Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by bertje »

mooi kleurtje
voetbalboer87
Posts: 67
Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by voetbalboer87 »

De auto rijd sinds een week eindelijk, na wat tegenslagen te hebben gehad was het nu dan eindelijk zo ver. Heerlijk om weer in de DC2 te kunnen rijden, en wat een power levert de motor zeg!
Helaas komen bij zo'n swap ook altijd de gebruikelijke kinderziektes. De grootste ergernis vond ik de uitlaat, de 3" uitlaat was mij toch iets TE aanwezig in de auto. Echt een herriepijp wil ik het niet noemen, want met "sporten" is het prima te doen. Echter is de 3" pijp zo groot dat het best lastig is deze overal kwijt te kunnen, en zit deze dus zo strak onder de auto dat het zeker bij rustig rijden flink door de auto heen dreunde. Voor mij een grote ergernis, dat is voor mij een paar pk meer niet waard. Gelukkig had ik dus de"oude" uitlaat bewaard, en deze heb ik er dit weekend gelijk weer onder geklust. De middendemper moest ik een klein beetje aanpassen om het geheel mooi passend te krijgen, maar het resultaat mocht er zijn. Wat een genot, geluid 10x beter zo! Een heerlijke combinatie van motorgeluid en uitlaatgeluid samen, perfect voor mij!


Het zal wat vermogen schelen ben ik bang maar dat heb ik er graag voor over. De beleving is in mijn ogen meer waard dan een paar pk, daarnaast trekt de motor nog steeds als een malle :)


Het schakelmechanisme lijkt goed te werken, en schakelt erg strak. Helaas is de versnellingsbak nog niet 100 punten, maar dat neem ik eerst maar even voor lief. De LSD daarintegen werkt zeer goed :mrgreen:


Het aangepaste stuurhuis doet ook goed zn werk, ik vind het persoonlijk echt een stuk beter sturen dan een doorgelust stuurhuis. Ik heb de auto afgelopen week ook gelijk even weer goed uitgelijnd, dus dat kunnen we weer afvinken.


De motor draait nu op een basismap, en wordt als het goed is aan het eind van deze maand afgesteld. Hiervoor gebruik ik een nieuw systeem genaamd ProECU-K, wat vergelijkbaar is met Hondata Kpro. Dit is een product van een Oostenrijkse Tuner welke ook eerder een programma heeft ontwikkeld voor B-series. Deze man wilde een concurrerende ecu op de markt brengen, voor een veel vriendelijkere prijs. Wat in mijn ogen aardig goed gelukt is.


Image


Tot nu toe ben ik erg blij met dit systeem, het werkt voor mij erg goed en makkelijk. Wellicht schaf ik nog een keer een Android-tablet aan om alle parameters live te kunnen zien in de auto. Zo zou ik de huidige meters in de A stijl kunnen laten vervallen.




Voor de nieuwe Aluminium radiateur van Tegiwa moet ik nog een coolfan monteren, en wellicht nog weer een oliekoeler met oog op het circuitrijden.


Doelstelling is om op hemelvaartsdag de eerste kilometers te maken op Assen met de nieuwe setup. Voor die tijd wil ik nog de ABS verwijderen en de bedrading netjes maken.




Genoeg getypt, tijd voor een paar foto's..




Image


De nieuwe 2015 look






Image


Enginbay incl RBC en een nieuwe radiateur




Image


3'' vs 2,25''
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by Mindstorm »

dat is idd een flinke pijp ja als je ze zo vergelijkt :D
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by sigur »

Hij is mooi geworden, klasse :cool:
voetbalboer87
Posts: 67
Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by voetbalboer87 »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oIY0gDGFBGI[/youtube]

Afgelopen donderdag de ITR eindelijk op het circuit kunnen uitlaten met de nieuwe motor. De motor heeft zich fantastisch gehouden, heeft geen problemen gegeven. Alleen maar gedaan wat ze moest doen, power leveren. :) De auto hield zich verder ook goed, enkel wat problemen met remmen, de achterwielen blokkeerden nogal snel. Hierdoor had ik de remdruk "verdeler'' al helemaal dicht gedraaid. Maar helaas bleef de achterkant te vroeg blokkeren. Na de eerste sessie gelijk de achterkant verder verlaagd om meer druk op de achterwielen te krijgen, in de hoop het probleem te verhelpen. Maar ook nu weer bleek het niet echt te helpen, ik merkte wel dat naarmate de temperatuur steeg het beter werd.
Later heb ik de achterkant nog iets zwaarder gemaakt door mijn reservewiel terug te leggen en de tank weer vol te gooien. Uiteindelijk ging het wel beter, maar af en toe bleef de auto met remmen wel verassen waardoor ik hier niet 100% vertrouwen in had. Ondanks dat toch 5 sessies gereden, ik heb ontzettend genoten! En ook nog eens 5 seconden van mn pr op Assen af gereden (met de ITR) 2.09
De motorswap is wat dat betreft dus wel de moeite waard geweest, naast het hogere vermogen en koppel helpt de platensper hier ook heel goed aan mee. Ongelooflijk wat een grip je hiermee wint, daar word je wel vrolijk van ;)

Zondag ben ik met Patrick en Leon nog naar Hondafest geweest, daar zijn we rond 3 uur weer vertrokken en hebben we heerlijk binnendoor naar huis gereden (via de zeven heuvelen, de Posbank en langs de IJssel. Echt genoten van de auto, ik heb m bijna op het niveau waar ik de auto hebben wil :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by Knite Force »

Koel!


Maarrrrruuuhhhh..... WNneer Ringdoop? Ik durf nog wel naast je te kruipen hoor! 😉
voetbalboer87
Posts: 67
Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by voetbalboer87 »

Hopelijk snel 😎
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20

Post by Knite Force »

Laat het me weten aub :)
Post Reply