Vervanging middenconsole lampjes

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Vervanging middenconsole lampjes

Post by Roberto »

Vraagje wie heeft er ervaring met vervanging van dashboard lampjes in de ep ?
Image

De verlichting achter me verwarmingsknoppen beginnen t te begeven , soms wel aan dan weer niet.
Dus ik was aan het kijken voor vervanging ervan, had van Rajeev (http://type-r-owners.co.uk/forums/showthread.php?66730-How-to-install-remove-an-after-market-head-unit) al handleiding gekregen om het console te demonteren.
Maar nu zie ik dat die OEM lampjes (39397-SA5-003) knap aan de prijs zijn, en zie op Ebay dat er ook Seem to be plug and play lampjes voorhanden zijn.

Maar nu de vraag werkt dit goed ,of heet iemand ervaring mee?
En hoe zit het met het oranje licht, zit daar zo plasticje overheen ,of zit dit in het dashboard?
niet dat ik ze vervang en ineens met wit dashboard verlichting zit...dat is natuurlijk ook geen porrem.


Link Ebay lampjes : http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=+39397-SA5-003&_sacat=0
Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Vervanging middenconsole lampjes

Post by Jo& »

Sorry geen antwoord alleen zou ik ze meteen allemaal vervangen want als er 1 gaat.... En je dashboard loshalen wil je ook niet elke dag.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Vervanging middenconsole lampjes

Post by Roberto »

Nee das logisch, als ik em dan toch open heb. vervang ik alle in middenconsole.
Me radio met versterker kabels erin krijgen was al een ramp... word wat straks...
Maar irriteer me aan deels verlicht dashboard savonds :p
Image
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Vervanging middenconsole lampjes

Post by Ray1990 »

Ik heb toen ook een defect lichtbronnetje gehad achter de standenschakelaar in mijn ep3. Dashboard gedemonteerd, vervangen door dealer lampjes. Ik heb toen niets betaald omdat ik al een aardige afname had :)

Ik weet alleen niet of dit oranje lichtbronnen waren of een witte lichtbron met een oranje hoesje eroverheen. Als je ze bij de dealer haalt heb je wel gelijk de goede :)
TypeDUde
Posts: 147
Joined: Tue Jun 09, 2009 8:17 pm

Re: Vervanging middenconsole lampjes

Post by TypeDUde »

Jo& wrote:Sorry geen antwoord alleen zou ik ze meteen allemaal vervangen want als er 1 gaat.... En je dashboard loshalen wil je ook niet elke dag.
Bij mijn was het fout gegaan kreeg center console niet los en toen het los ging, is de warm en koud bevestiging in de dashboard kapot gegaan :( . Kreeg hem niet meer goed waardoor ik een half jaar handmatig warm en koud moet draaien onder de motor kap. Na halfjaar heeft een vriend een bevestinging gemaakt zodat de de draaiknoop weer werkt. Mijn radio is ermee opgehouden denk ah nee niet weer die geleuter hoop deze keer dat niet weer loslaat.
Post Reply