mos aanslag

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

mos aanslag

Post by remco »

Weet iemand hoe je beste mos weg kan halen bij de achterlichten?als ik mijn auto heb wil ik dat even weghalen.
Het zit onder de randjes,hebben jullie dat ook?is er spul voor dat het dan tijdje wegblijft anders is het zo weer terug denk ik.
Ik dacht aan een sateprikker ofzo,achterklep open en dan met het prikkertje onder de randen van de achterlichten.
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: mos aanslag

Post by Headhunter »

Ik heb dat ook, ik denk dat ik de lichtunits eruit ga halen.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: mos aanslag

Post by Mindstorm »

Ik denk niet dat iedereen het er mee eens zou zijn, maar gewoon de hogedrukspuit er op zetten, dan spuit je het meeste weg.
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: mos aanslag

Post by remco »

Hahah ja dat is ook een oplossing mindstorm.
Bij mijn vorige auto had ik steeds mos op de deurrubber aan de bestuurderszijde,andere kant niet,kwam steeds terug na een paar dagen heel vreemd vond ik dat.

Overigens ga ik hem in de lente eerst even een professionele was/poetsbeurt behandeling geven,daarna verder met het handje icm mequairs en washandschoen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: mos aanslag

Post by Jo& »

Normaal zou ik tegen mos azijn gebruiken maar ik weet niet of dit veilig is op je lak en plastic.
Heb overigens dit probleem op Mn PHEV achterlichten. Zijn al onder garantie vervangen. Helaas weer een biotoop in beide achterlichten ☹️
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: mos aanslag

Post by remco »

Echt irritant dat mos,al is een auto splinternieuw dat mos maakt een auto meteen ouder.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: mos aanslag

Post by Jo& »

Ja mos + auto is geen combi!
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: mos aanslag

Post by remco »

Headhunter opperde om ze eruit te halen,volgens mij kan je er dan nog niet bij aangezien de behuizing eraan vastzit,ik zat te denken om met een sateprikker of dun wattestaafje onder de randen te gaan,echter de randen onder de kofferbak kun je niet bij komen.
Nieuwe halen vind ik zonde,zit je na 3 maanden weer met mos,iemand nog goede tips?
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: mos aanslag

Post by H8TER »

Met een kwast ofzo.....
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: mos aanslag

Post by remco »

Ja,dan blijf je het probleem houden de doorlopende reflectoren onder de achterklep,keer op me gemak de tijd voor nemen.
Post Reply