Machiel, TimeAttack 96spec dc2...
Thanks iedereen voor de leuke posts. Stuur is voor mij tijdelijk, ik wil namelijk mijn momo montecarlo beetje opknappen... als het houten stuur 350mm was, dan had ik hem mooi laten zitten!
Kleine update: Ik heb "nieuwe" remmen gekocht, hopelijk komen de klauwen deze week binnen dan kan ik alvast beginnen met opknappen. Klauwen heb ik namelijk 2ehands gekocht en deze hebben wat liefde nodig...
Kleine update: Ik heb "nieuwe" remmen gekocht, hopelijk komen de klauwen deze week binnen dan kan ik alvast beginnen met opknappen. Klauwen heb ik namelijk 2ehands gekocht en deze hebben wat liefde nodig...
MFrame Autosport
De Kerstman was hier een beetje laat, maar ik heb weer wat leuks binnengekregen!
Het zijn geen nieuwe, maar ze zien er nog wel redelijk uit. Ik heb al eens eerder spoon klauwen gehad, maar dit zijn waarschijnlijk wel blijvertjes... Binnenkort nog een setje blokken en Nitrac schijven halen bij R-Developments en dan kunnen ze gemonteerd worden op de integra.
Ik heb zaterdag ook de SSR wielen gedemonteerd en de originele velgen weer gemonteerd... SSR's kunnen nu een paar maandjes winterslaap houden! Misschien ga ik in de tussentijd de SSR's nog vernieuwen met nieuwe gouden boutjes, maar dat moet ik nog eens bekijken.

Het zijn geen nieuwe, maar ze zien er nog wel redelijk uit. Ik heb al eens eerder spoon klauwen gehad, maar dit zijn waarschijnlijk wel blijvertjes... Binnenkort nog een setje blokken en Nitrac schijven halen bij R-Developments en dan kunnen ze gemonteerd worden op de integra.
Ik heb zaterdag ook de SSR wielen gedemonteerd en de originele velgen weer gemonteerd... SSR's kunnen nu een paar maandjes winterslaap houden! Misschien ga ik in de tussentijd de SSR's nog vernieuwen met nieuwe gouden boutjes, maar dat moet ik nog eens bekijken.
MFrame Autosport
Gisteren en vandaag waren productieve dagen, gisteren weer wat inkopen gedaan voor de integra en vandaag wat gewerkt aan de auto.
Gisteren een rondrit gedaan in Belgie en daar op verschillende plaatsen leuke parts gekocht, Mugen gen1 spoiler, Miracle next crossbar en een setje Rays lugnuts.
Eerst ging ik de lugnuts ophalen bij Kris ( Falken ) en daarna richting de verkoper van de Mugen spoiler, alles netjes betaald en weer vlug de auto in om naar huis te rijden. Thuis bij aankomst de goodies even uitgepakt en op de foto gezet?
Rays lugnuts:
Inclusief speciale imbus boutjes...
Spoiler in de verpakking:
Uitgepakt:
De Mugen wing naast de originele:
Na het ophalen van de spoiler heb ik vlug even de originele spoiler gedemonteerd en de Mugen spoiler gemonteerd, om te kijken hoe dat straks gaat staan. Onderstaande foto's zijn na het verwijderen van de originele spoiler.
Testfit van de Mugen gen1, logo's moet ik nog plakken...
Daarna spoiler weer warm in de garage gezet en vlug de auto in om de Miracle next crossbar op te halen. Uiteraard thuis een foto'tje gemaakt.
Vandaag vroeg opgestaan om allerlei klusjes te doen, allereerst de crossbar monteren. De oude situatie kun je zien op de volgende foto, er zat namelijk al een Cpillar in de integra.
Na een minimale aanpassing aan de linker binnenkap van het interieur kon de Crossbar eindelijk op zijn plek:
Toen de crossbar gemonteerd was, was het dan tijd om de vervelende plakresten te verwijderen die achterbleven na het demonteren van de originele spoiler. Wat een troep is dat spul zeg, het was heel moeilijk te verwijderen.
Zo zag het er aan beide kanten uit, ik heb af en toe een foto gemaakt dus er staan foto's tussen van links en rechts.
Na allerlei verwijdermiddeltjes gebruikt te hebben ging het al de goede kant op:
En op de volgende foto's was het bijna klaar, de achterklep moet eens goed door iemand worden gepolijst en dan zal het wel weer "mooi" zijn.
Momenteel rij ik rond zonder een spoiler en dat zal ook nog even zo blijven, binnenkant van de gaten moet ik nog even afplakken want ik wil natuurlijk geen aquarium achterin de auto als het eens een keer gaat regenen tijdens het rijden
Er zijn nog een aantal onderdelen onderweg/in bestelling. Zoals een setje J's Racing canards van een EK9, waar ik nog geen idee van heb of ik ze ga monteren... En uiteraard heb ik gebruik gemaakt van de CheckerdSports aanbiedingen bij R-Developments, dus daar heb ik ook een aantal leuke goodies besteld. s2k spacer + s2k clutchcilinder, CheckerdSports stuurnaaf en een CheckerdSports oilcap.
Binnenkort maar eens gaan beginnen aan de wiretuck en braketuck, dat staat namelijk ook op de planning.
Gisteren een rondrit gedaan in Belgie en daar op verschillende plaatsen leuke parts gekocht, Mugen gen1 spoiler, Miracle next crossbar en een setje Rays lugnuts.
Eerst ging ik de lugnuts ophalen bij Kris ( Falken ) en daarna richting de verkoper van de Mugen spoiler, alles netjes betaald en weer vlug de auto in om naar huis te rijden. Thuis bij aankomst de goodies even uitgepakt en op de foto gezet?
Rays lugnuts:

Inclusief speciale imbus boutjes...

Spoiler in de verpakking:

Uitgepakt:

De Mugen wing naast de originele:

Na het ophalen van de spoiler heb ik vlug even de originele spoiler gedemonteerd en de Mugen spoiler gemonteerd, om te kijken hoe dat straks gaat staan. Onderstaande foto's zijn na het verwijderen van de originele spoiler.

Testfit van de Mugen gen1, logo's moet ik nog plakken...

Daarna spoiler weer warm in de garage gezet en vlug de auto in om de Miracle next crossbar op te halen. Uiteraard thuis een foto'tje gemaakt.

Vandaag vroeg opgestaan om allerlei klusjes te doen, allereerst de crossbar monteren. De oude situatie kun je zien op de volgende foto, er zat namelijk al een Cpillar in de integra.

Na een minimale aanpassing aan de linker binnenkap van het interieur kon de Crossbar eindelijk op zijn plek:

Toen de crossbar gemonteerd was, was het dan tijd om de vervelende plakresten te verwijderen die achterbleven na het demonteren van de originele spoiler. Wat een troep is dat spul zeg, het was heel moeilijk te verwijderen.
Zo zag het er aan beide kanten uit, ik heb af en toe een foto gemaakt dus er staan foto's tussen van links en rechts.

Na allerlei verwijdermiddeltjes gebruikt te hebben ging het al de goede kant op:

En op de volgende foto's was het bijna klaar, de achterklep moet eens goed door iemand worden gepolijst en dan zal het wel weer "mooi" zijn.

Momenteel rij ik rond zonder een spoiler en dat zal ook nog even zo blijven, binnenkant van de gaten moet ik nog even afplakken want ik wil natuurlijk geen aquarium achterin de auto als het eens een keer gaat regenen tijdens het rijden

Er zijn nog een aantal onderdelen onderweg/in bestelling. Zoals een setje J's Racing canards van een EK9, waar ik nog geen idee van heb of ik ze ga monteren... En uiteraard heb ik gebruik gemaakt van de CheckerdSports aanbiedingen bij R-Developments, dus daar heb ik ook een aantal leuke goodies besteld. s2k spacer + s2k clutchcilinder, CheckerdSports stuurnaaf en een CheckerdSports oilcap.
Binnenkort maar eens gaan beginnen aan de wiretuck en braketuck, dat staat namelijk ook op de planning.
MFrame Autosport
Re: Machiel, 96spec dc2... Spoon/Mugen/Miracle/Rays p6
Verkoop van de integra ging niet zo goed, dus deze week de knoop doorgehakt om de Integra "circuitklaar" te maken... Vandaag al druk bezig geweest: Complete interieur, behalve dashboard, is eruit. Deze week beginnen met het opmeten en buigen van de custom rolkooi ( maken wij zelf ) en verder moet ik nog een hele boel kleine dingetjes doen, zodat ik iniedergeval veilig aan de start van de 1e TimeAttack wedstrijd sta. Na 1 April zal er nog veel meer aan gedaan worden, maar nu eerst even de primaire dingen.
Hopelijk deze week dus nog wat meer updates met foto's, maar we hebben het ook nog eens heel druk met andere projecten... Zoals onze TimeAttack Impreza en nog wat ander leuk spul. Je kunt ons trouwens ook volgen op Facebook 8) http://www.facebook.com/pages/MFrame-Au ... 2747132294
Hopelijk deze week dus nog wat meer updates met foto's, maar we hebben het ook nog eens heel druk met andere projecten... Zoals onze TimeAttack Impreza en nog wat ander leuk spul. Je kunt ons trouwens ook volgen op Facebook 8) http://www.facebook.com/pages/MFrame-Au ... 2747132294
MFrame Autosport
Re: Machiel, 96spec dc2... Klaar maken voor TA.
Helemaal vergeten hier ook nog te updaten...
Op de camping, lekker geslapen in onze vrachtwagen :mrgreen:

Paddock:

Ergens op de paddock

En op het circuit:

Gisteren deze moroso pan opgehaald, bedankt Michiel! Binnenkort nog een hamp filter en mtf3 bakolie bestellen en dan kan ik alle vloeistoffen eens gaan vervangen...

Daarnaast moet ik ook nog een setje nieuwe remblokken achter bestellen, omdat linksachter zo goed als op is. Rechtsachter is trouwens nog prima, beetje vaag... Uiteraard vervang ik ze beide
Ook heb ik de auto achteraan nog wat verhoogd en alle bump en rebound instellingen aangepast, zodat alles per as gelijk/goed staat ( Frank aka Gaskleppie, bedankt voor de adviezen! )... Auto wordt binnenkort ook nog eens goed uitgelijnd, zodat ik zeker ben dat alles goed staat voor de 29e. Verder zullen er voor JAF niet al teveel aanpassingen meer gedaan worden, misschien nog een setje es/hardrace bushings monteren. ( uiteraard voordat ik de auto laat uitlijnen )
Machiel wrote:Alles is gelukt met de killswitch, was inderdaad de zwart/gele draad :mrgreen:
Klein verslagje...
Gisteravond ook weer lekker laat thuis... 23:00uur was het volgens mij.
Wat een weekend was mij dat zeg... Zaterdag om 17:00uur voldeed de auto aan de reglementen, dus kon ik hem even snel tanken en wassen om daarna achter de vrachtwagen te rijden naar vakantiepark witterzomer in Assen, 22:30 waren wij pas in Assen... Mooi weekend gehad met het MFrame Autosport Team!
1 April, TA dag. Keuring/inschrijving, die weer als vanouds veel te lang duurde... Was vergeten mijn polen af te plakken, Laurens ( L4urenz ) had dit al weer gezien en plakte ze even vlug af!! Daarna even gechilled bij onze vrachtwagen, banden gechecked en pak aangetrokken en weer met heel veel mensen gesproken!!
Daarna warmup, man wat was mijn auto een dweil op de weg, totaal niet te vergelijken met de K-eg... Resultaat 2:14, auto lekker zo gelaten voor de kwalificatie. Kwalificatie reed ik een 2:11, al iets beter maar net als in de warm-up weer heel veel onderstuur en door de kooi ook lekker tailhappy... Kwalificatie klaar en ik mocht finale rijden [euh] Er ware dus veel mensen te snel geweest, waardoor ik gewoon finale mocht rijden. Uiteindelijk in de finale een 2:12 gereden, paar foutjes gemaakt en in de Geert Timmer wilde hij even niet in de 3e versnelling, er had waarschijnlijk wel een hoge 2:10 ingezeten. 6e plaats in de finale, maar doordat EKTom ( dc5 ) te hard reed, werd ik alsnog 5e.
Genoeg verbeteringen dus voor 29april, onderstuur moet echt weg, auto moet wat lichter worden en vooral het onderstel ( bushings ) en de remmen aanpassen... Want stock remmetjes/leidingen/olie en stoptech blokjes is niks... Totaal geen vertrouwen in de auto met het remmen, dus ging ik ook steeds te vroeg op de rem. Had er geen zin in om risico's te nemen.
Onze K-eg ( japfreak ) heeft het ook zeker heel goed gedaan, 1e keer op het circuit zonder ervaring, geen LSD en stock remmen. Goed gedaan Corné. Onze Subaru ( zwarte GTT en heel breed met flares ) heeft nog veel verbeterpunten, maar dit is een testjaar dus dat zal zeker goed komen. In de kwalificatie viel hij uit door een probleem met het uitlaatsprutstuk.
Van mij uit gaan zeer zeker de felicitaties uit naar Tom ( mouluh ), Florian ( kamelenjager ) en Wesley ( stuiterpino ) Zeer goede prestaties heren, een verdiende podiumplek! Uiteraard ook de felicitaties aan Naas, Snob en EKTom. Zeer goede tijden gereden. En uiteraard ook alle andere Honda's in de semi en pro-street! Goed om te zien dat er weer heel veel Honda's meereden!
Op de camping, lekker geslapen in onze vrachtwagen :mrgreen:

Paddock:

Ergens op de paddock

En op het circuit:

Gisteren deze moroso pan opgehaald, bedankt Michiel! Binnenkort nog een hamp filter en mtf3 bakolie bestellen en dan kan ik alle vloeistoffen eens gaan vervangen...

Daarnaast moet ik ook nog een setje nieuwe remblokken achter bestellen, omdat linksachter zo goed als op is. Rechtsachter is trouwens nog prima, beetje vaag... Uiteraard vervang ik ze beide

Ook heb ik de auto achteraan nog wat verhoogd en alle bump en rebound instellingen aangepast, zodat alles per as gelijk/goed staat ( Frank aka Gaskleppie, bedankt voor de adviezen! )... Auto wordt binnenkort ook nog eens goed uitgelijnd, zodat ik zeker ben dat alles goed staat voor de 29e. Verder zullen er voor JAF niet al teveel aanpassingen meer gedaan worden, misschien nog een setje es/hardrace bushings monteren. ( uiteraard voordat ik de auto laat uitlijnen )
MFrame Autosport