[EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Vragen, informatie en instructie mbt Remmerij
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

[EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Post by EP3 »

Beste,

Sindskort is mijn ABS lampje gaan branden bij m'n EP3, op het moment dat ik mijn auto start gaat het lampje na ongeveer 30 seconden branden en deze gaat ook niet meer uit.

Ik heb m'n auto al uit laten lezen en er zijn vreemd genoeg geen foutcodes naar voren gekomen.

Is er iemand die bekend met dit probleem?

Aanstaande Maandag gaat de auto de brug op om het verder te onderzoeken, maar hopelijk zijn de sensoren niet kapot, aangezien deze vrij prijzig zijn.

Wellicht dat het een bekend probleem is bij de EP3 en dat is ook de reden waarom ik de vraag stel bij de mensen die daar ervaring mee kunnen hebben ;)

Alle hulp en tips zijn welkom!


Groeten,

EP3
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Re: [EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Post by EP3 »

Misschien ook niet geheel onbelangrijk om erbij te vermelden, de ellende is pas echt begonnen toen mijn accu een keer helemaal leeg is geweest..
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: [EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Post by slydawg »

Is geen bekend probleem bij de EP3.
Laten uitlezen terwijl lampje brand en toch geen foutcode?

Ben benieuwd wat het is.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: [EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Post by Roberto »

slydawg wrote:Is geen bekend probleem bij de EP3.
Laten uitlezen terwijl lampje brand en toch geen foutcode?

Ben benieuwd wat het is.



Dus dat, dit is idd heel merkwaardig. Als die dan al niet reden heeft om te branden , is dit door een oorzaak. 99% een van de sensoren.
Niet toevallig ,net een was beurt gehad...of misschien, lang stil gestaan ? Misschien door vuiligheid, tussen de sensoren. ff een lucht spuitje erlangs halen.
Maar bij me ep gelukkig geen bekende fenomeen. bij me EG toen dr tijd wel...een goeie plas, of na de wasstraat, wou die nog wel eens spontaan gaan branden.
Vaak na stukje rijden, en de auto uit aan deed de trick.
Image
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Re: [EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Post by EP3 »

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb in de tussentijd helaas nog geen gelegenheid gehad om een verdere diagnose uit te laten voeren.

Aangezien het sinds een lege accu blijkt te spelen ga ik de accu eens voor minimaal een kwartiertje loskoppelen en daarna weer eens aansluiten, om daarna even te kunnen zien of een dergelijke reset misschien invloed heeft.

Zoniet, dan zal er verder worden gekeken naar de ABS sensoren.

Bedankt zover!


Groeten,

EP3
Powerofdreams
Posts: 12
Joined: Thu Aug 01, 2013 6:30 pm

Re: [EP3 - 2002] ABS lampje blijft branden

Post by Powerofdreams »

Mocht er1 van je abs sensoren stuk zijn deze heb ik nog liggen
Post Reply