Brandstofmeter

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
RobinEp3
Posts: 27
Joined: Sat Mar 21, 2015 4:46 pm

Brandstofmeter

Post by RobinEp3 »

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraagje.
Mijn brandstofmeter staat een kwart te hoog.
Leeg is dus 1/4 etc.
Volgens vorige eigenaar was dit opeens zo.
Heeft iemand hier ervaring mee voordat ik ga zoeken?

Alvast bedankt.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Brandstofmeter

Post by vtec vince »

Nope geen ervaring mee... Wel de gedachte dat je vlotter in de tank blijft hangen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Brandstofmeter

Post by Jo& »

Is vol dan ook een kwart boven vol?
RobinEp3
Posts: 27
Joined: Sat Mar 21, 2015 4:46 pm

Re: Brandstofmeter

Post by RobinEp3 »

Ja staat dan een kwart boven vol de vlotter beweegt dus wel.
Alleen lijkt haast of de stand gewoon verschoven is... Heel apart
Het lampje(brandstof leeg) gaat ook gewoon aan op 1/4.
Verder werkt hij prima alleen dus 1/4e te hoog in elke positie op de meter
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Brandstofmeter

Post by slydawg »

Voltanken, tellerbak open, meter eraf trekken, auto op contact zetten en dan de meter op de volstand terug plaatsen.
Wellicht dat het dan weer goed aanwijst.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Brandstofmeter

Post by Jo& »

Idem dito
RobinEp3
Posts: 27
Joined: Sat Mar 21, 2015 4:46 pm

Re: Brandstofmeter

Post by RobinEp3 »

Ga ik dat even proberen. Veel werk? Dashboard zag er solide uit vandaar. Of zitten de schroefjes gewoon goed weg gewerkt :p
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Brandstofmeter

Post by slydawg »

binnen omlijsting trek je los, dan 3 schroeven dacht ik, 2 beneden 1 boven.
Dan kan je tellerbak naar voren kantelen, stekkers los, tellerbak eruit en de behuizing eraf halen, wijzer eraf trekken, tellerbak weer aansluiten en sleutel op contact zetten, wijzer er weer op drukken, uiteraard met volle tank. Daarna weer terugbouwen.
RobinEp3
Posts: 27
Joined: Sat Mar 21, 2015 4:46 pm

Re: Brandstofmeter

Post by RobinEp3 »

Prima ik ga dat binnekort ff proberen. Ik laat horen als het een succes is.
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: Brandstofmeter

Post by CTR-Almere »

Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.

Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.

Groet, Sander
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: Brandstofmeter

Post by CTR-Almere »

Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.

Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.

Groet, Sander
RobinEp3
Posts: 27
Joined: Sat Mar 21, 2015 4:46 pm

Re: Brandstofmeter

Post by RobinEp3 »

Bedankt Sander ik maak binnenkort even tijd om dit te onderzoeken er was helaas wat tussengekomen.
Goede tip!!
Post Reply