Tjap ep3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Tjap ep3

Post by Mindstorm »

Die tafel wil je alleen echt niet met je teen tegen aan lopen, die haakse kantjes van motorblokken zijn erg scherp :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Tjap ep3

Post by Knite Force »

Cool!!
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Mindstorm wrote:Die tafel wil je alleen echt niet met je teen tegen aan lopen, die haakse kantjes van motorblokken zijn erg scherp :D

Maakt niet uit in welke staat het is .. Kserie blijft scherp :p

[font=Verdana]
Knite Force wrote:Cool!!
[/font]
Thanks ! : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Tjap ep3

Post by Sinister »

Laat die blok eens terug afstellen door van Drie, ik zie zo al dat die air fuel niet optimaal is en dat je cam angles niet goed staan en ontsteking.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Sinister wrote:Laat die blok eens terug afstellen door van Drie, ik zie zo al dat die air fuel niet optimaal is en dat je cam angles niet goed staan en ontsteking.


LMAO guru ... verklaar je nader. Hoe kan je ingodsnaam zien dat de cam angles en ontsteking niet goed staan ? Evenals de AF/R.

Edit: Leo heeft de onsteking en cam angles gedaan, hier heb ik niks aan veranderd.
Enkel de AF/R heb ik gedaan, omdat het inlaat spruitstuk meer of minder brandstof nodig had @alle KPRO fuel maps.

Dus wat is de reden om hem opnieuw te laten afstellem ?
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Wauw, wat een verademing. Kan nu normaal over drempels : )
Heb het gedeelte van de middenpijp dat aan het spruitstuk komt op maat laten maken, echt stukken beter zo !

Image
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Tjap ep3

Post by Sinister »

TJAPZ0RRO wrote:LMAO guru ... verklaar je nader. Hoe kan je ingodsnaam zien dat de cam angles en ontsteking niet goed staan ? Evenals de AF/R.

Edit: Leo heeft de onsteking en cam angles gedaan, hier heb ik niks aan veranderd.
Enkel de AF/R heb ik gedaan, omdat het inlaat spruitstuk meer of minder brandstof nodig had @alle KPRO fuel maps.

Dus wat is de reden om hem opnieuw te laten afstellem ?

Om te beginnen het dip, dat is niet normaal.

Dan max rpm heb je eerder air fuel 14, terwijl hij best net rijker staat bovenin.
Als je optimaal vermogen wil halen zit je eerder op 12,8 air/fuel. ipv alles hoger dan 13.



Onderin kan je met je cam angles ook spelen zodat je meer dan 200 nm koppel haalt.

Jij hebt na je nieuwe blok te steken de mapping van de vorige blok overgezet vermoed ik?

Dan dit nog:

Code: Select all

Ook had ik met KPRO de cam angle van +-20 naar 25 en daarna 30 graden gebracht @colomn 9 en 10 vanaf 8000rpm naar revlimiter 30 en 25 graden gaven paar pk's negatief verschil.

Waarom zou je dat wel doen? Heb je enig idee waar je mee bezig bent? Of probeer je gewoon maar wat?
https://www.hondata.com/help/kmanager/tuningcamangletables.htm
aydhayeth
Posts: 69
Joined: Tue Sep 01, 2015 4:14 pm

Re: Tjap ep3

Post by aydhayeth »

TJAPZ0RRO wrote:Wauw, wat een verademing. Kan nu normaal over drempels : )
Heb het gedeelte van de middenpijp dat aan het spruitstuk komt op maat laten maken, echt stukken beter zo !

Image


Vet!
Goed bezig.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Sinister wrote:Om te beginnen het dip, dat is niet normaal.

Dan max rpm heb je eerder air fuel 14, terwijl hij best net rijker staat bovenin.
Als je optimaal vermogen wil halen zit je eerder op 12,8 air/fuel. ipv alles hoger dan 13.



Onderin kan je met je cam angles ook spelen zodat je meer dan 200 nm koppel haalt.

Jij hebt na je nieuwe blok te steken de mapping van de vorige blok overgezet vermoed ik?

Dan dit nog:

Code: Select all

Ook had ik met KPRO de cam angle van +-20 naar 25 en daarna 30 graden gebracht @colomn 9 en 10 vanaf 8000rpm naar revlimiter 30 en 25 graden gaven paar pk's negatief verschil.

Waarom zou je dat wel doen? Heb je enig idee waar je mee bezig bent? Of probeer je gewoon maar wat?
https://www.hondata.com/help/kmanager/tuningcamangletables.htm


Ten eerste, AF/R is in orde : ) hou er rekening mee dat een tailpipe wideband ietwat armer aangeeft dan een spruitstuk wideband.

En over het cam angle verhaal moet ik eigenlijk niet op in gaan, maar ik doe het toch.
Lees het stuk van 'signalpuke' http://www.k20a.org/forum/archive/index.php/t-30690.html

Verder is KPRO voor mij puur voor de lol, Ik heb geen dyno beschikbaar om alle cam angle runs etc. op te doen zonder dat mijn portemonnee beduidend lichter wordt.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Tjap ep3

Post by Sinister »

Wat is dan de reden denk je van het dip op 5500 rpm?
Op hoeveel rpm staat je VTEC?
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Sinister wrote:Wat is dan de reden denk je van het dip op 5500 rpm?
Op hoeveel rpm staat je VTEC?


VTEC crossover is @4450rpm, ontsteking en cam angle zijn gelijk voor en na 5500rpm.

De enige keer dat ik zo'n verschil gezien heb op een dyno was omdat die auto wielspin had, eerlijk gezegd is het met mijn run niet opgevallen.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Tjap ep3

Post by Sinister »

Heb je PM gestuurd met nog vragen.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Tjap ep3

Post by Sinister »

Je dip is hetzelfde als who-carez op dit forum.
Allicht komt dit van de skunk2 manifold en gasklep mods.
Die hebben jullie in common.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Sinister wrote:Je dip is hetzelfde als who-carez op dit forum.
Allicht komt dit van de skunk2 manifold en gasklep mods.
Die hebben jullie in common.


Goed gezien, is opvallend ja.

Grote kans dat het inderdaad aan het spruitstuk ligt.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Tjap ep3

Post by who_carez »

Enkel heb ik een RBC en geen Skunk2 ;-)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Tjap ep3

Post by Sinister »

Correct het is beiden tegiwa header dat wsl de oorzaak is, verkeerd gezien naar jullie mods.
Als je dat eruit wil moet je naar een Hytech, PLM header gaan.
Deze bv: https://www.privatelabelmfg.com/product_p/plm-hdc5-header.htm
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Tjap ep3

Post by who_carez »

En wat is er mis met een Tegiwa header? Dat is toch algemeen geweten dat dat een van de betere zijn? Je was verbaasd dat ik zei dat ik 256pk zou hebben. Bij DVX kwam ik net niet op 263pk en was de reactie dat er een rare curve is... Serieus kerel. Moet gij nu op alles een antwoord geven of zijt gij misschien anti Van Drie? :) Ik ken mensen die in altijd beweren dat ze in alles de beste zijn en soms heb ik de indruk dat gij ook zo iemand zijt... :confused:
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Tjap ep3

Post by TJAPZ0RRO »

Sinister wrote:Correct het is beiden tegiwa header dat wsl de oorzaak is, verkeerd gezien naar jullie mods.
Als je dat eruit wil moet je naar een Hytech, PLM header gaan.
Deze bv: https://www.privatelabelmfg.com/product ... header.htm

Hier een foto tijdens dyno tune van Leo, dit is met Tegiwa 4-2-2-1 en nog OEM spruitstuk.

Het enige wat er nu anders aan is het spruitstuk ...

Image
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Tjap ep3

Post by Sinister »

Ik ben niet de enige dat die dip raar vond hoor, ik wil gewoon de oorzaak weten.
Ik ga geen uitspraken doen over tuners en heb nergens gezegd dat Van Drie slecht is.
Wat ik je wel kan garanderen is dat 90% van de civics met die mods het niet hebben, dus daarom is het raar.
Post Reply