Pistons

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

So, veel gepost waar moet ik beginnen...

Eerst even nog over het zelf sleutelen. Zou dit echt waar zó graag zelf doen, maar ik moet iemand hebben de me hierbij wil helpen/assisteren en die vind je ook niet zo 1,2,3 plus dat het niet de eerste de beste motor is. Vertrouw ook maar weinig mensen dan mezelf als het om sleutelen gaat aan het beestje...
Opzich zou het niet eens uitmaken als hij 1 á 1,5 maand stil zou staan mocht ik het zelf doen, leer er zó veel van door het zelf te doen.
Ruimte is verder ook geen probleem, zoals Joanne al zei, we hebben hier een groot genoege schuur zodat hij niet in de weg zal staan. Enige wat we eigenlijk nog missen is de brug...

Dát het gaat gebeuren is zeker, wát er gaat gebeuren is nog niet zeker.

Ben gisteren langs 2 winkels geweest waarvan ik mn keuze al heb gemaakt qua klantvriendelijkheid/behulpzaamheid.

Namen noemen lijkt me bij deze niet gepast want ik wil niemand afkraken:
zaak A ging een factuur maken en was heel behulpzaam en dacht mee over een aantal zaken (binnenkort tijdje belt hij me voor de precieze prijsopgaaf)
zaak B ratelde door en dit en dat en kwam met een prijs van +- 2250 euro

zaak A was ik de auto max een week kwijt
zaak B 2 weken en misschien meer.

Verder heb ik me dus ook laten vertellen niet verder te gaan dan 12:1 , hoeft ook niet. Wil dat hij iets sneller word, maar vooral dat dat verdomde olie verbruik naar beneden gaat.
Kijk en als het dan toch open hangt prop ik er liever beter spul in zodat hij ook nog eens sneller word. Zo is het nog altijd gedaan (koppeling moest vervangen worden, dus ACT erin)

dit iets?

Spoon verder een goed merk of...? Beter iets goedkopere zuigers en dan icm andere nokken? Geef eens een paar goede tips
Hoeft geen top vermogen te zijn, zolang hij lekker op het gas reageert en het op het circuit een leuke auto is, maar je er 'dagelijks' ook mee kunt rijden
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dit is de zelfde zuiger waar Exige mee aan kwam, maar dan beter gebalanceerd.
Niet doen dus, die zijn te zwaar.
Wiseco heeft mooie lichte zuigertjes en kunnen veel bedrijven leveren.
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Je gaat er wel voor he. :wink:
Ben benieuwd welke onderdelen het worden en naar het resultaat er van.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ok duidelijk... Staat dat ook ergens aangegeven hoe zwaar de zuigers zijn? Kan dat namelijk nergens vinden. Zou graag wat vergelijkings materiaal hebben tussen prijs en gewicht.
Zie dat JUNook zuigers heeft, zien er wel aantrekkelijk uit. Maar zal dan ook wel wat kosten.

Ten 2e
Drijfstangen, is het de moeite voor hetgeen wat je ervoor betaald? Of kun je voor dat geld beter een set nokken nemen?

Zal eens kijken of ik voor de reperatie een run kan maken op de testbank van Rica. Heb ik een vergelijking van de auto vóór het spruitstuk en kleppen slijpen. En een vergelijking met de nieuwe zuigers...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zo te zien uit de lijst hebben ze voor de B18 alleen een 81mm zuiger en dat gaat dus niet. Je hebt een overbore nodig dus minimaal aan 81,25

Verder is het gewicht 291gram. Best licht voor een zuigertje van 81mm.
Ik heb vorige week nog een set van wiseco binnen gekregen voor de B16. Ook 81mm en die waren 279gram. Scheelt niet veel dus.

De meeste andere merken zitten vaak richting de 300gram of daar over.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ja klopt had idd gezien dat ze maar 81 hadden maar zat aan mezelf te twijfelen..

ik wacht even de offerte af van zaak A. Kijken welke zuigers hij aanraad...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

oja, dit gaat niemand binnen een week af krijgen. Tenzij ze zelf de hoon/boor apparatuur heeft.
Als ze het blok moeten weg brengen gaat het zeker langer duren dan 1 week max!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik weet verder niet hoe zij het zouden doen, kan ook dat ze een afspraak maken bij dat bedrijf voordat ze de auto hebben, zodat als ze hem uit elkaar getrokken hebben, gelijk daarheen kunnen brengen. Maar ik laat het wel weten wat het vervolg word..
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Pistons

Post by who_carez »

Haha, even een 10 jaar oude topic door gelezen. Jammer dat hij plots zonder deftig einde stopt :-)
Post Reply