emissie lampje / toerental schommel

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
Coldpunisher
Posts: 14
Joined: Wed Nov 25, 2015 3:26 pm

emissie lampje / toerental schommel

Post by Coldpunisher »

Hey!

3 weken terug kreeg ik een emmissie lampje die aan ging, wou naar de dealer maar moest daarvoor tanken. Na het tanken stapte ik weer in mijn auto emissie lampje uit hmmm vaag toch maar uit laten lezen en die gaf in zijn geschiedennis aan dat het me lambdasonde sensor 1 is. Toch maar besloten om even aan te kijken. 3 dagen later ging het lampje weer aan... Gv.. Accu los gehaald om te resetten Na het aansluiten van de accu was het emmisie lampje uit. Toch maar op de brug gehad om de lambdasonde sensor door te meten en die bleek wel goed te zijn op dat moment vandaar dat ik geen emmisie lampje meer kreeg. Oohja ook nog wyns cleaner in de tank gegooit.

Maar als die SOMS stationair loopt schommelt mijn toerental eerst gaatie richting de 1300 toeren en neemtie af naar de 600 en daarna schommeltie +- 300 toeren het rare is dat die het niet altijd heeft maar af en toe :(

Heeft iemand hier een ervaring mee? Of wat het zou kunnen zijn?
Ik zat zelf te denken aan de lambdasonde 1 interne breuk. maar wou eerst even jullie mening.

En iemand ervaring met de NGK lambdasonde sensor of raden jullienhet orgineel van denso aan?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Jo& »

Enige is in de winter loopt hij stationair een stuk hoger en zakt terug na we tijdje. Maar das denk ik niet wat jij bedoelt en schommelen is sowieso niet goed.

Klinkt aannemelijk dat je lambada sonde wel kuren vertoont.

Geen ervaring van een lambada sonde vervangen maar met dat soort spul zou ik persoonlijk altijd voor OEM kiezen.
Coldpunisher
Posts: 14
Joined: Wed Nov 25, 2015 3:26 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Coldpunisher »

Hey bedankt voor je reactie !

Uuhm wat jij bedoelt is zeker als je em in het begin start met een koude motor dan looptie indd een stuk hoger.

Indd dat denk ik ook:$ maar is een kostige prijs voor ene regellambdasonde hehe dus eerst maar even vragen . :p
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Gaskleppie »

De hele motor wordt er op afgeregeld dus het is wel een hele belangrijke sensor!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Knite Force »

Zoals Gaskleppie zegt is dit een zeer belangrijke sensor. Wellicht kun je met een andere FN2 rijder even wisselen als test voordat je overgaat tot aanschaf van een nieuw onderdeel (dat ook ik uitsluitend OEM zou kopen).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Coldpunisher
Posts: 14
Joined: Wed Nov 25, 2015 3:26 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Coldpunisher »

Aahw oke. Dan zal ik hem met een OEM lamdasonde sensor vervangen. Het jammeren is dat het moeilijk te controleren is want me emmisie lampje is uit :( en het toerental schommelt niet altijd maar soms. Dus vroeg ik et me af of het de lamdasonde sensor is of iets anders is :p dan maar de lamda regelsensor vervangen en hopen dat et weg is :p zo niet dan word het zoeku :( . Alvast bedankt voor de reacties ! ;)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Knite Force »

Ik zou het dus eerst proberen te testen ipv direct te vervangen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Coldpunisher
Posts: 14
Joined: Wed Nov 25, 2015 3:26 pm

Re: emissie lampje / toerental schommel

Post by Coldpunisher »

Hehe zal ik dat eerst doen voor de zekerheid.

Heeft iemand ervaring met het doormeten van een lambdasonde? Want ik ben bang dat het verwisselen onderling niet helpt i.v.m. dat hij soms in toerental schommelt en niet altijd :( zal ook even google.
Post Reply