Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Vragen, informatie en instructie mbt Remmerij
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Post by vtec vince »

Beste heren en dames,

Zoals de titel al zegt zou ik enorm geholpen zijn als iemand mij informatie kan verschaffen over de remswap van trommel naar schijfrem voor de EK3.
Ik heb op internet gezocht, maar ik kan er helaas niks over vinden.

Ik hoop dat ik hier wat wijzer gemaakt kan worden.

M.v.g. Vincent
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
NiQueZz
Posts: 67
Joined: Sun Jul 10, 2011 2:33 pm

Re: Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Post by NiQueZz »

hier kan je dat allemaal vinden: http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=285&t=54425
je zult achtertrailing armen moeten kopen met schrijfremmen er op.
volgens mij mogen deze van ek, delsol of eg zijn. makkelijkst om een ek set te nemen ivm de handrem kabels. Ik zag gister nog een set liggen bij no shit performance ( knite force op het forum)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Post by mr. X »

Volgens mij heb ik zo'n setje nog liggen.

Je hoeft alleen handrem kabels te hebben en het makkelijkste is gelijk de trailing arms. Dan is het een straight swap.

Binnenin haal je de kap rondom je handrem los. Draai je de stelbout los en schroef je de beugel los. Dan aan de onderkant de kabels door de bodem trekken en twee beugeltjes per kant loshalen. Daarna je toe-arm, boven en onderste draagarm en demper losschroeven. Remleiding los en als laatste de twee trailing arm bouten. Dan heb je het in je handen. Andere erop en klaar is Kees, ik bedoel Vincent ;-)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Post by Mindstorm »

heb ooit bij de civic ej1 van mn broer een achter schijven swap gedaan, onderdelen van een sedan gebruikt.
je bent even bezig, zeker als je geen luchttol, wd40 of een brug heb :p maar verders niet echt ingewikkeld, en het werkt nog steeds prima.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Post by mr. X »

Vincent,

Als je ook wat meer remvermogen wilt hebben is dit een ideale set. Heb je wel een setje andere velgen nodig (4x114.3) maar sleeper look en veel stopping power.
http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=109&t=81259

Zal vandaag kijken of ik nog een schijfremswap achter heb liggen.
Voorste 242 fusees met schijven en klauwen wel heb ik sowieso, mocht je willen ;)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Trommelrem vervangen voor schijfremmen EK3

Post by vtec vince »

Dankjewel heren, hier kan ik wel iets mee.
@ Maarten , dat setje heb ik gisteren gezien ja.
Ik zou graag dezelfde steek willen behouden aangezien ik geen andere velgen wil kopen.

Op de voorkant heb ik nu 262mm schijven, dus 242mm aan de achterkant is voorlopig voldoende.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Post Reply