Micronsil (Neptune'd by M.P. Tuning)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
donkeykong

Post by donkeykong »

schade garant heeft voordelen, en dat is ook een gratis leenauto en 4 jaar garantie op het spuitwerk! en nog wat dingen

ikzelf zit bij allsecur, all risk, en ik was bij stern ooit voor mijn bumper, was de eerste keer ook niet goed en heb hem laten staan en 2e keer was ie wel goed.
RedSun

Post by RedSun »

Standaard zit er 8 jaar garantie op spuitwerk, ongeacht schadegarant etc.

Mocht je een goede schadehersteller zoeker pm me maar.

Het vervangend vervoer verhaal klopt, de gedachte erachter is dat je gedurende de stilstand van je eigen auto geen afschrijving hebt (kilometers) en daardoor is er wettelijk een percentage vastesteld i.p.v bij ieder geval apar te kijken hoeveel je niet afschrijft.
In jouw geval schiet je er bij in maar misschien kun je voorstellen om een Aygo te nemen bijvoorbeeld. Die is twee klasses lager/goedkoper en misschien dat ze dan bereid zijn om wel 100% te vergoeden.

Je kunt ook proberen bij het schadebedrijf gratis vervangen vervoer te bedingen. Of met schadegarant of zelf vragen.
Nana korobi ya oki
Danny

Post by Danny »

pfoeee zonde man. Echt balen van die schade.

En die reacties van dat herstelbedrijf ongelooflijk wat een ***

Ik zou de schade eerst laten taxeren en dan gaan polijsten ofzo

Polijsten zal ook al veel weg halen maar die diepe krassen ho maar

Veel succes met het herstellen van de schade
Jo&

Post by Jo& »

Let echt op dat je het eerst door een expert laat taxeren voor je gaat polijsten etc.
micronsil

Post by micronsil »

Zal ik zeker doen.

Ik ga vandaag of morgen ff langs om het verder te regelen.
micronsil

Post by micronsil »

Ik ben al een hele lange tijd niet op de site geweest i.v.m. een nieuwe baan waar ik niet op forums kon komen etc.

Onlangs heb ik wel wat aan de auto veranderd.

Na al jaren de verhalen gehoord te hebben van Marv ben ik toch eens een keer OBD1 met tuning gaan proberen.

Marv is onlangs een officiele Neptune dealer geworden.

Marv had al een conversion harnas voor me besteld en was al begonnen een map op maat voor mijn auto te gaan schrijven lang voordat ik de knoop had doorgehakt om echt obd1 te gaan doen hahah :razz:

Afgelopen weekend zijn we een road test gaan doen en nog even netjes afgesteld en gisteren (omdat ik eerder geen tijd had). :o ops:
Ben ik gisteren de Ecu met Neptune software/map gaan ophalen bij marv (M.P. Tuning).

Wat rijd de auto heerlijk zeg.
Behoorlijk wat koppel onder het vtec gebied, een zeer egale switchover naar vtec gebied en hij blijft maar sleuren tot aan de revlimit van 9000 rpm. 8)

Wat een enorm verschil is dit zeg met de standard tuning van honda.

Ik wist niet dat de auto zo enorm vlot van zijn plaats kon. :twisted:
De variabele 2 step/ Launch control geeft een leuk geluid en maar ook erg veer verschil met optrekken.

Ik moet er nog even aan wennen dat het allemaal anders is en gister nacht nog even bezig geweest met testen (uiteraard op een lege weg hahaha :o ops: 8) )

Al met al een zeer geslaagde tuning dat ik toch echt een ieder kan aanbevelen.

Ik geloofde er niet echt in dat de auto opnieuw mappen zo verschrikkelik veel verschil kon maken .. maar ik ben nu toch echt heilig ervan overtuigd.

Thx marv.

We gaan nog een keetje dyno test doen en daarop helemaal fine tunen maar al met al.. ben ik enorm tevreden ..

En ben ik weer helemaal verliefd op de auto alsof het weer de eerste dag was dat ik de auto in mijn bezit had. :o ops:
Dirk V

Post by Dirk V »

Klinkt goed man.... Door dit soort verhalen begin ik altijd weer te twijfeleln. :wink:

Heb je nog wat specs voor ons wat prestaties betreft?
micronsil

Post by micronsil »

Je mag van mij best komen testen hoor Dirk :)

Ik zal marv vragen om straks te posten wat hij allemaal gedaan heeft.

Wat dat betreft ben ik echt een groentje
Tunertoy

Post by Tunertoy »

@ Dirk : auto is helemaal opnieuw afgesteld met wideband, RPM gaat tot 9000, vtec switch gaat soepeler, meer koppel in lage toeren, Variabele launch control met een minimun van 3000 toeren.
woon je toevallig in de regio van Rotterdam dan kunnen we ook een keertje afspreken zodat je een proefritje kan maken en voor je zelf beoordelen van hoe en wat. Tel nummer is : 0613200910

Ik heb Idris tig keren verteld erover, ik had op Curacao ook nog een ITR motor 98 Spec afgesteld en die gast zelf aan idris laten vertellen hoe het is, BTW die gaat ook Neptune als ik op Buisiness trip / vakantie gaat in January :lol:

Ik ben zeer blij dat jij ook al met een street tune al blij bent, binnekort ga ik afspraak maken dat ik een dyno 2 dagen mag huren en dan kan ik alle auto's op dyno afstellen als we allemaal klaar zijn...

GENIET ervan.....

Groetjes

Marv
LCR

Post by LCR »

Is er een groot verschil tussen ECtune en Neptune dan?
Zo te lezen is er weining verschil met ECtune.....(zonder de ene of de ander af te kraken hoor.)
Tunertoy

Post by Tunertoy »

Jups UPDATE, hahahahaa......
op Neptune forum zie ik een heleboel mensen die op ECtune zitten en willen overstappen naar Neptune.
voor mij is Neptune het beste chipbased software.
LCR

Post by LCR »

Komt het omdat ECtune moeilijker is met upgrades,veranderingen etc,etc....en Neptune niet?
Tunertoy

Post by Tunertoy »

ik zeg gewoon wat ik ervan weet, en gelezen van andere users van ectune, het is dat hij niet snel is met zijn updates, dus software updates.
ik had die eigenaar een keertje een mail gestuurd en kreeg na 3 a 4 maanden erop antwoord terwijl bij Neptune krijg je in NO TIME een antwoord. dus voor mij qua support vind ik Neptune beter..... maar iedereen kan iets anders ervaren...
Accord_Coupe

Post by Accord_Coupe »

Jaman Neptune is the Shit man.

Idris ik kan met je mee praten.
Owja vandaag eindelijk mijn probleem met me koppeling opgelost.

binnenkort gaan we testen ok?
micronsil

Terug van weggeweest & Schade :-(

Post by micronsil »

Hey mensen..

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer op het forum geweest ..

Ik ben 2X van baan veranderd en hellaas op werk zijn alle websites die niet gerelateerd zijn met het werk geblokkeerd en dat waren toch echt de momenten dat ik er zo nu en dan ff snel op zat in het verleden.

Vorige week zaterdag is hellaas mijn auto gesneuveld :(
Althans de voorkant is gesneuveld in de maas tunnel

Image
Image
Image
Image
(Dat zijn niet mijn schoenen .. dat zijn de schoenen van de tegen partij)
Image

( Ik plaats maar een linkje waar ik wt foto's heb staan ... ben al zo lang niet meer op forums geweest en ben ff vergeten hoe ik een foto moet plaatsen)

http://imageshack.us/g/19/img20120414171238.jpg/

Geluk bij een ongeluk heb ik iemand gevonden in engeland die een milano ed dc2 aan het slopen is voor de verkoop in losse onderdelen en heb het gehele front over kunnen kopen minus de motorkap ...

Het ziet er verschrikkelijk uit maar het is meer cosmetisch ..
De auto is dezelfde dag meteen in een rijdbare staat gebracht door Tunertoy ( mijn dank is groot .. ik moet toch naar mijn werk toe kunnen gaan anders komt er ook geen geld binnen voor de reparatie)

Het resultaat is voor zover mogelijk goed ..Het haakje van de carbon kap waar de motorkap mee sluit was afgebroken dus bandaar dat we inventief moesten gaan doen en het maar met schroeven gesloten ..
Ik reed gelukkig niet hard en daardoor is de schade zeer beperkt gebleven

Image
Hayvan

Post by Hayvan »

Damn, zelf niks aan overgehouden?

Ik heb anders ook nog wel een adresje in Engeland mocht je nog iets nodig hebben.
Succes met de reparaties man!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Hey, jammer maar die dingen kunen helaas gebeuren.
Je kan eventueel ook nog voor onderdelen terecht bij Gerdy van GDM autoparts. Zit in Haacht, België.
Locked