Intrax dag 12 october 2015

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Intrax dag 12 october 2015

Post by Martin.O »

Verslag Intrax dag op Zandvoort door Martin.O

Zoals sommige weten organiseert Intrax elk jaar een circuitdag waarbij je in sessies zelf op Zandvoort kan rijden. Het mooie aan deze dag is dat je eventueel ook ervaren coureurs in kan laten stappen zodat je er achter kan komen hoe hard je auto kan. Tom Coronel, Rob Kamphues, Donald Molenaar en Henk Thuis staan klaar om in te stappen.

Ik heb deze dag in alle sessies gereden en me geconcentreerd op de "Coronel lijnen" en mijn nieuwe remsetup van Dixel uitgeprobeerd. Deze dag had ik de beschikking van een trailer omdat het motortje het na 17 jaar wel eens een keer genoeg zou kunnen vinden.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/MAgMiG2vPluxE00_gTB3xosWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink

In de eerste heat heb ik eerst de bandenspanning goed gezet en gecontroleerd zodat deze niet te hard werden. In de volgende heats voerde ik de snelheid steeds verder op om te zien of de nieuwe remmen goed bleven onder race omstandigheden.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/iKncMroqkvgdsVKy9b9o4YsWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Fa_ONA2AOn_nxuuSaClv5IsWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink

De remmen voelde goed aan en de grip was geweldig. Zodoende kon ik me meer gaan concentreren op de lijnen van Coronel in Scheivlak. Dat houd in, in het midden de heuvel over en bij het stoplicht al aan de binnenkant zitten. Door de grip ging dat erg goed dus de snelheid zat er lekker in.
Zonder dat ik het doorhad begon de vermoeidheid aan het eind van de dag toe te slaan. Achteraf had mn maatje al gezien dat mn lijnen niet zo strak meer waren en dat heeft er door geresulteerd dat ik er in het Scheivlak af ben gegaan. Aan het eind van Slotermakers raakte ik de witte curb aan de binnenkant waardoor de auto naar de andere kant van de baan liet springen. En met 2 wielen in het gras was de auto niet meer te controleren. Het resultaat was dat ik aan de binnenkant van het Scheivlak de vangrail heb geraakt. Ik kon nog wel terug rijden naar de pits waar ik de schade kon bekijken.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/B5Ig2_Uxs3S0791yBzG4c4sWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink

De conclusie van de dag was dat Intrax het wederom geweldig had geregeld. Het was lekker rustig op de baan dus ik heb heerlijk mn ding kunnen doen. De remmen waren fantastisch! De grip was goed, de dempers waren goed. De zwakste schakel was ik! Ik hoef geen medelijden, dit is een deel van de hobbie en het repareren van de schade is ook een hobbie. Ik heb de ITR nu al 17 jaar en hij verdient het om weer in topconditie terug gebracht te worden!

Het enige wat ik aan jullie vraag is of jullie nog onderdelen hebben of weten te liggen die ik nodig heb. Het gaat om een voorbumper, knipperlichten, koplamp, bumperlip, motorkap en voorspatborden. Stuur maar een PB als je wat weet.



(getyped door typmiep Frank)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Knite Force »

Schade is altijd kudt, maar wel heel veel respect hoe je het oppakt!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Gaskleppie »

Because racecar.....
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Knite Force »

Ik weet niet of ik er zo nuchter in zou staan...
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Martin.O »

ik moest ook 430 euro gelijk aftikken voor 2 vangrails dat vond ik wel zonde MAAR later denk ik ook van dat hoort er ook bij en dat weet je EN het circuit zorg wel voor je veiligheid want in de pits stond wel gelijk de baanmarshal naast me of ik ok was en alle baanposten waar ik voorbij reed gaven gelijk door dat alles het nog deed en er nog aan hing
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Martin.O »

ik denk dat jongens die zich een keer verschakelen slechter af zijn dan ik kwa schade
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Lucas79 »

Respect Martin! en succes met het herstellen.
Deus Ex Machina!
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by ITR DC2 »

Wat een verhaal... knap hoor ;) En uiteraard heel veel success met herstellen, maar met de juiste onderdelen (en het plunderen van de spaarpot) lijkt dat helemaal goed te komen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Jo& »

Auw... Gelukkig ben jij ok, is je auto niet total loss en neem je het risico en de gevolgen van racen goed op.
Succes met de reparaties!
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Jordan »

Good job Martin. Zo hoort de spirit te zijn.
Heb je nog een beetje tijden kunnen noteren?
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Savagegek »

Spannend verhaal, zou me toch ook wel voor de kop slaan.
Maar oppakken als jou, zoals het lijkt in je tekst, vind ik al knap op zich.

Veel succes met de bouw!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Martin.O »

degene die me kennen weten dat ik uit een hele donkere periode komt dus ik heel anders tegen dingen aan kijk

tijd was 2.07 dus ik ben op mijn oude niveau

bedoeling was/is de auto uitwegen en goed/beter uitlijnen.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Knite Force »

Dan idd lekker opbouwen en genieten van dat ding!
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Jordan »

Martin.O wrote:tijd was 2.07 dus ik ben op mijn oude niveau

Had ook niet minder van je verwacht.
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by boikel »

Mooi dat je weer het circuit op kan Martin, wel balen dat de dag zo geeindigd is. Is het geen idee om een JDM neusje er op te zetten, die zijn misschien makkelijker te krijgen.
Waar ben je van plan om uit te wegen? Wil dat ook graag doen. Volgend jaar heb ik denk ik ook wel zin in die intrax dag.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Jo& »

Martin geen JDM neus he....
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Intrax dag 12 october 2015

Post by Martin.O »

nee geen jdm neus.

de spuiter is hier thuis geweest en heeft de auto bekeken en zegt dat hij de motorkap en bumperlip kan redden.
ik heb van voetbalboer87 oem knipperlichten gekocht en de motorkap schanieren zijn al binnen bij de dealer.
van de week een nieuwe bumper en linker spatbord bestellen

morgen begin ik met auto demonteren
Locked