Guys,
Zoals sommige misschien al in mijn voorstel topic gezien hebben, heb ik een prachtige CTR uit 2002, met wat opstart problemen gekocht.
Nu alles weer werkt het volgende.
Mijn K20A2 is deels uit elkaar geweest omdat er constant een drijfstang lager uitliep, oorzaak onbalans in de krukas.
Nu zijn vervangen:
-Nieuwe drijfsang lagers
-Nieuwe drijfstang
-Olie pomp
-Distributie ketting
-Krukas (2e hands)
-Vloeistoffen
Motor stond er naast, dus meteen de koppeling,drukgroep en lager ook maar meegepakt.
KM stand blok 160dkm
concreet is de vraag, moet je de auto na zulk onderhoud echt opnieuw inrijden? omdat bijv lagers moeten 'zetten'.
en aan hoeveel KM zou ik dan moeten denken?
De monteur gaf aan 15000, vind ik zelf wat ruim, zou bijna een jaar rijden zijn...
Ik hoor graag jullie meningen!
Gr.
Jackasfck.
Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.
Ik ben er geen expert in , maar een nieuwe auto hoef je toch ook geen 15.000 km in te rijden?!
Misschien dat je eens bij een bedrijf kunt informeren die gespecialiseerd is in revisie van ( Honda ) motoren?
Succes , en hopelijk kun je snel voluit gaan met de ep3.
Misschien dat je eens bij een bedrijf kunt informeren die gespecialiseerd is in revisie van ( Honda ) motoren?
Succes , en hopelijk kun je snel voluit gaan met de ep3.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.
Gelukkig gefixt!
Ik zou zelf 1000km rustig met verschillende toerentallen en lage belasting inrijden.
Olieverversen en 4000 á 5000 rustig met verschillende toerentallen en iets hogere belasting inrijden.
Olieverversen en daarna revlimiter
Bovenstaande is voldoende voor een S54 6cil die ook 8200rpm kan. Lijkt mij ook voldoende voor een K20.
Ik zou zelf 1000km rustig met verschillende toerentallen en lage belasting inrijden.
Olieverversen en 4000 á 5000 rustig met verschillende toerentallen en iets hogere belasting inrijden.
Olieverversen en daarna revlimiter
Bovenstaande is voldoende voor een S54 6cil die ook 8200rpm kan. Lijkt mij ook voldoende voor een K20.
Re: Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.
Houd ik dat zo'n beetje aan. thnx!