EP3 valt onder het rijden soms uit

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
Leike
Posts: 6
Joined: Fri Feb 22, 2013 8:26 am

EP3 valt onder het rijden soms uit

Post by Leike »

Beste forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Leon en woonachtig in de omgeving Weert en ben sinds 2013 in het bezit van een Honda Civic Type R uit 2003. Wat een geweldige auto om mee te rijden!

De laatste weken heeft hij alleen een kwaaltje gekregen. Hij valt nu de laatste weken soms uit. Als ik hem koud start doet dit probleem zich niet voor, en kan ik zo 100 km zonder problemen rijden. Het probleem doet zich voor zodra ik een kort stukje gereden heb (+/- 5 kilometer), de auto dan uit zet, en na 15/20 minuten de auto weer opnieuw start en ga rijden. De auto houdt dan in/schokt een keer en wil daarna weer door trekken, dan valt hij meestal uit waarna het motormanagementlampje gaat branden. Hij komt dan met de melding bij het uitlezen P1362 TDC sensor 1 geen puls, P1361 TDC sensor 1 ruis. Deze sensor heb ik vervangen, maar het probleem blijft optreden. Als ik erna een aantal kilometer gereden heb gaat het motormanagementlampje vanzelf ook weer uit.
Soms valt hij niet uit en schokt hij waarna hij weer doortrekt. Mijn redenatie is dat hij uitvalt omdat hij zichzelf uitschakelt als beveiliging. Het probleem doet zich dus voor als de auto niet warm, maar ook niet koud wordt gestart. Als ik de auto na het uitvallen opnieuw start kan ik weer verder rijden, en in de meeste gevallen treedt het probleem dan nog eens op.
Ik heb ook de benzinefilter vervangen omdat ik eerst dacht dat het misschien een brandstofprobleem was.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem? Zo ja, waar zou het aan kunnen liggen? Nokkenassensoren zijn ook al beide vervangen maar helaas haalt dit ook niet uit.
Post Reply