Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Sun Nov 23, 2014 6:10 pm
Knite Force wrote: Ik kan je na mijn DP-date wel vertellen of dat een goede keuze is
Aha wat is het verschil ongeveer in vergelijking met de 7th gen K20a2 OEM intake manifold ?
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
mrkeffo
Posts: 732 Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm
Post
by mrkeffo » Mon Nov 24, 2014 9:56 pm
Top end power zegt niet altijd wat. Even afwachten wat Marcel gaat doen
Knite Force
Posts: 1300 Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Post
by Knite Force » Mon Nov 24, 2014 10:22 pm
Klopt. Voor mijn gevoel (puur gevoel, niets gemeten) zit ik qua vermogen in dezelfde orde van grootte als op mijn vorige EP3. RRC schijnt idd iets meer richting top end power te gaan dan de RBC. Maar die heb ik voor de zekerheid nog bewaard
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Tue Nov 25, 2014 10:24 am
Knite Force wrote: Klopt. Voor mijn gevoel (puur gevoel, niets gemeten) zit ik qua vermogen in dezelfde orde van grootte als op mijn vorige EP3. RRC schijnt idd iets meer richting top end power te gaan dan de RBC. Maar die heb ik voor de zekerheid nog bewaard
Aha, hoeveel werk is het om een RRC op een EP3 te monteren ? iig zoals ik gelezen heb is het geen plug en play upgrade ..
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Sun Dec 21, 2014 9:52 pm
Update !
Vandaag lekker in de schuur geklust, JDM 22mm rear sway bar erop gezet : )
Heb ook maar even me einddemper vastgezet met tie wraps, omdat hij af en toe de OEM sway bar raakte en deze een paar mm dikker is
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Sat Jan 03, 2015 6:53 pm
Zo, weer een paar random foto's : )
JDM sway bar doet zijn werk : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Fri Jan 09, 2015 6:18 pm
Wat mooi's binnengekregen : ) gaat binnenkort erop !
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
mrkeffo
Posts: 732 Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm
Post
by mrkeffo » Sat Jan 10, 2015 10:15 am
Zou m gelijk ff heat wrappen. Heeft veel effect voor je engine bay temp
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Mon Jan 12, 2015 9:57 pm
mrkeffo wrote: Zou m gelijk ff heat wrappen. Heeft veel effect voor je engine bay temp
Haha dat is mischien wel een goede ..
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Mon Jan 12, 2015 10:02 pm
Vandaag even het spruitstuk gewisseld, best een helse klus
Tegiwa 4-2-2-1 zit erop, heb na het wisselen de motor laten lopen en kon niet zo 1-2-3 een lek vinden .. Na de eerste test run hoorde ik best wel een fleutend geluid.
Zit er toch een lek ergens ? of kan het ook de middendempers zijn die geluid maken ?
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Wed Jan 14, 2015 11:12 am
Knite Force wrote: Flexibel stuk wellicht?
Dat is een goede ! Straks even controleren : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Mon Jan 19, 2015 12:41 am
Eerst wat anders gedaan, met een vriend de Innovate LC-2 wideband geinstallerd, na een paar runs kwam ik erachter dat met de Tegiwa 4-2-2-1 de AF/R tussen de 14:1 en 15:1 zat .. Gelijk naar rond de 13.2:1 en 13.5:1 gebracht. Binnenkort dyno pakken om eens de cam angles te gaan bekijken : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121 Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am
Post
by TJAPZ0RRO » Sun Jan 25, 2015 11:03 pm
Dit weekend naar Leo van Drie geweest om te kijken wat voor winst de Tegiwa 4-2-2-1 bracht + dyno tune.
Maximale vermogen was 243,4pk en 231,7nm koppel, en dat zonder RBC of RRC en 70mm gasklep : )
Ik vraag me nu echt af wat een RBC of RRC qua winst brengt, aangezien het blok al 213k op de teller heeft.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3