Djrik van Subaru naar Honda

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

In 2002 kocht ik mijn eerste "Hot Hatch" de 1998 Subaru Impreza GT Turbo en mee op de Nurburgring ging rijden. De Poormans Porsche!! in 2006 ruilde ik die in voor een 2002 WRX STI, de Bugeye waarmee ik ongeveer 1200 rondjes op de ring gereden heb en meer dan 25 trackdays op verschillende circuits. In 2014 heb ik die in de bandenstapel en vangrail geparkeerd op CPZ - RIP. Toen kocht ik een 2005 WRX STI waarmee ik Time Attack gereden heb. Toen de FK2 Civic Type R uitkwam had ik gelijk het gevoel wat ik in 1995 had toen ik voor het eerst de Subaru Impreza Turbo zag... die will ik hebben. Ik had besloten om de Subaru te verkopen maar het lukte niet... Inruilen ok niet, het was te danken aan de FULL FIA Rol kooi en gestript interieur. Ik heb toch in Juli 2017 een proef rit gemaakt in de FK2, en vond het echt fantastisch rijden. Trackday car puur zang! Maar die occasion was snel verkocht en ik had de Subaru nog. In October 2017 was er ineens een Blauwe te koop, heb ik gezien, en dacht dat die het moest worden. Ik ging de week erna op vakantie.... tijdens mijn vakantie besloten om het te kopen. Toen ik een week later bij de dealer kwam.... was hij WEG! Toen raakte ik aan de praat over mijn on-inruilbaar on-verkoopbaar STI met de verkoper. Hij had er wel zin om te kijken. Hij had toen ook een S2000 in de showroom, wat ook in mijn CAR Bucketlist altijd gestaan heeft! Uit mijn oog hoek zag ik ook de FK8 staan, maar dat was niet haalbaar.... Anyway, STI ingeruild op de S2000.

Maar een Civic Type R blijft in mijn hoofd spoken..... Die Nurburgring ronde tijd! Trouwens de echte ronde tijd is 8.00:iets... maar dat is een ander verhaal Image Ik heb op Facebook de test hier over gepost.

Heb begin Mei 2018, serieus op zoek gegaan naar een FK2 maar alles had wat. Import uit Duitsland, schade auto uit Belgie, Import uit Duitsland met wok melding, verkoop in opdracht van... etc. etc. En Ik wil een super nette laag kilometer Nederlandse auto.

6 weken geleden ging ik bij Honda Wateringen kijken naar hun FK8 demo en vroeg wat ze voor mijn S2000 zouden geven. Lang niet genoeg.... ondertussen had ik contact met de garage waar ik de S2000 gekocht had en vertelde hoe frustrerend het was om te zoeken naar een unicorn.... Hij stelde iets voor. Hij had een FK8 op kenteken gezet in Maart, en er was wat mee gereden, dus kon hij wel een mooie deal maken. Maar ik dacht, dat gat is niet te overbruggen want Ik had net een Yaris Tsport gekocht om om te bouwen voor Time Attack in 2019... die wil hij vast niet. Maar toch wel! Veel whatzap berichten verder, wat onderzoek naar verzekeringen, en een parkeer plek meten.... Voila, getekend voor een Zeer goede deal en Mijn droom waargemaakt.

Waarom een FK8 CTR? Als je mijn auto historie bekijkt, geef ik 0 waarde aan hoe de auto eruit ziet, heb altijd wagens gekozen met veel PK, zeer sterke en betrouwbare motors en er mee GEREDEN, drive drive drive. Een van de Honda videos over de FK8 hoor je de verantwoordelijke Honda man zeggen, we wanted to design a car that you would want to drive for a long time..... DRIVE. A CAR YOU WANT TO DRIVE Image that's me, drive, drive, drive.

Ik kocht de FK8 zonder proef rit, omdat ik alles heb proef gereden toen ik de FK2 probeerde. Een Golf R, Cupra, A45, Focus RS en de FK2 en wat betreft de feedback en gevoel was de FK2 de beste, iedereen zie de FK8 beter was dan de FK2, lijk mij overbodig om proef te rijden. En ik had gelijk, want de FK8 is een andere auto, en rijdt op een nog hogere dimensie dan de FK2. Ik kan het enkel beschrijven als Hot Hatch Heaven.....Super blij met de wagen!
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

Image
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by H8TER »

Lang verhaal :applouse:

Ga je met deze ook weer circuit/ring rijden?
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

Timeattack niet, maar trackdays van Driving Fun wel, en af en toe een rondje ring, maar denk heel veel rijden in de omgeving van de ring en in de alpen / Ardennen.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by H8TER »

Omgeving ring is geweldig
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

Idd, Ik gebruik de programa Tyre om mijn eigen routes te bouwen, je kaan zo veel leuke wegen aan elkaar plakken!

Image
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by H8TER »

Ik doe dat altijd gewoon met Maps. Daar ben je beperkt in de hoeveelheid tussen stops, een gemiddeld rondje wat ik dan heb is dan meer dan 2uur en dan wil ik toch ff stoppen om wat te drinken/eten/plassen/zonnebrandcrème bij smeren. Kan ik mooi het volgende stuk aan klikken ;)
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Spongerobie »

Welkom hier!

Interessante collectie aan autos is er aan je fk8 vooraf gegaan.
Zelf gebruik ik inderdaad ook Tyre, ideaal programma ervoor :)
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

Met Tyre een tocht in de randstad gemaakt, niet wetend of het iets zou zijn. Mijn conclusie is dat het mooi is maar niet om snelheid te ervaren wel om leuk te rijden met mooi weer.

https://youtu.be/x3ku_aIY4as
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Spongerobie »

Ziet eruit als een mooi stukje sturen hoor.
Laten wij tzt nog even contact houden mochten we een leuke tocht met de club willen rijden!
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by CTR-Voorburg »

Welkom hier en mooi verhaal
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

Video van de Omgeving rond om de Nurburgring
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by erwin »

welkom
User avatar
Spongerobie
Posts: 209
Joined: Fri Jul 20, 2012 7:37 pm

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Spongerobie »

Zijn inderdaad hele mooie stukken natuur in de omgeving, ik kom er rond mei ook meestal doorheen tijdens een 4 landen roadtrip!
Erg mooie stukken om te rijden zeker!
[CENTER]Keizacht de Sponzigste![/CENTER]
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

https://www.youtube.com/watch?v=Zob_lrJUaa0

Heb ook een Video van de wegen in de omgeving. Echt mooi om daar rond te rijden!
User avatar
Djrik
Posts: 16
Joined: Wed Jun 13, 2018 8:05 am

Re: Djrik van Subaru naar Honda

Post by Djrik »

https://www.youtube.com/watch?v=VJ-mM2QsiwU

Rondje op de Ring, kennis van mij filmde uit zijn wagen, het was een echte tourist lap :)
Post Reply