Master koppelings Cyllinder EP3

Alles over versnellingsbakken en koppelingen.
Post Reply
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Master koppelings Cyllinder EP3

Post by Roberto »

Mannen ik zit met het volgende , mijn Cmc heeft weer de geest gegeven na 2 jaar.
Het begon met een kraak bij koppeling in trappen...en nu moet ik om de 2 weken een beetje bijvullen.
Wat blijkt hij is gaan lekken op t membraan.
Overduidelijk is dit een zwak onderdeel, aangezien dit de 2de keer is.
Hij vind me Excedy stage 1 koppeling denk toch niet zo fijn.
Nu zie ik op All4Honda een vervanging ervan, maar dan zonder de membraan gedeelte.
Nu lees ik op google , dat ze hier voor wel eens de Em2 versie gebruiken. Ook die heeft schijnbaar dat 3 hoekige membraan gedeelte niet (Zie Foto van google afgetrokken)

Wat is jullie ervaring hierin , evt suggesties ?

Image

Bovenste is dus wat ik heb, met zo driehoek mebraan ding, en de onderste is het alternatief..


Link All4honda : http://www.all4honda.com/webshop/14-civic-2001-2006/195-aandrijving/375-overige/koppelingscilinder-gever-civic-01-06-3drs-details.html

Lees ook tekst :
"[font=Helvetica]Clutch cylinder master (pedal side).[/font]
[font=Helvetica]This is a replacement part for the Civic 01-06 3drs 1.4 but some tuners use this cylinder for upgrading their Civic Type R EP3 cylinder to a better version (more stabil pedal)."[/font]
Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Master koppelings Cyllinder EP3

Post by slydawg »

Zelf geen ervaring mee maar werkt wel.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Master koppelings Cyllinder EP3

Post by Louray »

Geen ervaring mee, maar ik begrijp dat als er een sterkere CMC in moet als de drukgroep wordt vervangen met een sterkere.
ACT heeft deze.

Bron: Total Car Concept (weet niet of het een verkooplulverhaal was)
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Master koppelings Cyllinder EP3

Post by Roberto »

Na een belletje met Derk (A4H) , wees hij me er ook op.
Hij had klanten gehad, Die dit ook al deden , vanwege dat membraan verhaal. Zodoende had hij dit ook aangepast op ze site.
Dus maar meteen besteld, dus word straks schroeven geblazen.. Dit rijd niet prettig , met in achterhoofd dat er wat is.
Wil dit gewoon gefixed hebben...en zeker niet langs de kant komen te staan
i keep you fellas posted
Image
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Master koppelings Cyllinder EP3

Post by Roberto »

Zo vandaag het spul eindelijk binnen van All4Honda ,nadat eerst het verkeerde onderdeel was geleverd. :(
En meteen schroeven maar.

Zie hieronder , nog de oude Koppelingscyllinder incl Membraan . zoals het origineel is.
En die lekte vanuit het membraan.
En daaronder zie je dus de vervanging / Alternatief van deze cyllinder. Maar dan zonder membraan.
Deze is minder Storingsgevoelig ( A Slijtage B evt icm met een Sport Koppeling .)

En ik moet zeggen... het rijd / koppelt echt anders. Sowieso omdat deze natuurlijk niet lekt .
Moest gewoon weer ff wennen met schakelen.
Maar mocht je ooit dat ding moeten gaan vervangen. Ik zeg t werkt !




Image

Image

Image
Image
Post Reply