Specificaties nieuwe Forcus RS bekend

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
slydawg

Post by slydawg »

Dus daarom moeten we goed meten om zeker te weten....
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Dus daarom moeten we goed meten om zeker te weten....

Juistem.
slydawg

Post by slydawg »

Jo& wrote:Achja, er zijn altijd mensen die plezier ervaren aan "de mijne is groter" discussies.

Dus daarom moeten we goed meten om zeker te weten....
RedSun

Post by RedSun »

De mijne is groter --> dikke pikken gedrag noem ik dat.

Meten is weten! Geldt ook voor de dikke pikken of juist niet maar daarom : meten is weten!
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

RedSun wrote:De mijne is groter --> dikke pikken gedrag noem ik dat.

Meten is weten! Geldt ook voor de dikke pikken of juist niet maar daarom : meten is weten!

Sommige dingen wil je gewoon niet m/weten...
Roy

Post by Roy »

RedSun wrote:
g-unit wrote:
Een Ek9 die standaard onderd de 6,0 sec :lol: :lol: :lol: :stampen: :slaan:

Het verbaasd me nog steeds dat sommigen hier vol overtuiging in hun eigen waanzin geloven!

can you say dream on!!!!

Voor de zoveelste keer: LEES EENS WAT ER STAAT VOOR JE IETS SCHRIJFT!!

Ik zeg niet dat een standaard EK9 onder de zes zit, de fabrieksopgave geeft dat aan, net als bij de ST. Dat beide niet kloppen ben ik met je eens zoals ik dat al met X eens was.

ok my bad sorry!!

Over het meten lijkt me een strak plan!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
RedSun

Post by RedSun »

g-unit wrote:
RedSun wrote:
"g-unit":r0f38hgb wrote:
Een Ek9 die standaard onderd de 6,0 sec :lol: :lol: :lol: :stampen: :slaan:

Het verbaasd me nog steeds dat sommigen hier vol overtuiging in hun eigen waanzin geloven!

can you say dream on!!!!

Voor de zoveelste keer: LEES EENS WAT ER STAAT VOOR JE IETS SCHRIJFT!!

Ik zeg niet dat een standaard EK9 onder de zes zit, de fabrieksopgave geeft dat aan, net als bij de ST. Dat beide niet kloppen ben ik met je eens zoals ik dat al met X eens was.

ok my bad sorry!!

Over het meten lijkt me een strak plan![/quote:r0f38hgb]

Geen probleem :D

Strak plan...dikke pikken gedrag... leuke context weer haha
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Ja toch, wordt geroepen dat die auto zo snel zou zijn en de ander zo snel enz enz
En toch ben ik vrij zeker dat er volgend jaar niemand voor de start streep staat.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Ja toch, wordt geroepen dat die auto zo snel zou zijn en de ander zo snel enz enz
En toch ben ik vrij zeker dat er volgend jaar niemand voor de start streep staat.

Tsja ik ga die moeiete niet helemaal nemen om naar Drachten te rijden om dat te bezien.
Voor mij niet interessant genoeg, kheb wel iets beters te doen...
Mijn rijbeleving in de EP3 is echt super, daar gaat het mij om!
slydawg

Post by slydawg »

En juist om die redenen zal het altijd bij slap gelul blijven of gevaarlijke capriolen op straat uit halen.
Dus op drachten is het geen rijbeleving?
Van op straat rijden kan je niet praten over rijbeleving, omdat je gewoon de auto niet volledig kan beleven zonder anderen in gevaar te brengen, ga een circuit op en kom dan vertellen over rijbeleving.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb wel een stock ITR....

Kijk, ik zeg altijd maar zo: Als ik een auto wilde die het snelste was op een recht stuk weg had ik wel wat anders kunnen kopen met dit budget, zoals veel andere hier dat ook zouden kunnen. Op een gegeven moment kies je voor een auto en dat hoeft dan niet de snelste te zijn. Tunen mag, tunen kan, maar daardoor wordt het niet opeens de snelste auto ter wereld die met 11.000 toeren draait.

Je kan verwachten dat je niet de snelste ben met een Honda (vanaf stilstand) en toch gaan sprinten op zo'n groot evenement zie ik daarom ook niet zo zitten. Als ik ingemaakt wil worden probeer ik er wel een Ferrari uit te trekken :lol:

Veel leuker is een rondje stoeien op het circuit. Daar wordt gelijk alles uit de auto en rijder gehaald.
Op de openbare weg kan je hier eigenlijk nooit een zinnig woord over zeggen.
slydawg

Post by slydawg »

Het gaat er bij mij om dat er wordt gebabbeld over de specificaties die op papier staan, we weten dat in het echt het wel anders is, vandaar dat ik zeg kom een keer sprinten en dan weet je zo goed als precies wat je auto/jij kan, je hoeft er niet gelijk je hobby van te maken.
Ook op een circuit ligt het aan de rijder als alles uit de auto wordt gehaald of niet. En wij allemaal hier hebben weleens een stoplichtsprintje gedaan dus waarom niet een keertje het officieel doen.
En het maakt absoluut niet uit met wat voor auto je rijdt, zelfs met me oude swift maak ik kans op het kampioenschap, uiteindelijk draait het erom om consequente tijden te rijden. Je hebt niets aan een auto met 1000pk als je elke run een andere tijd neer zet.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Het gaat er bij mij om dat er wordt gebabbeld over de specificaties die op papier staan, we weten dat in het echt het wel anders is, vandaar dat ik zeg kom een keer sprinten en dan weet je zo goed als precies wat je auto/jij kan, je hoeft er niet gelijk je hobby van te maken.
Ook op een circuit ligt het aan de rijder als alles uit de auto wordt gehaald of niet. En wij allemaal hier hebben weleens een stoplichtsprintje gedaan dus waarom niet een keertje het officieel doen.
En het maakt absoluut niet uit met wat voor auto je rijdt, zelfs met me oude swift maak ik kans op het kampioenschap, uiteindelijk draait het erom om consequente tijden te rijden. Je hebt niets aan een auto met 1000pk als je elke run een andere tijd neer zet.

Waarom gaat het op consequentie daar? Krijg je strafpunten voor afwijkende tijden?
slydawg

Post by slydawg »

Nee, maar je rijdt in een bepaalde klasse het gehele jaar door.
In grote lijnen gaat het ongeveer zo,
De winnaars van elke klasse komen bij elkaar voor een finale aan het eind van het seizoen en dan wordt er ET gereden.
Wat is E.T. Racing?
Veruit de meest populaire vorm van dragracen is competitie leveren met een handicap beter bekend als "E.T Bracket racing". Bij deze race wijze kunnen twee voertuigen met een verschillende prestatie toch op een gelijkwaardige basis competitie leveren. De verwachtte tijden van ieder voertuig worden vergeleken, het langzame voertuig krijgt bij de start een voorsprong gelijk aan het verschil van de verwachtte tijden. Met dit systeem kan bijna ieder soort voertuig tegen ieder ander voertuig rijden en kan de competitie toch eerlijk zijn. Het komt hierbij aan op rijvaardigheid en voertuigbeheersing. Een Voorbeeld: Auto A heeft de volgende tijden gereden: een 17.78, 17.74, en 17.76 seconden op de ¼ mijl, en de rijder denkt date een "dial-in" van 17.75 geschikt is. Tegelijkertijd, heeft auto B de volgende tijden laten registreren: 15.27, 15.22 en een 15.26 op dezelfde baan en kiest een "dial-in" van 15.25. Gevolg is dus dat auto A een voorsprong krijgt van 2.5-seconden op auto B wanneer de "kerstboom" voor iedere auto afteld naar de groene startlamp. In het geval dat beide auto's op de gekozen dial-in over de finish gaan zal de rijder die snelst reageert op het start signaal de winnaar zijn. De reactie op het start signal heet "reactietijd". Beide rijhelften van de baan worden apart geklokt, en de klok start pas als het voertuig beweegt. Dit kan ertoe lijden dat het lijkt dat een voertuig een bepaald voordeel heeft over een ander maar toch verliest. Dit maakt de reactie op het start signaal extreem belangrijk bij dragracen! Nadat beide voertuigen gestaged zijn wordt de kerstboom geactiveerd door de starter en de drie gele en de groene lamp gaan na elkaar aan. Rijders gebruiken de gele lampen om te anticiperen wanneer de groene zal gaan branden. Verlaat je de start te vroeg dan zal je een rode lamp krijgen en daarmee een valse start hebben gemaakt.
Zo maak je toch kans met in principe elke auto.

Voor meer info over de regelementen enz. check www.dhra.nl
RedSun

Post by RedSun »

Dus als je launch control hebt heb je een dik voordeel.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

RedSun wrote:Dus als je launch control hebt heb je een dik voordeel.

Niet perse. Gaat om je reactie tijd. Launch control kan helpen om een goede start te maken maar is zeker geen garantie voor een win.
Heb er zat gezien met launch control en toch met alleen maar wheelspin vertrekken.
Jo&

Post by Jo& »

Tnx voor de uitleg!
RedSun

Post by RedSun »

slydawg wrote:
RedSun wrote:Dus als je launch control hebt heb je een dik voordeel.

Niet perse. Gaat om je reactie tijd. Launch control kan helpen om een goede start te maken maar is zeker geen garantie voor een win.
Heb er zat gezien met launch control en toch met alleen maar wheelspin vertrekken.

het moeilijkste is natuurlijk om het beste vertrek toerental te handhaven tot het lampie groen is. Met launchcontrol wordt dat wat makkelijker.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Persoonlijk hou ik er niet van om launch control te gebruiken, lukt me aardig om em op 3000rpm te houden en zo te starten.
Denk dat het beter van pas komt bij de high hp auto's.
mr. X

Post by mr. X »

Als ik er even op mag inhaken. Door de gele lampen heeft het niets met reactie tijd meer te maken.
Dit is gewoon een spelletje wie het best de tijd weet in te schatten die tussen het in fases aangaan van de gele lampen zit en aan de hand daarvan zijn koppeling al op laat komen vóór de lamp groen is.
Met scooter sprints was dit niet anders, je gokte gewoon dat je nét geen valse start zou hebben.

Kijk, wat er in F1 gebeurd is veel leuker dan zit er altijd een verschillende tijd tussen voordat de groene lamp aan gaat.

Een reactie tijd vind ik meer dat je jezelf puur op één licht moet focussen zonder hulpmiddel op de baan en wanneer die aangaat je kan 'reageren'. Dus niet zoals in bovengenoemde situatie 'anticiperen'.

Bij het Olympisch hard rennen krijg je toch ook niet 4 schoten achter elkaar, waarbij de laatste pas telt :wink:.
Locked