Wat een dag, veel geleerd het rijden ging volgens mij ook goed voor een eerste keer en super gezellig ook namens mijn vriendin.
Iedereen bedankt voor de toffe dag.
En het eten van de dag ervoor was ook lekker jongens.( zeker voor herhaling vatbaar.)
Ik heb ook nog wat foto's, maar ik weet niet of het wat is.
"Geweld"ig genoten , heeeel veel geleerd (niet zo moeilijk als alles nieuw is) lekker mijn ding kunnen doen (hoewel ik het in de ochtend wel een beetje druk vond. (always room for improvement) maar ja alles naar zijn prijs
Die ITR staat echt mooi naast die Ferrari vooral ook door de kleuren.
Wat zal de eigenaar van die nieuwe m3 staan te flippen nu hij merkt dat zijn m3 niet de enige witte sportieve auto is. :P
we hebben een prachtige dag gehad vergeleken met vandaag, een hoop nieuwe jongens op de baan gezien die met een Big Smile terugkwamen na hun rondjes gereden te hebben
ik zelf heb ook genoten van circuit Assen, moest wel effe wennen aan de heeeele lange bochten, heb ook weer het vertrouwen in de auto terug na 3x gespind te zijn op Zandvoort (oorzaak olie op de banden)
jammer dat ik niet AL mijn ronden heb kunnen rijden door een meningsverschil van de lokale autoriteiten inzake GELUIDSOVERLAST (100db)
Frans bedankt voor alle romslomp eromheen en de lunchpakketjes
ps. ik ben vooral blij dat iedereen van de club veel plezier heeft gehad en er veel van geleerd heeft
Welke onderwerpen zijn er allemaal aan de orde geweest, hoeveel hebben de deelnemers geleerd? Als je alles wat er die dag gegeven werd en je aan het eind van de dag wist, vergelijkt met wat je al wist voor de training, hoeveel procent van wat je nu weet komt van deze cursusdag af? En wat was de belangrijkste nieuwe kennis die je hebt opgedaan?
Het meeste van wat ik geleerd heb van die dag kwam door het rijden op zich. Vooral de uitgezetten pilonnetjes waar je naartoe moest sturen vond ik erg handig.
De instructies van de instructeur vond ik persoonlijk wat summier. Ook heb ik niet veel over de rempunten geleerd maar alleen het moment van insturen. Voor mij was dat op zich wel voldoende omdat het anders weer teveel informatie in 1 keer was. Nu kon ik met gewoon lage snelheden de juiste lijn en moment van insturen oefenen. Pas als je de snelheid omhoog gaat brengen zijn de juiste rempunten van belang denk ik.
Een vervolg zou voor mij dus zijn om tips en aanwijzingen over de rempunten te krijgen.
Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben is wat de instructeurs er zelf van vonden. Toen ik aan de instructeur vroeg of hij wel vaker in een auto met VTEC had gereden antwoorde hij: 'V watte?' dus denk dat het voor hun ook best interessant was om eens in een hoogtoerige auto mee te rijden en tevens in een auto die fabrieks af al een zeer goede wegligging heeft.
roblom wrote:Toen ik aan de instructeur vroeg of hij wel vaker in een auto met VTEC had gereden antwoorde hij: 'V watte?' dus denk dat het voor hun ook best interessant was om eens in een hoogtoerige auto mee te rijden en tevens in een auto die fabrieks af al een zeer goede wegligging heeft.
:lol:
De mijne vroeg wat voor blok erin zat.
Ikke: '2L.'
Instructeur: "Owh, met turbo?"
Hehehehe, hij was iig geval zeer te spreken over de handling en het schakelen.
Dat zeggen ze altijd, oh een turbo? Zelfs een keer met de integra toen ik langs iemand stond.
Mensen tegenwoordig hebben er geen idee meer van wat je met een motor kunt doen zonder turbo. Al die stink diesels die geen vermogen poepen zonder turbo, snap ik dat ze een vertekend beeld krijgen.
Hoor zo dat het een leuke dag was geweest, volgende keer toch maar weer eens mee.
ik zat toevallig in de groep ingedeeld met de ferrari (die gecrasht was), 2 andere posche's en een Golf V5.
Die jongens waren eveneens sterk verbaasd dat een "honda" zo snel kon gaan.
Ik vondt dat de dag goed was opgebouwd. In elke sessie werd eerst een rondje rustig gereden, zo werd het tempo vervolgens steeds opgebouwd. Zo leer je je auto goed kennen, en heb je geen gevoel van "dit gaat mij te snel".
Die pillonetjes waren idd een handige uitgangspunt je bochtenwerk te perfectioneren. Die hebben mij dan ook enorm veel geholpen.
Naarmate de dag vorderde begon mijn "ego" ook mee te groeien, dan is het wel oppassen geblazen, maar toen kwam het incident met de Ferrari. Tja, toen dacht ik wel even van "doe het toch maar wat rustiger aan". Zo gezegd, zo gedaan.
In ieder geval is dit voor mij zeker voor herhaling vatbaar!
Dan wel met de juiste banden eronder :wink: