Wie heeft er al een FK2 besteld?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Hoi,

Wie van onze club en/of forum leden heeft ondertussen al een FK2 besteld? De informatievoorziening over waarom de levering zo vertraagd, of wanneer er wat geleverd gaat worden is ronduit belabberd en lijken soms zelf tegenstrijdig. Ik wil een WA groep oprichten met leden die er al eentje besteld hebben, om informatie zo snel mogelijk uit te wisselen en indien nuttig onze dealers mee te confronteren.

Stuur me een PB met je telefoonnummer en ik voeg je toe aan de WA groep.

Update 11-06-2016: Wat begon als een topic voor het lange wachten op de vorig jaar al bestelde FK2's, is uitgelopen tot een "show je FK2" topic. :) Ondertussen zijn alle orders van vorig jaar en begin dit jaar afgeleverd en de geruchten gaan dat de productie al weer gestopt is!? Zo ver ik weet zijn er ongeveer 6.000 geleverd, waarvan een groot deel in de UK. Zoals het er nu uitziet worden er nog 150 "special editions" uitgebracht en is het daarna wachten op 2017/2018 voor de volgende generatie. Bizar gewoon! Ik vraag me af of Honda met deze lage aantallen echt winst maakt op deze Type-R.

Hoe dan ook, ondertussen tellen we 9 leden in onze WA groep! Vijf trotse Nederlandse eigenaren en vier Belgische. De groep werkt precies zoals de bedoeling is. Informatie met elkaar uitwisselen om het maximale uit onze FK2's te halen. Heb je ook een FK2, of zit je nog te wachten op de levering, PB me dan je 06 en ik voeg je toe aan onze WA groep.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Voor jou is het al een lange zit Lucas! Heb je ondertussen al een indicatie van levering?

Ik heb er dan geen een besteld, maar wel flink in de stof gedoken de laatste tijd. Ik lees veel engelse fora waar wat meer informatie naar buiten komt, mede doordat de Type R daar gebouwd wordt en er daar 1 of 2 medewerkers van Honda, welke de Type R FK2 daadwerkelijk bouwen, actief zijn.

Doch laten zij weinig los, wat logisch is, die hebben natuurlijk de plicht om te zwijgen. Ik heb 2x gelezen dat de productie stil heeft gestaan, om onbekende redenen. In ieder geval zijn er kwaliteitsproblemen geweest wat de productie heeft doen stil leggen maar wat precies laat Honda niet los. Alleen maar goed dat ze het probleem direct aanpakken natuurlijk. Het gerucht gaat dat er in de eerste X aantal Type R's een slechte batch kleppen in het motorblok gemonteerd zijn welke al voor een aantal in de soep gelopen motoren heeft gezorgd. Dit komt wel enigszins overheen met het verhaal van de dealer waar ik geweest ben. De allereerste Type R die hier in Nederland als show/demo model is geleverd is namelijk ,,opgeblazen''. De motor daarvan ligt in puin.

Wat wel een feit is is dat mensen in de UK op moment van spreken bericht krijgen dat hun FK2 pas in Maart 2016 geleverd wordt! Heel sporadisch wordt er wel eens eentje geleverd, maar het merendeel blijft uitstel na uitstel krijgen.

Aan de ene kant is het heel vervelend om zo lang te moeten wachten op je auto, maar misschien is het maar beter dat je niet een FK2 hebt uit de eerste batch met de kinderziektes, maar straks een 100% goed model. :)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by LCR »

Daarom wacht ik ook even :)
Hopende dat er volgend jaar minder lange wachttijden zijn.
Mijn nicht heeft ondertussen al gekocht...kan ik ondertussen van haar horen hoe en wat :P
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Dank je Vissa. :)

Uiteraard wil ik ook gewoon meteen een goede FK2, maar laat dat ding AUB naar NL komen, dan kan die op kenteken gezet worden en kan de dealer evt. een onderdeel vervangen ofzo.

@LCR: Als je nicht interesse heeft, mag ze uiteraard ook in de WA groep mee doen, ik hoop daar een aantal mensen te verzamelen, zodat we de beperkte info die er is gelijk met elkaar kunnen delen. Heeft je nicht al een ETA gekregen?

Grtz,

Lucas
Deus Ex Machina!
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

Durf het bijna niet te zeggen.....maar ik denk dat ik de eerste rijder in NL word in een FK2 (wit)....als alles goed gaat kan ik 'm maandag a.s. ophalen
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Vissie wrote:Durf het bijna niet te zeggen.....maar ik denk dat ik de eerste rijder in NL word in een FK2 (wit)....als alles goed gaat kan ik 'm maandag a.s. ophalen


Gefeliciteerd! Maak maar genoeg foto's! :D
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Gefeliciteerd Vissie!

Wanneer heb jij de jouwe besteld?

Overigens ziet het er naar uit dat ik de mijne ook maandag kan ophalen. Het is nog even spannend, want hij is nog niet gearriveerd bij de dealer, maar alle tekenen wijzen de goede kant op. Vandaag het chasisnummer doorgekregen. :cool:

Greetz.
Deus Ex Machina!
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

De mijne is via Stern Lease besteld bij Adrie Jonk te Purmerend.
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by jack »

Lucas79 wrote:Gefeliciteerd Vissie!

Wanneer heb jij de jouwe besteld?

Overigens ziet het er naar uit dat ik de mijne ook maandag kan ophalen. Het is nog even spannend, want hij is nog niet gearriveerd bij de dealer, maar alle tekenen staan de goede kant op. Vandaag het chasisnummer doorgekregen. :cool:

Greetz.


Vissie@ Ik heb de mijne (witte) ergens in mid jul besteld.
Krijg vandaag te horen gepland op 21dec.
Wanneer had je besteld??
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

Vanmiddag bij de dealer geweest en hij is binnen!
Nu hopen dat de kentekenplaten maandag binnen komen; anders uiterlijk dinsdag rijden.
Het lukt me niet om foto's te posten (onderaan bij mijn Posting Permissions staat 'You may not post attachments'); maar misschien kan iemand mij vertellen hoe dat moet.

Mijn auto is niet een privé auto, maar een leasebak. Dus de uiteindelijke bestelling is gedaan door de leasemaatschappij (natuurlijk in opdracht van mijn fleetmanager en hij weer in opdracht van mij).
Wat ik begreep is dat Adri Jonk voor de RAI al een witte had besteld; later heeft hij een 2e witte besteld.
Mijn leasemaatschappij heeft ervoor gezorgd dat ik de eerst binnenkomende kan rijden. (ik meen dat het type-plaatje is R-01474, maar dat weet ik niet zeker; de foto is overbelicht. maandag/dinsdag weet ik het zeker).
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Spannend!

Wat ik altijd gebruik is http://www.tinypic.com, foto uploaden en de link die tussen de tags IMG en /IMG staat hier plakken. Werkt voor mij al jaren perfect! :)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Gefeliciteerd Vissie!

Die van mij zou gisteren bij de dealer binnengekomen zijn, maar helaas weer niet op de verwachtte datum. Kenteken is al wel aangevragd, dus hij zal wel maandag of dinsdag binnen komen vermoed ik.

Veel plezier maandag (of dinsdag) bij het ophalen!

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
zetxzesr
Posts: 131
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:48 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by zetxzesr »

Was vanmiddag even bij Maarschalk Velserbroek en zij hebben juist gisteren hun eerste witte FK2 afgeleverd.
Had hem graag willen zien, maar was dus net te laat..
Check: https://www.facebook.com/automaarschalk
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

Okay, kijken of het lukt. Hier een aantal foto's:

Image
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

Image
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

Image
Vissie
Posts: 16
Joined: Mon Oct 19, 2015 7:28 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissie »

Image
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Ben nieuw hier, heb me al voorgesteld bij 'Even voorstellen' en heb mij begin oktober ook een Type R besteld. Heb lang staan twijfelen tussen een witte of rode en kon dan uiteindelijk een witte gaan bewonderen bij een Honda Dealer in Sint-Niklaas. En alhoewel ik nog geen rode in real live heb gezien toch voor deze kleur gegaan. Vond de witte iets missen maar dat is persoonlijke smaak. Van al mijn wagens zijn de meeste rode geweest dus deze ook weer. Heb er nog niet mee gereden maar ik ken Honda redelijk goed dus heb het volste vertrouwen dat het een 'bom' gaat zijn. Hij staat voor eind februari gepland maar eind maart leveren is voor mij perfect. Nog een dikke vier maand geduld maar het wachten zal beloond worden.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Welkom! :)

Ik ben wel benieuwd naar het wit in het echt. Tot nu toe alleen een blauwe kunnen zien en proefrijden, waarvan ik wel erg gecharmeerd ben. Hopelijk begin December even bij een witte kijken en dan maar een keus maken qua kleur. :)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Hoi,

De mijn is vandaag binnen gekomen bij de Dealer. Ik hoor vanmiddag wanneer ik de FK2 kan afhalen. Hangt er vanaf wanneer de kentekenplaten binnenkomen. Hij wordt verder al helemaal klaar gemaakt. Zal waarschijnlijk overmorgen worden waarschijnlijk.

@Vissie: Heb jij de jouwe vandaag ook op kunnen halen?

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
Post Reply