Reviseren K20A2

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Reviseren K20A2

Post by EP3 »

Hoi Allemaal,

Ik ben even rond gaan zoeken geweest over het reviseren van K20A2 motor, maar ik kan er op dit forum erg weinig over vinden en op de rest van het internet toch ook relatief weinig.

De reden waarom ik dit vraag:

Mijn EP3 begint steeds meer olie te gebruiken en ik denk/vermoed dat dit ligt aan slijtage van het blok en ik zit er daarom ook aan te denken om op termijn een revisie uit te laten voeren.

Heeft iemand ervaring wat betreft het reviseren van een K20A2 en adressen waar ik daarvoor bij terecht kan, met het liefst ook nog een goede prijs "blijf een nederlander" ;) ?

Hoor het graag.



Groeten,

EP3
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Reviseren K20A2

Post by CTR-Asch »

Recent heb ik mijn a2 uit de Ep3 compleet herbouwd met grotendeels oem honda spul of aftermarket upgrades.
Wil je best advies geven maar dat gaat telefonisch sneller denk ik.
Stuur me een pm voor telnr.
Wil je complete blok reviseren of alleen onderblok en/of kop?
Bij een bedrijf als EDG techniek (Eimert) kan je ook advies inwinnen.
Heb goede ervaringen met hem en hij bouwt al jaren snelle honda blokken.
NiQueZz
Posts: 67
Joined: Sun Jul 10, 2011 2:33 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by NiQueZz »

zou eerst je motor een keer flushen en overstappen naar een betere olie.
voorbeeld: fuchs titan 5w-40 of millers olie. heb al meerdere motoren hiermee drastisch in verbruik zien dalen.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by Mindstorm »

Flushen, ik heb hier andere ervaring mee, mn oude eg5 is er niet beter van geworden iig, maar waarschijnlijk was die al zover heen dat hij meer is gaan gebruiken omdat de kool hier en daar wat afdichten :p
Maar op mn werk hoor ik soms ook motoren die een jaar geleden geflushed zijn (met fortron), nou die zooi komt niet in mn ep3.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by slydawg »

Flushen kan soms idd meer stuk maken ipv helpen.
Hoeveel verbruikt de motor nu? 1 liter op 1000km voor de EP3 is acceptabel volgens Honda.
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by EP3 »

Bedankt voor alle reacties!

Ik was sowieso van plan een engine flush te laten uitvoeren bij de aankomende oliewissel, alleen als ik die verhalen zo lees begin ik daar toch wat huiverig over te worden.

Qua flushen las ik dat Forté het merk is dat het beste zou zijn, heeft iemand hier nog verdere ervaring mee?

Het veranderen van de olie kan ook nog een goede optie zijn, er is volgens de facturen in het verleden altijd NF 5w40 olie gebruikt, zoek ik daarop krijg ik verschillende resultaten terug en het is moeilijk te herleiden welke olie er nou precies in gezeten heeft.

Natuurlijk ga ik eerst deze opties uitproberen, want een revisie is en blijft een prijzige aangelegenheid..

Bedankt zover voor alle reacties en als er mensen zijn die ervaringen hebben omtrent het flushen, dan hoor ik dat graag!


Groeten,

EP3
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by Jo& »

Forté is top spul
Reinout
Posts: 16
Joined: Wed Aug 04, 2010 5:09 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by Reinout »

NiQueZz wrote:zou eerst je motor een keer flushen en overstappen naar een betere olie.
voorbeeld: fuchs titan 5w-40 of millers olie. heb al meerdere motoren hiermee drastisch in verbruik zien dalen.


Wel in dit topic reageren, maar niet in je eigen topic (ep3 stottert), terwijl ik je daar een vraag stel..
Wil je nu hulp of niet?
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by EP3 »

Binnenkort laat ik m'n hondatje dan toch ook even flushen met forté, kijken of dat helpt icm een betere olie.

Wil in iedergeval niet besparen op de flush benodigdheden, dus ga ook liever voor een merk dat bekend is.

Nogmaals bedankt voor de tips zover, kan ik erg waarderen!



Groeten,

EP3
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by Mindstorm »

Forté of fortron, de naam lijkt zelfs op elkaar, bij mij komt het er iig niet in, hij doet het nu al 11 jaar prima, dus waarom zou ik.

Oke bij jou is het een ander verhaal en is er een probleem, misschien helpt het om die fortron oil fortifier een nacht te laten intrekken op je zuiger veren? dus via je bougie gaten er wat in gieten? volgende dag zonder bougie's en bobine's uitgeschakeld een paar slagen laten draaien dat het er uit is, en hopelijk dat het dan los is, maarja, of dat nou echt werkt? geeeen idee.
NiQueZz
Posts: 67
Joined: Sun Jul 10, 2011 2:33 pm

Re: Reviseren K20A2

Post by NiQueZz »

Hey Reinout,
je hebt gelijk. had je post wel snel gelezen op mn telefoon en wou dr nog op reageren maar ben 't vergeten.
Ja ik wil hulp :p
Post Reply