" wrote:Zoooo... Eindelijk kan ik hier ook eens reageren! Laat ik beginnen met het belangrijkste, ik heb geen schade gereden

Dat was namelijk vorig jaar wel anders met de k20 eg6.
Nu maar eens even beginnen met het verhaaltje:
Afgelopen week heel wat aan de auto gedaan, maar helaas niet genoeg. Vooraan moeten er bij mij in de draagarmen nog PU bushings en verlengde fuseekogels in komen en dan zal de wegligging ook wel weer iets beter zijn.
Zaterdag moesten er in de ochtend nog wat kleine dingen gedaan worden aan Sander zijn Impreza ( zwarte cobra suspension Impreza ) En Corné was ook al redelijk op tijd gearriveerd om alles in te gaan laden in de vrachtwagen en de bus. Allereerst Corné zijn k-eg op de aanhanger gezet en de bus ingeladen. Dan konden we daarna de impreza in de vrachtwagen rijden en nog wat kleine dingen in de vrachtwagen zetten.
Toen alles klaar was ging iedereen even snel naar huis douchen en daarna konden we vertrekken richting Zandvoort, na een paar km even tanken in België en daarna konden we echt weg. Maar helaas... Na 15km had de aanhanger waar de k-eg op stond al een platte band, wij overal zoeken naar het reservewiel, maar die konden we nergens vinden. Dus Jeroen een tijdje later in mijn auto terug naar huis om een bandje te laten leggen bij een bandenbedrijf, thanks EWbandenservice :like: Nadat later nog een ander reservewiel werd gebracht konden wij onze weg weer vervolgen naar Zandvoort. Inmiddels was het al 17:30/18:00 dus de shoot van Petroworkz gingen wij ook niet halen...
Eenmaal aangekomen in Zandvoort, +- 20:15, kregen wij te horen dat we al mochten keuren. Dit is een heel groot pluspunt, nu moesten wij in de ochtend niet meer in de lange staan! Goed geregeld Maarten :like:
Na een goede nacht slapen in onze vrachtwagen, was het zover: JAF 2012 was een feit! In de ochtend nog wat rondgelopen bij de pitboxxen/TA paddock, nog wat kleine dingetjes gedaan aan de auto's en nog even wat stickers geplakt op de auto's was het eigenlijk alweer snel tijd om naar de briefing te gaan. Zoals altijd was deze heel duidelijk.
Dan was het na een tijdje zover, TA warmup ging van start.
Warmup: Eerst de baan eens gaan verkennen, want in totaal had ik nog maar 7 of 8 rondjes gereden op CPZ en in de laatste daarvan ( 2e rondje kwalificatie ) crashte ik vorig jaar mijn k20 eg6. Dus het was vooral alles eens goed bekijken en de banden eens opwarmen. Ik denk dat ik in totaal 2 rondjes redelijk heb kunnen doorrijden wat uiteindelijk resulteerde in een 6eplaats met een rondetijd 2:12.4 Niet verkeerd voor een bijna standaard dc2 ( incl. katalysator :P ) Ik moet wel zeggen dat ik ook redelijk vroeg rem, want ik durf eigenlijk niet zo laat te remmen met standaard 96spec remmetjes + stoptech blokken. Dit is iets wat hoog op mijn verlanglijstje staat: Goede schijven, blokken, vloeistof en wellicht ook nog een setje mb6 klauwen. Op Zandvoort heb ik zoiets zeker nodig, dan krijg ik misschien wat meer vertrouwen in de auto en kan ik wat later gaan remmen. Ik weet namelijk zeker dat er een 2:08 in zit, maar dan moet ik uiteraard wel wat meer gaan oefenen op CPZ
Aan het einde van mijn warm-up sessie kon ik wel merken dat mijn voorkant grip verloor en dat was ook wel te merken toen ik na 7 of 8 rondjes de pits weer in ging om mijn bandendruk te laten meten. Vooraan bleek er iets teveel in te zitten dus die hebben we direct verlaagd naar 2.1. Door de aanpassingen die we eerder deze week hadden gedaan aan de achterkant, was de achterkant eigenlijk perfect. Alleen bij bos uit had ik nog weinig vertrouwen in de achterkant/wegligging.
Kwalificatie: Lekker rustig beginnen en verder gaan met waar ik in de warm-up mee bezig was, de baan leren en alles gewoon goed in mij opnemen. Ik kon lekker rondrijden zonder gehinderd te worden, helaas nog wel flink last van weinig grip aan de voorkant. Dus dat is iets wat ik zeker aan moet gaan pakken voor de volgende keer rijden op Zandvoort. Ook deed mijn b18 raar tijdens de laatste rondjes.. Vtec ging er soms niet in, eigenlijk leek het erop dat er weinig oliedruk was. Toen ik na mijn sessie de pits in reed hoopte ik dat ik niet buiten de top10 zou eindigen, dat was gelukkig ook niet zo, want ik had een seconde van mijn warm-up tijd afgesnoept... 2:11.2. Dat was weer een 6e tijd, ik moet er wel bijzeggen dat de nummers 6,7,8 en 9 allemaal een 2:11 hebben gereden, dat beloofde een spannende finale te worden!
Finale: We moesten redelijk lang wachten voordat wij finale mochten gaan rijden, dus mijn banden waren al flink afgekoeld... Ik heb alles geprobeerd in mijn inlap om ze warm te krijgen, maar icm een beetje regen ( paar druppels ) had ik in mijn hotlap totaal geen grip, overal ging hij glijden en hij vertoonde weer wat rariteiten tijdens een aantal bochten, geen vtec/wel vtec etc.. Dus ik wist dat er geen spectaculaire tijd in zou zitten, uiteindelijk toch nog een 2:16 gereden, wat resulteerde in een 6eplaats tijdens de finale. 3x een 6e tijd dus... En dat eigenlijk zonder ervaring op cpz, nouja 7 of 8 rondjes vorig jaar tijdens JAF.
Na de Finale de auto terug gereden naar onze vrachtwagen en de auto klaar gemaakt voor de vrijrijden sessie, Jeroen ( goede vriend van mij ) ging namelijk in mijn auto vrijrijden... Toch nog maar even wat olie bijvullen, dat was dus hard nodig en waarschijnlijk was dat ook het probleem tijdens mijn finale sessie :blush: En nog even wat bijtanken. Helaas begon het na een tijdje te regenen, dus heeft hij niet vol kunnen rijden in mijn dc2. Dat gaan we binnenkort nog eens inhalen tijdens een trackday!
Al met al een goede dag gehad met ons team: Sander die met zijn Impreza een 2:04 reed en Corné die het ook steeds meer en meer vertrouwen begint te krijgen tijdens het circuitrijden! Wij kunnen iniedergeval spreken van een geslaagd weekend!
Ook nog even alle felicitaties aan de podium honda rijders, goed gedaan iedereen :like:
Uiteraard is mijn verbeterlijstje weer veel te lang, dus wij weten weer wat wij de komende tijd moeten doen...