Vraagje aan DC5 eigenaren.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
DB811
Posts: 21
Joined: Mon Jun 17, 2013 11:37 am

Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by DB811 »

Hi,

Ik kom net bij de RDW vandaan om een DC5 op kenteken te krijgen.
Alles was in orde op een ding na.. De keurmeester kon de volgende gegevens niet vinden:
[font=Geneva]Technisch toegestane maximum as last[/font]

[font=Geneva]Wettelijk toegestane maximum as last
[/font]
Het was ook nergens terug te vinden in of om de auto.. Nu dus de vraag;
Hoe hebben jullie dit op het kenteken staan? En voor die gene die zelf import gedaan hebben, Weet je hoe dit toen gedaan is?

Het kan zijn dat dit plaatje bij mij mist natuurlijk.. het lijkt namelijk alsof er aan de bijrijders kant boven de veerpoot wel iets gezeten heeft..
Mocht iemand een plaatje op zijn DC5 hebben waar deze gegevens op staan zou ik er heel graag een foto van willen!

Alvast heel erg bedankt!
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by Ray1990 »

Ik kan van t weekend even kijken. Anders kan je het bij sw performance navragen of ander importbedrijf
DB811
Posts: 21
Joined: Mon Jun 17, 2013 11:37 am

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by DB811 »

Thanks!! Goed idee! zal direct ook even met wat import bedrijven contact opnemen!


* Net even contact gehad met een import bedrijf. Deze konden mij helaas ook niet meer vertellen als dat deze gegevens van een bestaand kenteken over te nemen. Dit heb ik tijdens de keuring voorgesteld maar dat wou de keurmeester niet doen! Terwijl ik uit ervaring weet dat ze gegevens van bestaande kentekens wel vaker overnemen... Ik vind het een apart verhaal.. Hoe kan ik deze gegevens nu verkrijgen.. Iemand moet ze ooit ergens vandaan hebben gehaald want ze staan op verschillende DC5 kentekens in het RDW register. Volgens het import bedrijf zit er ook geen plaatje met deze gegevens op de auto. Toch lijkt er iets te missen boven mn veerpoot aan de bijrijderskant
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by wesjes »

DB811 wrote:Thanks!! Goed idee! zal direct ook even met wat import bedrijven contact opnemen!


* Net even contact gehad met een import bedrijf. Deze konden mij helaas ook niet meer vertellen als dat deze gegevens van een bestaand kenteken over te nemen. Dit heb ik tijdens de keuring voorgesteld maar dat wou de keurmeester niet doen! Terwijl ik uit ervaring weet dat ze gegevens van bestaande kentekens wel vaker overnemen... Ik vind het een apart verhaal.. Hoe kan ik deze gegevens nu verkrijgen.. Iemand moet ze ooit ergens vandaan hebben gehaald want ze staan op verschillende DC5 kentekens in het RDW register. Volgens het import bedrijf zit er ook geen plaatje met deze gegevens op de auto. Toch lijkt er iets te missen boven mn veerpoot aan de bijrijderskant


Ik heb toendertijd voor de FD2, Honda Nederland benaderd deze hebben mij de as lasten door gegeven.
Bij de DC5 heb ik deze niet hoeven door te geven was een import uit de UK.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by Ray1990 »

Sw performance heeft mijn auto geimporteerd en zie op rdw staan technisch 0 en wettelijk 835 voor en 680 achter
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by wesjes »

Technisch toegestane maximum aslast Niet gereg. Niet gereg.
Wettelijk toegestane maximum aslast 835 kg 680 kg
User avatar
Tharmas
Posts: 79
Joined: Wed May 29, 2013 9:07 pm

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by Tharmas »

Zelfde niet gereg. en 835 en 680 kg
DB811
Posts: 21
Joined: Mon Jun 17, 2013 11:37 am

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by DB811 »

super bedankt voor de antwoorden! :D

cijfers lopen nogal uit een. Hier hebben de meeste dus 835 en 680 kg. Toevallig alle zelfde importeur?
had er zelf ook een paar uitgezocht en die waren alle 830 en 570kg

Ik zal Honda Nederland ook even proberen dan! Thanks
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by Ray1990 »

Tharmas en ik allebei van SW performance ;)
DB811
Posts: 21
Joined: Mon Jun 17, 2013 11:37 am

Re: Vraagje aan DC5 eigenaren.

Post by DB811 »

Vandaag is het dan wel gelukt! Kenteken is onderweg. Nogmaals dank voor de hulp :D
Post Reply