Verschil kettinggeleider K20

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Verschil kettinggeleider K20

Post by who_carez »

Ik zit met een vraagje/probleempje met mijn nieuwe kettinggeleider.
Mij is opgevallen dat de het kunststofdeel van de nieuwe een heel stuk langer is dan wat er standaard op mijn motor zat en dat deze eigenlijk met een beetje schudden al los komt. Dus mijn motor maatje was hier niet echt gerust in en heeft de oude er momenteel terug opgeschroefd.
Nu is de vraag, kan dit kwaad? Bestaat er kans dat het kunststofdeel effectief los zou komen als de ketting hier 'over' glijdt? Momenteel is de motor er nog uit maar morgen als de kleppen gesteld zijn gaat hij er terug in. Dus het zou jammer zijn als ik toch de oude geleiders er laat in steken terwijl dit helemaal geen kwaad kan... Dus iemand die hier nog snel een antwoord op kan geven?

Hier alvast een paar voorbeeld foto's.

Imageimage upload no compression

Imageimage url upload

Imageupload photos
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Verschil kettinggeleider K20

Post by Headhunter »

Kan je bij de nieuwe het kunstof stuk niet verder schuiven? Oude ziet er nog prima uit.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Verschil kettinggeleider K20

Post by Louray »

De mijne (nieuwe) zat zeker niet zo los. Ik zou de oude lekker laten zitten (of snel nieuwe halen) en de leverancier contacten.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Verschil kettinggeleider K20

Post by who_carez »

Wij hebben de oude inderdaad gewoon laten zitten. Enkel op de kleine bovenaan was een minimale raakspoor te zien dus opzich nog niets dramatisch :-) Bij elke geleider kan het kunststof stuk verschoven worden en is het te lang. En op de rechte zit het dus ook niet goed vast / klikt het bij het minste gewoon los. De leverancier was al verwittigd maar ik weet der hier de laatste tijd redelijk wat distributie kettingen zijn vervangen op K20's dus wou ik jullie ervaringen en meningen eens horen ;-)
Post Reply