bc,spoon of tanabe, had onder me ee8 invidia zitten en dat blijft ook altijd nog een optie, klinkt wel harder dan onder een itr naar mijn mening..
heeft iemand ervaring met tanabe??

en welk spruitje is nou goed? std jdm? dc sports? of is dat redelijk verglijkbaar. doet de combo van t spruitje en catback ertoe? zit um waarschijnlijk weer in de diameter..

grtz jef
HONDA

Post by HONDA »

jef-il-vec wrote:en weer even op gooien..

ik zat zelf te denken aan bc,spoon of tanabe, had onder me ee8 invidia zitten en dat blijft ook altijd nog een optie, klinkt wel harder dan onder een itr naar mijn mening..
heeft iemand ervaring met tanabe??

en welk spruitje is nou goed? std jdm? dc sports? of is dat redelijk verglijkbaar. doet de combo van t spruitje en catback ertoe? zit um waarschijnlijk weer in de diameter..

grtz jef

Vergeet niet de zoektoptie te gebruiken Jef want veel van je vragen zijn al eerder behandeld. Sommige zelfs uitgebreid dus daar kun je veel info uit halen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
jef-il-vec

Post by jef-il-vec »

snap ik maar zie niet veel over tanabe staan..

iemand een geluid filmpie of iets in die richting?
roblom

Post by roblom »

Ik heb overigens de Mugen twinloop catback besteld :D
VTECRTY

Post by VTECRTY »

roblom wrote:Ik heb overigens de Mugen twinloop catback besteld :D
en deze is wel een stille versie waar je naar zocht?
vtecmoon

Post by vtecmoon »

jef-il-vec wrote:snap ik maar zie niet veel over tanabe staan..

iemand een geluid filmpie of iets in die richting?

Yup, ik had vroeger de Tanaba SMR medaillon catback onder de ITR. mooi diep geluid, zie hier filmpje...
Hier was de standaard cat nog aanwezig. Midpipe en rear end zijn van Tanabe.
http://media.putfile.com/ITR-Tanabe
Locked