Piepend geluid bij Multiriem/Spanrol/Geleiderrol

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Locked
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Piepend geluid bij Multiriem/Spanrol/Geleiderrol

Post by EP3 »

Beste Type-R rijders,

Ik heb onlangs een Honda Civic EP3 Type-R gekocht.

Echter bij aankoop hoorde ik een piep vanuit de multiriem komen, waarop de verkopende partij WD40 langs de spanrol/geleiderrol heeft gespoten, daarna was het geluid weg.

Nu ben ik al een beetje op het internet gaan lezen en blijkt dit een tijdelijke methode zijn om van het geluid af te zijn, maar geen daadwerkelijke betrouwbare oplossing.

De auto is inmiddels bij de garage geweest en zij hebben aangegeven dat er inderdaad een probleem blijkt te zijn met de spanrol, maar niet direct met de multiriem, deze vertoont nog geen haarscheurtjes.

Ik heb ervoor gekozen om de spanrol + multiriem te laten vervangen.

Mijn vraag is: Hoe belangrijk is het om ook die geleiderrol te vervangen, is het verstandig dit nu ook mee te nemen?

Wat me overigens ook opviel is dat de onderdelen aardig aan de prijs waren voor deze auto, maar dat zal wel zijn omdat het allemaal aftermarket onderdelen zijn en dat neem ik voor lief, anders had ik beter geen Type-R kunnen kopen ;)

Wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie, is het misschien een kwaal van de EP3 lijn?

Hoor het graag.



Groeten,

EP3
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Piepend geluid bij Multiriem/Spanrol/Geleiderrol

Post by Dickiecrx-vt »

zou de geleiderol ook mee vervangen.

Aftermarket?
Niet bij de Honda dealer in onderhoud?
All4Honda heeft vaak ook originele Honda onderdelen.
Heb daar zelf ook een geleiderol vandaan en is een origineel Honda onderdeel en geen aftermarket.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
EP3
Posts: 38
Joined: Thu Jul 02, 2015 8:42 pm

Re: Piepend geluid bij Multiriem/Spanrol/Geleiderrol

Post by EP3 »

Ja ik dacht er ook al aan om die geleiderrol mee te laten vervangen.

Ik schrok van de prijzen van die onderdelen, alleen de spanner zat al op 105 exclusief.

Het is overigens niet eens een echte honda dealer, gewoon een reguliere garage.

Ik ga kijken of ik de reparatie kan annuleren en eens kan gaan informeren bij de honda dealer, hopelijk doen ze daar niet al te moeilijk over ;)

Alleen garages doen vaak wel moeilijk als je onderdelen besteld en ze aanlevert, in iedergeval deze garage waar ik mn auto nu zou laten repareren.

Nog bedankt voor je snelle reactie!


Groeten,

EP3
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Piepend geluid bij Multiriem/Spanrol/Geleiderrol

Post by Ray1990 »

Er is genoeg goed spul op internet te vinden, eventueel 2e hands ook nog.
Locked