accord Cl9 type s toerental problemen

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

heyy hallo daar sinds kort heeft mijn ats problemen met zijn toeren.

Bij een koude start zit ik ongeveer op 2500 toeren tot ie warm is.
Dan daalt het toeren tal.
Paar maanden geleden was dat tot 1k en nu zit ik stationair op 1500.

Maar dan het vreemdste als ik me koppeling indruk en ik ben nog in beweging dan gaat het toerental wel naar 3500 toeren echt geen pan net of ik niet kan rijden.
Pas als ik stil sta zakt het toeren tal weer naar 1.5k

Wat heb ik gedaan.
Ik heb de inlaat pijp eraf gehaald en ben achter een scheurtje gekomen.(valse lucht ). nieuwe slang nog steeds.
Gasklep eraf en schoon gemaakt pakking zag er nog goed uit. En wat me meteen op viel is dat het een electronische gasklep is.
De gasklep was niet vies maar de plaat die er in zit die heeft aan de boven en onderkant meschien wel 1.5mm ruimte open staan.(zal dat de 1500 toeren zijn)
Alles terug gezet en de klemmen waar ik niet te vreden over ben vervangen door slangklemmetjes.

Nu heb ik dingen gelezen op het net over op nieuw inleren. en wat ik ook tegen ben gekomen is dat het meschien te maken kon hebben met een verouderde ecu versie maar dat vond ik wel een beetje ver gaan.

Aankomende vrijdag ga ik een rondje rijden om te kijken of me ats nog het probleem heeft met de koppeling dat de toeren omhoog gaan zonder dat ik gas geef.

Later meer maar zijn er mensen waar dit toevallig bekend bij voor komt het gaat om een electronische gasklep. ik ga ervan uit dat de eavc klep daar ingebouwd zit.

Grtjuhs en alvast bedankt
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by vtec vince »

Heb je al de accu los gehad?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Arno »

Wazig, hoop dat het snel opgelost is
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

vtec vince wrote:Heb je al de accu los gehad?


Dat is het eerste wat ik meestal doe voor dat ik begin te sleutelen. Wat me nog wel op viel toen ik de + en - er weer op zetten nadat ik alles gemonteerd had de gasklep een continue hoge toon geeft. Wat dan weer stom is is dat ik niet zeker wist of het de gasklep was dus heb de stekker los getrokken :( . Ik heb geleerd dat je sensoren onder spanning nooit los mag maken :( .
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by vtec vince »

Hmmmm.... Sensor zou ook kuren kunnen hebben.
Opnieuw inlezen zou ook een optie kunnen zijn.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

vtec vince wrote:Hmmmm.... Sensor zou ook kuren kunnen hebben.
Opnieuw inlezen zou ook een optie kunnen zijn.


Inlezen in de zin van naar de Honda dealer en de Comp eraan hangen dat heb ik namelijk nog niet gedaan wil eerst zelf ff aan prutsen :) . Of meer van stukje rijden en de instructie van internet overnemen en doen. Er zullen toch vast wel meer mensen zijn met dit probleem. Of hebben gehad.
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

Ik heb nu een groter probleem.
Ik heb afgelopen woensdag alles weer in mekaar gezet. Dus net een rondje gaan rijden bij de koude start was mijn toerental weer ongeveer 2,5k
Onder het rijden een paar dingen geprobeerd en het lijkt erop dat als ik rijdend me koppeling in trap dat ik gas geef me toeren stijgen omhoog ik stopte maar bij de 5k en deed hem in een versnelling. (dan zakt ie weer)
Thuis aangekomen warme motor 1,8 / 2 k stationair.
Dus ik dacht ga aan de stationair bout draaien weet niet of het heel slim was maar gebeurde niks dus doe de ats uit en weer aan 900 toeren + VSA lamp aan en motor lampje.
Ik kan geen gas meer geven door de computer fout.
Uit gezet stel bout weer terug gedraaid nog steeds de fout code.
Nu ik dit type heb ik de + en - pool eraf en ga zo weer kijken.

Heeft iemand dit eerder gehad help ik hoop dat ie straks weer rijd.
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

Oke plus en min weer trug. starten en hij loopt weer 2200 toeren :( stationair.
Maar nog steeds het motor lampje aan.
Ik kan ook weer rijden gelukkig dus ik ga morgen ochtend naar de honda dealer.
Geef mij maar een auto voor 2000 waar het meeste nog mechanisch werkt.

Morgen meer fijne avond.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Gangaran »

De IAC klep ook schoongemaakt?
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

Gangaran wrote:De IAC klep ook schoongemaakt?


Iac klep is dat hetzelfde als de eavc klep. Zo jah dan zit die als het goed is normaal gesproken op het gaskleppen huis. Of zit de Iac klep op de intake huis dus achter de gasklep ? De gasklep is electronisch dus volgens mij ingebouwd. Ik ga morgen naar de Honda dealer en dan zal ik dit ook vragen. Ik dacht dat de Iac klep en de eavc klep hetzelfde is.
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

De honda dealer had niet zo heel veel tijd maar wat hij dacht maar niet met zekerheid durfde te zeggen is dat waarschijnklijk mijn gasklep sensor in de de gasklep stuk zou kunnen zijn. Maar daarvoor moest ik hem maar daar laten zodat zij dat konden controleren.
Nu ga ik dat nog niet doen en ga ik maandag een revisie bedrijf bellen die electronsiche gasklephuizen reviseren en opnieuw calibreren

Weet iemand toevallig hoeveel een orgineel gaskleppen huis ongeveer kost.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Jo& »

Ik heb maar beperkt verstand van mechanica maar misschien de EGR klep?
Kan die motorlampje-code niet uitgelezen worden?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by mrkeffo »

Dat klinkt aannemelijk. Deze throttlebody's leveren iets meer lucht op en zijn ook drive by wire.

http://www.tegiwaimports.com/genuine-honda-j35-68-64mm-throttle-body-civic-type-r-fn2.html
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

Nou ff weggeweest maar goed. Heb een gasklep over laten komen uit Duitsland waar niet mee gerommeld was en een nieuwe aanzuig buis. Dus vol vertrouwen en hoop het spul erop gezet. BAM nog het zelfde grrr nu weet ik het niet meer en heb hem weggebracht naar de Honda dealer om hem op de test bank te zetten. Morgen meer ;)
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bouli »

Wat was nu het probleem?
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

Goedenavond de cl9 is sinds vandaag weer terug. Het probleem is gevonden en hersteld achteraf had ik het zelf kunnen herstellen maar zelf denk ik nooit kunnen vinden vanwegen de gebrekkige ervaring met de cl9 en de tew weinig info op het net. ( je weet op een gegeven moment niet meer waar je naar opzoek moet gaan.) Het bleek de gas regelaar te zijn zo noemende de dealer het. Nieuw 330 eu pfff dacht ik dus zelf gaan zoeken kom ik hem op het net nergens tegen. In het wph gekeken noemen ze het de Throttle actuator ofzoiets. Geen idee hoe ik erbij kom en was er ook eigelijk wel klaar mee dus heb een nieuwe besteld en in laten bouwen -490 eu :( . Maar goed hij loopt weer als een zonnetje. Spreek ik net blut via de app blijkt die er nog 1 te hebben klein baal momentje haha kan er ook wel weer om lachen zo zie je maar weer haasten spoed is zelden goed ;) .
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Jo& »

Positieve kant: Gelukkig is het opgelost!
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Re: accord Cl9 type s toerental problemen

Post by Bubsy »

Gelukkig wel :)
Post Reply