Onhebbelijkheden van de CTR 2007 (FN2)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Jo&

Post by Jo& »

bennyvc wrote:
culasse wrote:Zo, weer wat nieuws met mijn FN2. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de stuurbkrachtiging uitviel. Meestal na een aantal dagen als ik mijn auto de garage uitrijdt, is er soms zomaar geen bekrachtiging meer. Als ik de motor uitdoe en daarna het contact aanzet en dan de motor weer start, doet ie het wel weer. Als de motor op bedrijfstemperatuur is, is er niets aan de hand. Alleen bij de koude start komt dit voor. Ik ben er nog niet mee bij de dealer geweest.
Iemand soortgelijke ervaringen gehad? Misschien gemakkelijk op te lossen?

Kheb het ook regelmatig eens voor! Het is mij opgevallen dat het bij mij pas begonnen is nadat (de dag erna zelfs) de synchroringen in de versnellingsbak vervangen werden.
Binnekort moet hij binnen voor een onderhoud dus dan zullen ze er eens naar kijken.

Dat zijn fijne storingen, ook voor de dealer :roll:
bartman

Post by bartman »

moet lukken had het vanmorgen ook weer voor :shock:
Jo&

Post by Jo& »

bartman wrote:moet lukken had het vanmorgen ook weer voor :shock:

Achter kan ook niet he :p
Mathy M

Post by Mathy M »

Stuurbekrachtiging probleem heb ik nog niet gehad.

Wel een krakend koppelingspedaal. Zit in het scharnierpunt volgens mij, mijn ek4 had dit ook destijds. Aan het einde van de maand wordt 3rd gear sycnhro vervangen en LSD geplaatst, zal het dan gelijk eens aankaarten.
bartman

Post by bartman »

Jo&

Post by Jo& »

Mathy M wrote:Stuurbekrachtiging probleem heb ik nog niet gehad.

Wel een krakend koppelingspedaal. Zit in het scharnierpunt volgens mij, mijn ek4 had dit ook destijds. Aan het einde van de maand wordt 3rd gear sycnhro vervangen en LSD geplaatst, zal het dan gelijk eens aankaarten.

Is bekend 'probleem' bij de EP3.
Moet je ff op je rug in de auto gaan liggen of met je knieën op de tegels en met WD40 (of andere vette spray) de scharnierpunten van je pedalen in sprayen. Tijdens of tussen het sprayen door je pedaal paar keer indrukken. Dan is het weer een paar maanden weg.
(wel onhandig om daar beetje bij te komen vind ik :p )

Of je radio harder zetten :clap
Mathy M

Post by Mathy M »

Heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Ik voel ook een lichte tik in het pedaal als het gekraak begint. Er zit ook een veer, ik vermoed dat ik het daar moet zoeken.

Het gepiep van mijn tuindeuren is wel verdwenen met WD40, hehe.
:D
Jo&

Post by Jo& »

Mathy M wrote:Heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Ik voel ook een lichte tik in het pedaal als het gekraak begint. Er zit ook een veer, ik vermoed dat ik het daar moet zoeken.

Het gepiep van mijn tuindeuren is wel verdwenen met WD40, hehe.
:D

Oh ik hoor geen tik in mn pedaal... wel soort piep/kraak-achtige geluiden...
Zal iets anders zijn denk ik! Klinkt als een kapot lager ofzo...
juggie

Post by juggie »

Nu heb ik ook al roest ontdekt bij de afstandsrubbers van de achterklep.

Gek word ik ervan, lijkt wel een frans stokbrood uit de jaren 80 !!

Zwakke afwerking... :(
bartman

Post by bartman »

ik heb roest aan de deuren en deze worden beide in garantie herspoten.. net als een nieuwe kofferkklep want de achterruit die is niet goed bevestigd. verder heb ik de handrem moeten laten vernieuwen, de sycro's van 3de en 4de versnelling,het vliegwiel was fout en een mistlamp neemt vocht op... dit hoeft verder geen uitleg lijkt me.. :x
Hakkinen

Post by Hakkinen »

bartman wrote:ik heb roest aan de deuren en deze worden beide in garantie herspoten.. net als een nieuwe kofferkklep want de achterruit die is niet goed bevestigd. verder heb ik de handrem moeten laten vernieuwen, de sycro's van 3de en 4de versnelling,het vliegwiel was fout en een mistlamp neemt vocht op... dit hoeft verder geen uitleg lijkt me.. :x
:shock: :shock:
Jo&

Post by Jo& »

Hakkinen wrote:
bartman wrote:ik heb roest aan de deuren en deze worden beide in garantie herspoten.. net als een nieuwe kofferkklep want de achterruit die is niet goed bevestigd. verder heb ik de handrem moeten laten vernieuwen, de sycro's van 3de en 4de versnelling,het vliegwiel was fout en een mistlamp neemt vocht op... dit hoeft verder geen uitleg lijkt me.. :x
:shock: :shock:

Voor een Honda vind ik dat nogal wat...!
Roy

Post by Roy »

Type Roest :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
bartman

Post by bartman »

de algemene kwaliteit van honda is er zeker niet op vooruitgegaan... had ik niet mijn hart verloren aan dat k20 blok dan was de auto al verkocht!! want het is CRAP!! de mekaniek is goe en voor de rest ist nen ROVER...

honda is ondersneeuwd door klachten van de nieuwe civic alleen... als ik ooit nog een honda koop zal het import zijn en zal hij zeker niet in swindon gebouwd zijn . had meer verwacht van HONDA..
bartman

Post by bartman »

deze morgen binnen geweest voor een nieuwe waterpomp... HONDA :japan: :clap iemand een gokje wat ik volgende week ga moeten laten vervangen?? de winnaar krijgt een kapotte waterpomp :D
bennyvc

Post by bennyvc »

ik heb nog eentje om aan het lijstje toe te voegen, de bekleding van de wielkassen (dus dat zwarte plastic aan de binnekant) komt bij mij gedeeltelijk over het rode 'randje'. (zal er morgen eens een foto van maken)
Overmorgen moet ie binnen dus dan kunnen ze dat ineens goed doen. En idd het lijkt wel of de tye R elke mogelijke 'kinderziekte' heeft!!
chintok

Post by chintok »

ik heb ook iets dat moet vervangen worden op garantie,het stuur maakt abnormaal geluid in stilstand en het zou het stuurhuis zijn.
de garage wil er niet aan prutsen dus gaan ze direct een nieuw steken.
ze wisten me te zeggen dat het niet in bakorde was.
nu is het al 5 weken dat ik nog niks gehoord heb van de garage.
morgen nog is gaan luisteren...
Roy

Post by Roy »

Nou Da'swel heel erg veel defecten.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Blij dat de mijn type-R niet uit engeland komt....
JDM rules!
kurtjevv

Post by kurtjevv »

Is het nu echt zo dat de FN2 zoveel ziektes heeft en nog steeds heeft???

Ik ben aant uitzien om mij in de loop van dit jaar een sportieve wagen aan te schaffen (Civic Type R, Golf VI GTI, Leon FR, Focus ST...)

De Type R stond altijd op stop 1, omwille van de passie die hij uitstraalt en de supertoerengeile motor die erin ligt... Maar als je al deze verhalen hoort ga je wel eens nadenken om er zoveel geld in te steken :(

Dus bij aanschaf van een nieuwe Type R, nog steeds deze ziekten aanwezig???
Locked