Brandstofmeter
Brandstofmeter
Goedemiddag allemaal,
Ik heb een vraagje.
Mijn brandstofmeter staat een kwart te hoog.
Leeg is dus 1/4 etc.
Volgens vorige eigenaar was dit opeens zo.
Heeft iemand hier ervaring mee voordat ik ga zoeken?
Alvast bedankt.
Ik heb een vraagje.
Mijn brandstofmeter staat een kwart te hoog.
Leeg is dus 1/4 etc.
Volgens vorige eigenaar was dit opeens zo.
Heeft iemand hier ervaring mee voordat ik ga zoeken?
Alvast bedankt.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Brandstofmeter
Nope geen ervaring mee... Wel de gedachte dat je vlotter in de tank blijft hangen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Brandstofmeter
Is vol dan ook een kwart boven vol?
Re: Brandstofmeter
Ja staat dan een kwart boven vol de vlotter beweegt dus wel.
Alleen lijkt haast of de stand gewoon verschoven is... Heel apart
Het lampje(brandstof leeg) gaat ook gewoon aan op 1/4.
Verder werkt hij prima alleen dus 1/4e te hoog in elke positie op de meter
Alleen lijkt haast of de stand gewoon verschoven is... Heel apart
Het lampje(brandstof leeg) gaat ook gewoon aan op 1/4.
Verder werkt hij prima alleen dus 1/4e te hoog in elke positie op de meter
Re: Brandstofmeter
Voltanken, tellerbak open, meter eraf trekken, auto op contact zetten en dan de meter op de volstand terug plaatsen.
Wellicht dat het dan weer goed aanwijst.
Wellicht dat het dan weer goed aanwijst.
Re: Brandstofmeter
Ga ik dat even proberen. Veel werk? Dashboard zag er solide uit vandaar. Of zitten de schroefjes gewoon goed weg gewerkt
Re: Brandstofmeter
binnen omlijsting trek je los, dan 3 schroeven dacht ik, 2 beneden 1 boven.
Dan kan je tellerbak naar voren kantelen, stekkers los, tellerbak eruit en de behuizing eraf halen, wijzer eraf trekken, tellerbak weer aansluiten en sleutel op contact zetten, wijzer er weer op drukken, uiteraard met volle tank. Daarna weer terugbouwen.
Dan kan je tellerbak naar voren kantelen, stekkers los, tellerbak eruit en de behuizing eraf halen, wijzer eraf trekken, tellerbak weer aansluiten en sleutel op contact zetten, wijzer er weer op drukken, uiteraard met volle tank. Daarna weer terugbouwen.
Re: Brandstofmeter
Prima ik ga dat binnekort ff proberen. Ik laat horen als het een succes is.
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Re: Brandstofmeter
Hey,
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.
Groet, Sander
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.
Groet, Sander
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Re: Brandstofmeter
Hey,
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.
Groet, Sander
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.
Groet, Sander
Re: Brandstofmeter
Bedankt Sander ik maak binnenkort even tijd om dit te onderzoeken er was helaas wat tussengekomen.
Goede tip!!
Goede tip!!