Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
MarcS2K
Posts: 52
Joined: Fri Aug 21, 2015 10:48 pm

Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by MarcS2K »

Zoals de titel zegt, ben ik van plan om een double din radio met navigatie te plaatsen in mijn FN2.

Nu begreep in van de Honda dealer dat als de oem radio verwijdert wordt het display van de climatcontrol dan niet meer zichtbaar op het display komt,.....wat ik een raar verhaal vindt, want dat zou betekenen dat je niks meer kunt instellen.
Wat zijn jullie ervaringen.....geeft het wel of geen problemen?

Mijn voorkeur gaat uit naar een Pioneer, of zijn er hier die andere/betere ervaringen hebben met een ander merk?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by LCR »

Ik heb het probleem ook.
Kan zelfs de tijd niet meer instellen, ook niet via menu stuur. Ik weet niet of ik climatcontrol heb of automatisch airco.
Pioneer is goed...heb een iets oudere model maar wel met alle toeters en bellen zoals G-krachtmeter etc
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by vtec vince »

Is een dubbel DIN radio dan de enigste optie om naderhand navigatie in je auto te hebben?
Honda heeft toch ook origineel navigatie in sommige fn2's.
Dan zou je wel alles kunnen blijven gebruiken...
Of moet dan je hele dashboard vervangen worden?
Dan word het wel een erg hoog kostenplaatje.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by pyrofreak666 »

Moet gewoon kunnen, mits je de juiste bekabeling gebruikt. Canbus kabel is noodzakelijk, waarna je alle instellingen via het stuurwiel kan bedienen. Het display werkt ook nog gewoon ;-)

Grt
Pepijn
Posts: 84
Joined: Sat Feb 23, 2013 6:54 pm

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by Pepijn »

Het verhaal van het display dat uitvalt na verwijderen van de originele radio klopt.
Dit heb ik zelf ook recent meegemaakt.
Uiteindelijk is het gelukt de juiste kabels te vinden zodat het display weer zichtbaar is.
Hier kan Hontec je i.i.g. mee helpen, hebben dit deze week voor mij opgelost.

Instellen van de tijd en aanpassen/weghalen van de datum is ons ook nog niet gelukt en is voor ons ook nog een openstaand punt.
Zou dit moeten kunnen door gebruik te maken van de 2 knoppen voor bediening van de boordcomputer?
Ik heb namelijk geen origineel stuur meer maar een afneembaar sportstuur.
Wel heeft Hontec 3 knoppen weten te fabriceren (knap stukje maatwerk!) met de claxon en dus de 2 knoppen van de boordcomputer.
Hulp zeer welkom!
MarcS2K
Posts: 52
Joined: Fri Aug 21, 2015 10:48 pm

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by MarcS2K »

pyrofreak666 wrote:Moet gewoon kunnen, mits je de juiste bekabeling gebruikt. Canbus kabel is noodzakelijk, waarna je alle instellingen via het stuurwiel kan bedienen. Het display werkt ook nog gewoon ;-)

Grt


Dus jij zegt, dat alles zichtbaar blijft, ook van de climatcontrol?
Dus de graden instellingen blijven zichtbaar?
Weet jij misschien nog wat jij precies voor bekabeling (artikelnummer) hebt toegepast?
User avatar
vigiux
Posts: 58
Joined: Tue Jul 28, 2015 12:52 pm

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by vigiux »

Ik heb een kit van ebay besteld de zal klima scherm laten werken. Als de komt ik ga verdeelen wat voor rezultaat krijg ik.
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by pyrofreak666 »

MarcS2K wrote:Dus jij zegt, dat alles zichtbaar blijft, ook van de climatcontrol?
Dus de graden instellingen blijven zichtbaar?
Weet jij misschien nog wat jij precies voor bekabeling (artikelnummer) hebt toegepast?


Phoeh... Het is alweer ff geleden. Ik zal mijn mappen eens doorzoeken. Laat het je weten zodra ik het gevonden heb.
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by pyrofreak666 »

Dit is de goede kabel:

https://www.dynamicsounds.co.uk/honda-civic-2006-stalk-steering-wheel-control-interface-adaptor-ds-ho002.html?search=ds-ho002

Ik heb een double din uit China gehaald. Ik moest de kabels dus nog wel omzetten naar een andere stekker welke bij de radio werd geleverd.


Je kan daar ook een adapter voor de antennekabel bestellen, code PC5-67
MarcS2K
Posts: 52
Joined: Fri Aug 21, 2015 10:48 pm

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by MarcS2K »

Super, thanks voor de reacties!
ik zie nog graag je ervaring vigiux, qua inbouw.

p.s rijden jullie ook allemaal met navigatie of alleen een double din radio?
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by Lucas79 »

Ik had gewoon een de standaard radio en van Tetrax een mini magneetje gemonteerd en mijn telefoon als Navi (TomTom) werkte perfect en koste me € 30,00 of zo. :cool:

http://www.tetrax.com/

Greetz
Deus Ex Machina!
User avatar
vigiux
Posts: 58
Joined: Tue Jul 28, 2015 12:52 pm

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by vigiux »

Dus.. Klima scherm doet wel. Knopjes op stuur ook. Maar fascia de in deze kit staat is zwart :mad: Denk ik nu over OEM dubbel din fascia.. Fotos folgt vandaag nog.

http://www.ebay.co.uk/itm/331591054108?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
User avatar
vigiux
Posts: 58
Joined: Tue Jul 28, 2015 12:52 pm

Re: Double din radio plaatsen in een CTR / FN2

Post by vigiux »

Image
Post Reply