Slechte radio ontvangst EP3

Valt het niet binnen bovenstaande categorieen, plaats je vraag dan hier
Post Reply
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Slechte radio ontvangst EP3

Post by Roberto »

Hi mannen, was benieuwd naar het volgende .
ik vind de radio ontvangst van me EP3 echt beroerd. Heb zo'n signaal meter op me Pioneer DEH-X8700DAB zitten.
maar die geeft vaak niet eens meer als 1 streep aan terwijl volle bak 4 is .
Toen ik em kocht zat er zo auto style aluminium crap antenne op. Had op Ebay een andere gekocht die 1 op 1 kopie is met origineel.
Dit bood enigszins verbetering maar dit kan zeker beter. en luister echt geen onbekende zenders .. 538 , radio 3 enz en zit in de Randstad.

Zou het evt liggen aan de imitatie antenne spriet , of is het ontvangst van de EP3 gewoon fabriek af slechter.
En zou ik moeten denken aan een evt Radio versterker?

Toevallig ook mensen evt ervaring met DAB radio antennes ... Deze voorbereiding heb ik eveneens op me radio..maar niet de antenne ervoor gekocht nog.
Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Jo& »

Heb geen sterkte meter maar wel OEM antenne en een Sony radio en geen problemen.
Kan me voorstellen dat een goedkope eBay antenne minder metaal bevat??
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by vtec vince »

Zou het niet aan de connectie van je antenne naar je radio kunnen liggen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn civic ook bar slechte radio ontvangst heb met m'n pioneer avh-7500bt.
Hiervoor zat er een basic jvc radiootje in en daar hoefde in niet eens de antenne voor uit te schuiven om alle zenders goed te ontvangen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Roberto »

Jo& wrote:Heb geen sterkte meter maar wel OEM antenne en een Sony radio en geen problemen.
Kan me voorstellen dat een goedkope eBay antenne minder metaal bevat??



Daar zit ik nu ook aan te denken, en zo goedkoop was die niet toch 20 euro lol
Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Jo& »

Ff keertje ruilen met iemand zn antenne?
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Roberto »

ik heb dit vandaag gedaan , maar helaas geen soelaas geboden.
Maar.......................... nu lees ik ineens op andere fora , dat de EP3 een versterker erin heeft zitten. en volgens hun dus gewoon bij de antenne moet worden aangesloten.
Schijnt bekend probleem te zijn bij de EP3 , dat men na vervanging van een after market radio, het ontvangst ineens bagger is.

Nu zie ik op een andere forum een Schema, voor de kleuren aansluiting van een EP3 uit 2003 , denk dat kleurs gewijs dit niet veel zou uit halen.
Maar hoe the fuck ga ik deze extra spannings draadje aan sluiten op de antenne kabel. Wil natuurlijk geen sluiting maken, en me nieuwe radio mol ermee haha

BRON : http://www.7thgenhonda.com/forum/showthread.php?t=12691

Image
Image
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Mindstorm »

Ik weet DE oplossing, gewoon geen radio meer luisteren maar alles vanaf stick :)

Maar je mag best een keer mijn antenne proberen.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Roberto »

Mindstorm wrote:Ik weet DE oplossing, gewoon geen radio meer luisteren maar alles vanaf stick :)

Maar je mag best een keer mijn antenne proberen.


hahah lullo , ik heb al een OEM antenne op kop getikt via facebook... ,maar nu ik dat schema zo lees...zou het best nog wel eens goed mogelijk kunnen zijn.
Dat de OEM radio, een spanning mee stuurde via de antennen en zo de boel versterkte.

Kijk het effe zo aan, anders maar zo plak antenne halen ofzo...en meteen voor DAB .
Wil niet moeten gaan schroeven/boren aan me wagen met een andere antenne .
Image
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Roberto »

Nou mensen, ik weer helemaal happy , Had via facebook een OEM antenne op de kop weten te tikken...
Had eerst zoiets , zal me benieuwen, zien dr het zelfde uit. De oem versie was zelfs iets dunner.
Maar mijn verbazing schetst..... ik zie ontvangst streepjes , die ik niet eerder heb mogen zien erop ... jeehhhh ;)

Image
Image
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Mindstorm »

nu weet je waarom die oem spullen zo duur zijn ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Slechte radio ontvangst EP3

Post by Jo& »

Wegen de antennes hetzelfde??
Post Reply