Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by Dickiecrx-vt »

Wat kleine nieuwtjes

De middenconsole is binnen en zit al weer een aantal weekjes in de Beat.


Image


Image


Omdat de Beat geleverd is zonder radio moet het opbergbakje er helaas uit gezaagt worden..
Iets wat ik niet leuk vind om te doen bij nieuwe onderdelen!!




Image


Image


En nog een ander nieuwtje ;)

Sinds 2 weken hebben we gezinsuitbreiding :p :
We hebben een West Highland White Terrier in ons hartje gesloten:wub:
Het is een echte deugniet!
Natuurlijk heeft ie kennis gemaakt met onze auto's.
De CTR is ie helemaal weg van en valt heerlijk rustig in slaap
In de Crx moet ie nog even wennen aan de achterbank en het vele licht, maar daar heeft ie ook z'n plekje gevonden.
En in de Beat vind ie het heerlijk! Zonnetje in, zonnetje uit, neus in de wind, neus uit de wind :cool:

Dit is Blinky ;)

Image


Image



Image



Image



Image



Image



Image
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
User avatar
johnny1911
Posts: 243
Joined: Fri Jun 22, 2007 10:59 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by johnny1911 »

Jullie hondje ziet er echt geweldig uit, leuk!!

En de middenconsole in de Beat is superstrak!! Ziet er goed uit!

Groeten,
John
User avatar
mugske
Posts: 106
Joined: Thu Nov 11, 2010 8:17 am

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by mugske »

hey welkom hier, Btw, ik heb voor de IGT nog een Echte ECU van mugen liggen van onze racewagen destijds.
we waren een honda fabrieksteam tot eind jaren 80 begin 90.... we hadden een civic gen 1 met het kleine kofferdeksel (hebben we nog staan) deze was volledig geprepareerd door mugen ze noemde deze wagen op circuit.... de wonder civic omdat deze meeging met M3 en dergelijke... nu staat hij daar onder 10cm stof
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by Dickiecrx-vt »

We zijn er weer bij volgende week Zondag tijdens Time Attack! :)

Het hele project van begin tot einde is nu ook te volgen op Facebook!!
https://www.facebook.com/pages/Mugen-Motul-Civic-SI-Race-Car/604196032937188?fref=ts
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by Dickiecrx-vt »

Japfest Time Attack 2014, het einde van een tijdperk.

Zaterdag :
Kriebels.. De Civic is nog niet klaar..
Het subframe moest nog gezet worden na een schuiver van vorig jaar, dan nog uitlijnen, rear swaybar vast lassen en de puntjes op de I zetten..
Laatste tijd redelijk druk met de Civic bezig geweest met wat upgrades zoals een ander tellerhuis, rolkooi en wat verbeter puntjes.
Dus ben benieuwd wat dit gaat doen!

Zondagochtend erg vroeg onderweg naar Zandvoort:
Heerlijk rustig ritje naar Zandvoort gereden, geen stress en de Civic weet weer wat em te wachten staat!
Ondanks de vroegte wa het best druk bij de ingang.. ow jee, als er nog maar een plekje is voor de Civic..
Snel door en naar de Tarzanbocht! Gelukkig was er daar nog een mooi plekje bij een paar echte Die-hard Time Attack Honda rijders :)
Al snel zag het eruit als een Mini Honda TA Drivers Repair Aeria, de zogenoemde MHTDRA :)
Snel de Civic afladen en naar de keuring! Ow ja, nog even een stuk ducktape op de koplampen, was vergeten er doorzichtige tape op te plakken zoals ik altijd doe..
Keuring ging snel en probleemloos!
Even snel te Civic gewogen met minder als een kwart tank. 794 kilo met halve kooi :)
Bij de Briefing was het weer "gezellig"... en erg erg warm..
Ik vind de kwaliteit van de briefing toch elk evenement slechter worden.. er waren een aantal nieuwe rijders bij en dan verwacht je toch uitleg van de meest belangrijke vlaggen..
Niet dus.. Ook werd er niet of nauwlijks uitgelegt hoe er in een rode vlag situatie gereageerd moet worden. Ik hoop dat dit toch eens goed uitgelegt gaat worden!
Terug bij de Civic heb ik een koelingsslang gemonteerd langs het raam die nar binnen loopt voor extra lucht in de auto. Het kan nogal behoorlijk warm worden in de auto!

Warm-Up!
Eerste 2 rondjes rustig aan, beetje glijden, bandjes en remmen opwarmen.
En er was grip! Genoeg grip!
Maar.... tijdens het aanremmen trilde de voorremmen... niet heel ernstig maar wel vervelend.. hard remmen kon gelukkig nog!
Na 3 rondes begon de motor in de houden in een bocht naar rechts... het klonk echt niet heel best... na 2 rondes toch de pits ingedoken en gekeken wat er aan de hand was, niks te horen of te zien.
Dus weer verder, maar het werd steeds erger! ach... nee... te weinig brandstof...
Na bijna 5 jaar Time Attack nu toch toch de eerste "echte problemen"! :)
met een tijd van 2.22 was dit niet iets om trots op te zijn, maar heb geen ronde voluit gereden.

Kwalificatie!
Brandstof getankt, bandjes op een nog lagere spanning gezet, we zijn er klaar voor!
Er was weer veel grip! de achterkant voelt nog stabiler aan door de rolkooi en het gewicht! Maar toch nog goed uitkijken.
Heb veel rondes goed kunnen rijden en weinig verkeer gehad. Leuk gespeeld met de grijze Civic EP3 Type R die ik zelfs op het rechte stuk goed kon bijhouden, zelfs gelijk opging.
Dit ging ook zo met een zwarte Peugot 307of 206.. Heerlijk!!
Helaas crashte de Civic Type R hard wardoor de race stilgelegd werd.. Einde race, dacht ik. Tot het licht weer groen werd!
Snel helm op, handschoenen aan, riemen op en gas!
Na 2 rondes de zwarte vlag... de allereerste zwarte vlag... na bijna 5 jaar!
De reden : geluid.. een beschaafde 96.8db waar 92.0 is toegestaan... helaas is Zandvoort een stuk strenger geworden.
Met een 8e plek en een 2.12.9 was ik zeer tevreden!

Finale:
Dus.. weer finale.
No stress, niks te verliezen, niks te winnen..
Rustig aan finale gereden als een soort ere ronde!
Voor de laatste keer volgas langs de tribune en en de outlap nog 1 keer vol in de begrenzer!
Een verwachte laatste plek met een 2.20.7.
Er was toch wel een kans geweest op een podiumplek, maar dat had lastig geweest.

Einde van een tijdperk.
Met pijn in het hart zla ik toch afscheid moeten gaan nemen van m'n zo geliefde uitlaat..
Jaren lang heb ik zonder officiele waarschuwing kunnen rijden, maar dat is nu dan echt gedaan.
Er zou een stillere uitlaat onder de Motul moeten komen..
Hoe en wat ben in nog niet uit, maar het schreeuwde kleine Civicje moet worden getemd..



Image



Image



Image



Image
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by Ray1990 »

mooi verhaaltje, alleen ben het wel met de organisatie eens wat betreft je uitlaat :P niet normaal zo'n kabaaal :P:P
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by Jo& »

Misschien een middendemper er tussen?
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by Dickiecrx-vt »

Tijd voor een updeetje.. :mrgreen:

Na lang zoeken en diverse biedingen op Yahoo hebben we dan eindelijk een een originele snelheidsmeter ;)
En ja, onze Crx staat te koop..
Na 15 jaar diverse Crx-en gereden te hebben, moeten we helaas noodgedwongen afscheid nemen van onze rode..

Omdat de Beat een paar jaar in Engeland heeft rondgereden hebben ze helaas de kilometertellerplaat vervangen voor een lelijke mijlenplaat..
Doel is om de Beat weer Factory-fresh te maken en dit onderdeel mocht natuurlijk niet ontbreken!!

Image


Image


Image
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's

Post by mrkeffo »

Ziet er weer fresh uit! Mooie aanpassing naar meer Oemish :)
Post Reply