Lambda mysterie

Hier alles mbt uitlaten en inlaten.
Post Reply
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Lambda mysterie

Post by Roberto »

Heren de volgende vraag , tast hier in het duister.


van de week reed ik, me motormanagement lampje branden, ik uitlezen krijg code P0131 Lambdasonde 1 spanning te laag .
Auto reed niet rot ofzo.. met motor lampje aan , viel wel op dat Air fuel ratio beetje off ging. normaal schommelen tussen 14/15 nu bleef die hangen rond 13
maar na uitzetten van auto en weer starten, ging deze weer uit. (had niet gereset met obd ofzo) en air fuel weer netjes weer 14/15


ik denk oh ok, kijk het nog ff aan....paar dagen later zelfde verhaal.
ik denk moet geen lampjes hebben branden , en bestel een nieuwe lambda sensor.
zo gezegd zo gedaan, deze gemonteerd en wis foutcode ..
gaat 2 weken goed, en wederom gaat lampje branden, ik weer uitlezen en krijg nu code p0132 Lambdasonde 1 spanning te hoog ???


zou dit evt te maken kunnen hebben , met het merk Lamda ? heb nu merk Kava erin geplaasts , vergelijkbaar met Blue print geloof ik.
of zou er meer gaande kunnen zijn. Had nog gekeken naar valse lucht, lekkende uitlaat .dit was niet het geval.
heb voor de zekerheid nu toch een ander merk ook besteld.. maar word niet vrolijk van


tast hier even in het duister, zeker gezien feit dat na opnieuw starten lampje uit gaat en uit blijft...




NB: Gebeurd eigenlijk na koude start... daarna nooit meer lampje branden. maar ook weer niet consequent. dan paar dagen niet en dan weer wel
Image
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Lambda mysterie

Post by Roberto »

Even een update,
Bedankt voor alle reacties, waren erg behulpzaam.... oh wacht
Uiteindelijk gekozen voor een Oem lambda, en geen lampje meer gezien.
Dus moraal van het verhaal ....lambda vervangen Go for OEM . kost wat , maar dan heb je wat....
Image
Post Reply