Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Knite Force »

Klote man!

Hoe staat het er ondertussen voor?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Jo& »

Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Savagegek »

Bedankt voor de reacties allemaal, ik moet zeggen dat ik wel een (héél) kort moment bedenkingen heb gehad.

Na een paar dagen en dat stomme moment verder gegaan en moest er toch echt wat gaan gebeuren aan dat "wrak" dat in mijn voortuin stond.
Zodoende de auto gebracht naar het schadebedrijf waar een goede bekende van mij spuiter is.

Daar is alles uitgebreid verder bekeken en kwam eruit dat er nogal wat dingen vervangen moesten worden.
Naast de neus die de nodige schade had opgelopen had de achterkant ook een tikje gekregen door de klap, dit moest dus ook opgelost gaan worden.


Na de aankoop heb ik wat vraagtekens gehad over de historie van de auto, na al het (eindeloze) gedoe en gezeur wat ik heb gehad bij verhagen.
Maar nu heb ik dat meer door het openhalen van de auto met de schades, ik vraag me echt af wat er is gebeurt met de auto in de tussentijd.

De reden:
Bij het openhalen van de auto vielen er toch wat dingen op, de bumper bijvoorbeeld, ik weet niet wat daar mee is gebeurt, maar die was geplakt gekit en weet ik veel wat.
Aan de binnenkant, om de achterschade te zien, was ook duidelijk dat iemand met veel "expertise" met de geluidsinstallatie aan de slag is geweest, draadje 4x solderen hier en wat plakken daar..


Nu is het herstellen van de bumper niet zo'n ramp als hij verder gewoon goed is, het is tenslotte de buitenkant die men ziet.
Maar deze was al meerdere keren gemaakt en zou wel zonde zijn om dat niet aan te pakken.

Dat gezegd hebbende heeft het schadebedrijf voor mij een nieuwe bumper besteld.
Zodoende is de neus dalijk weer in nieuwstaat met een nieuwe bumper, zijschermen en motorkap.

Nu is het nog even wachten op de spuiter die alles voor mij helemaal mooi mag maken :rolleyes:
Zo stond hij er vanochtend bij:
Image

Image

Image

Na het een en ander gezien te hebben ben ik mij toch gaan afvragen wie de vorige eigenaren van deze R zijn geweest.
Weet iemand hier daar misschien wat over, vorige eigenaren of bekenden van deze R? Ik ben namelijk benieuwd of er nog verhalen achter deze R zitten.
Volgens de lijst hier op het forum is ene gebruiker 'Intey" ook eigenaar geweest..
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Knite Force »

Hey man,

Volkomen begrijpelijk dat je echt twijfels hebt over de auto. Maar: zie dit als een positieve stap, je weet nu veel meer dan voorheen (plus je hebt het zelf opgeknapt).

Wordt weer een plaatje!!
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Savagegek »

Knite Force wrote:Hey man,

Volkomen begrijpelijk dat je echt twijfels hebt over de auto. Maar: zie dit als een positieve stap, je weet nu veel meer dan voorheen (plus je hebt het zelf opgeknapt).

Wordt weer een plaatje!!


Thanks man, moet goedkomen!
Ik kan dadelijk wel hele verhalen vertellen, wat er is gebeurt en gedaan,
dat ik hem eigenhandig heb opgeknapt dan niet, dit is nu vooral voor mij gedaan, zij werken erin dus kunnen dat veel beter dan ik!


Vanochtend weer een berichtje van de spuiter met de status:

Image

Nu begint het toch wel weer te kriebelen!
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Mindstorm »

Dat soort vragen kreeg ik ook toen ooit bij mn Eg5 het achterpaneel er af haalde, daar was ook ooit een nieuw stukje achterscherm in gelast.
Maarja dat soort dingen kom je pas achter als je hem zelf uit elkaar haalt, en ach een bumper is niet zo heel boeiend toch, zolang de rest nog maar recht is.
User avatar
Erwtje11
Posts: 19
Joined: Sun Nov 15, 2015 12:31 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Erwtje11 »

klopt, stom dat het gebeurt is. Maar nu je hem zelf opgeknapt hebt weet je tenminste wel wat er allemaal gedaan is, en dat het ook goed gedaan is.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Savagegek's Honda Civic Type R EP3

Post by Roberto »

Ziet er goed uit man.... en wat al gezegd is, fuck historie.. Je weet nu wat er gaande is.
Zolang die niet helemaal krom is en in elkaar heeft gelegen.
En dit alles word nu netjes en goed gefixed, zodat je straks weer een strakke bolide rijd. als nieuw !
Image
Post Reply