ep3 zonder vermogen.

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Locked
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

ep3 zonder vermogen.

Post by who_carez »

En het volgende probleem is opgedoken. Vorige week de motor er dus uit gehad voor een nieuwe koppeling en distributie ketting en nog wat extra liefde. Nu zit alles er terug in met het originele spruitstuk en uitlaat. Ik ben dan ook zonder problemen door de keuring geraakt maar er zit absoluut geen vermogen meer in. Hiervoor was hij afgesteld op zo'n 256pk door Van Drie maar als er nu nog 200pk in zit zou het veel zijn.
Leo zegt dat dit komt omdat alles is afgesteld op de Tegiwa header en de uitlaat. Die komen er morgen weer onder maar ik ben er alsnog niet helemaal gerust in. Kan dit effectief zo veel verschil geven? Of is misschien de afstelling 'verloren' gegaan omdat de accu een week uitgebouwd was? Of is er eventueel iets mis gelopen met de distributie ketting? Auto rijd verder eigenlijk heel normaal. Schokt niet, start direct... Enkel ontbreekt er een stuk vermogen. Iemand die mij kan zeggen wat het probleem kan zijn?
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: ep3 zonder vermogen.

Post by Lucas79 »

Volgens mij kan een ECU zich niet resetten naar "factory default" als die een tijdje geen stroom heeft gehad. De mapping zal vastliggen een E(E)PROM of iets dergelijks, zodat die altijd blijft staan zoals die is. Werkt je VTEC wel gewoon? mogelijk dat er niet genoeg oliedruk is, of dat er iets de vlotter tegenhoudt waardoor de VTEC niet inschiet?
Deus Ex Machina!
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: ep3 zonder vermogen.

Post by K20R »

Vooral de originele middenuitlaat en kat houden veel tegen. ik ben afgelopen week van 3 inch middenpijp naar stock middenpijp gegaan en merk het verschil behoorlijk.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: ep3 zonder vermogen.

Post by who_carez »

Oliedruk is oke :) Schommelt tussen 3 en 5 bar. Juist de Tegiwa header en 3 inch uitlaat terug gestoken en het vermogen is plots terug. Bizar dat dit zoveel verschil maakt. Gaat in 6e nu even goed als deze morgen nog in 4e :-D Dus topic mag dicht :-)
Locked