Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
om te tectyleren moet je dan eerst alles kaal maken met een slijptol/borstel of kan je dit gewoon over de oude lagen heen doen??
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Ik verwijder los zand en andere troep met een handveger (auto staat binnen, dus alles is kurkdroog). Eventuele losse stukken oude tectyl verwijder ik met een staalborstel (handmatig). Sommige stukken ontvet ik even, en als dat droog is breng ik een laag op met verschillende formaten kwasten.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Sinds vandaag de zeer blije eigenaar van deze ultranette facelift EP3. Nu de goodies van mijn andere EP3 overzetten hierop en dan heb ik voor mijn gevoel wel the best of both worlds )
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Ik had t eigenlijk al verwacht haha. Congrats
-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Gister avond hadden Kevin en ik het er al over. De verkooppagina stond heel snel op gereserveerd. Onwijs veel plezier met de cosmic. Erg mooie auto,
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Thanks mannen, ik zag 'm donderdagavond te koop staan en moest stomtoevallig vrijdag vlak na de middag in de buurt van Rotterdam zijn (waar de auto te koop stond). Na de bezichtiging en de proefrit was de zaak snel beklonken, en heb 'm afgelopen zaterdag opgehaald. De auto rijdt echt als een nieuwe, een waar genot om in te rijden zo.
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Gefeliciteerd!! Ik zei het al, iemand van het forum heeft deze gekocht. Je was zeer snel, anders was ie van mij!
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Thanks, en ook een beetje sorry. Ik weet inderdaad zeker dat je deze anders gekocht had. Perfecte machine. Mocht ik iets tegenkomen dan geef ik je een seintje!
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Holy shit wat een plaatje! Zie hem nu pas!
Doet me heel erg denken aan mijn oude EP3.
Cosmic Grey is echt de mooiste kleur voor die auto!
Kom zondag maar laten zien
Doet me heel erg denken aan mijn oude EP3.
Cosmic Grey is echt de mooiste kleur voor die auto!
Kom zondag maar laten zien
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Mooi hè!? Ik zag 'm gisteren bij terugkomst van mijn werk in een heerlijk 22-graden zonnetje staan. Wat een plaatje hè?
Zondag gaat niet lukken, doe mijn best om er in Asten bij te zijn.
Zondag gaat niet lukken, doe mijn best om er in Asten bij te zijn.
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
looking good buddy!
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Oke gozer, hou em netjes
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Thanks, ik doe mijn best. Vandaag is mijn Satin Silver EP3 aanbetaald, ben nu dus ook direct begonnen met het verwijderen en OEM-ificeren van de auto. En dan kan het grote bouwen op de CGP gaan beginnen!!
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Afgelopen woensdag is de Satin Silver EP3 opgehaald door de nieuwe eigenaar, ondanks dat ik weet dat hij enorm veel plezier met het ding gaat beleven en er heel goed voor gaat zorgen is het toch wel een beetje maf als je hem in je spiegel achter je aan ziet rijden terwijl hij nu ook op papier niet meer van jou is. Al met al is het toch een behoorlijke klus geweest. Behoorlijk wat dingen hebben tegengezeten (ABS-sensoren die uiteraard afbreken, fuseestukken die niet los wilden door coatingresten in draagarmen en nog tal van andere minor setbacks). Maar uiteindelijk was de auto klaar en konden de sleutels overhandigd worden. Eind van EP3 deel 1, begin van EP3 deel 2.
Wim's ex hangt nu sinds een week op de brug.
Als eerste hebben we de uitlaat verwijderd, deze wordt door Lex aangepast naar volledig RVS en een grotere diameter. Nu zijn de remmen rondom aan de beurt: custom Goodridge RVS remleidingen en de door Wesley op maat gemaakte HiSpec's kunnen erop. Hele systeem even flushen voor de zekerheid en dan kan ik het middelste pedaal vol vertrouwen gaan gebruiken. Voor komen meteen de Ingalls camberbouten erop zodat de FRSU straks makkelijker gerealiseerd kan worden. Ook zal ik de van Miguel gekochte nieuwe fusees met J's Racing fuseekogels monteren. Op maat gemaakte ducts wil ik gaan gebruiken om extra koeling te genereren voor de voorremmen.
Helaas ook hier wat tegenslag: beide stuurkogels zijn volledig overleden, en er zit iets in het stuurhuis wat niet naar behoren functioneert (de auto stuurt te zwaar). De slider heb ik al liggen en wordt preventief vervangen maar daar ligt het niet aan.
Aan de achterkant komen een nieuwe Whiteline DC5 sway bar met Whiteline endlinks, een ASR brace en een Beaks tie-bar alsmede een Ingalls camberkit. Deze zal rechtsachter ietsje aangepast moeten worden ivm de automatische koplamphoogteverstelling die erop zit door de Xenon.
Motorisch zal de setup gelijk blijven zoals ik die had, alleen een 70mm gasklep vervangt de originele. Qua interieur gaan de OEM facelift stoelen eruit en maken ze plaats voor een setje puntgave EK9 Recaro's.
Voorlopig genoeg te doen, ik zal proberen eens wat foto's te uploaden.
Wim's ex hangt nu sinds een week op de brug.
Als eerste hebben we de uitlaat verwijderd, deze wordt door Lex aangepast naar volledig RVS en een grotere diameter. Nu zijn de remmen rondom aan de beurt: custom Goodridge RVS remleidingen en de door Wesley op maat gemaakte HiSpec's kunnen erop. Hele systeem even flushen voor de zekerheid en dan kan ik het middelste pedaal vol vertrouwen gaan gebruiken. Voor komen meteen de Ingalls camberbouten erop zodat de FRSU straks makkelijker gerealiseerd kan worden. Ook zal ik de van Miguel gekochte nieuwe fusees met J's Racing fuseekogels monteren. Op maat gemaakte ducts wil ik gaan gebruiken om extra koeling te genereren voor de voorremmen.
Helaas ook hier wat tegenslag: beide stuurkogels zijn volledig overleden, en er zit iets in het stuurhuis wat niet naar behoren functioneert (de auto stuurt te zwaar). De slider heb ik al liggen en wordt preventief vervangen maar daar ligt het niet aan.
Aan de achterkant komen een nieuwe Whiteline DC5 sway bar met Whiteline endlinks, een ASR brace en een Beaks tie-bar alsmede een Ingalls camberkit. Deze zal rechtsachter ietsje aangepast moeten worden ivm de automatische koplamphoogteverstelling die erop zit door de Xenon.
Motorisch zal de setup gelijk blijven zoals ik die had, alleen een 70mm gasklep vervangt de originele. Qua interieur gaan de OEM facelift stoelen eruit en maken ze plaats voor een setje puntgave EK9 Recaro's.
Voorlopig genoeg te doen, ik zal proberen eens wat foto's te uploaden.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Kleine update: bak ligt bij Maarten voor een M-Factory diff. Na het openen bleek dat de bak van binnen echt nog als nieuw was, altijd prettig om te horen. Hopelijk vrijdagavond de bak weer ophalen en dan zaterdag met de Competition Clutch koppeling & vliegwiel terugplaatsen. Tevens een RRC met 70mm gasklep gekocht, deze zal door Eimert gepoort worden zodat hij perfect aansluit. De motorische setup verandert toch nog ietsje
Vorige week samen met Rikky de koplampen gepolijst, deze zien er weer een heel stuk beter uit!
Langzaam, heel langzaam gaan we vooruit. Hoop er in september mee naar Italie op vakantie te kunnen
Vorige week samen met Rikky de koplampen gepolijst, deze zien er weer een heel stuk beter uit!
Langzaam, heel langzaam gaan we vooruit. Hoop er in september mee naar Italie op vakantie te kunnen
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Hoop dat je meer geluk hebt met de CC koppeling en vliegwiel, hoor toch veel slechte verhalen erover..
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
Hoe is het met de EE9 eigenlijk ?
Alleen Kevin toch ?
Hoor andere mensen best positief erover namelijk
Ray1990 wrote:Hoop dat je meer geluk hebt met de CC koppeling en vliegwiel, hoor toch veel slechte verhalen erover..
Alleen Kevin toch ?
Hoor andere mensen best positief erover namelijk
'98 JDM Integra Type-R
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
LaurenZ wrote:Hoe is het met de EE9 eigenlijk ?
Alleen Kevin toch ?
Hoor andere mensen best positief erover namelijk
zag nog 2/3 reacties bij kevin met een k20 blok..
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
De bak is weer terug van Hondagarage.nl, volgens Maarten zag de bak er van binnen echt nog als nieuw uit. Wederom hulde aan de vorige eigenaren dus. De bak is nu (preventief) voorzien van nieuwe lagers, nieuwe keerringen en het M Factory LSD incl sater 1 upgrade. Zeeeeeeer benieuwd hoe deze gaat grippen
Gisteren de hele achterkant afgemaakt: gehele installatie uitgebouwd (alleen de headunit nog), de achterbank met hoofdsteunen geplaatst (gelijk alles even met een sopje schoongemaakt) en de J's Racing strutbar op zijn plek gemonteerd. Ook de linker ABS-sensor nu juist bevestigd, dus ook dat is klaar.
Woensdag komt Jeroen en vervangen we de OEM koppeling en vliegwiel voor de Competition Clutch, en wordt de bak terug gemonteerd. Dan kan het voorste subframe weer terug gemonteerd worden en plaatsen we gelijk de PU motorsteunen. Vervolgens zullen we alles op WPH-moment vastzetten en kan de auto theoretisch gezien weer eens op de grond staan.
Vrijdag komt Lex om de uitlaat op maat te maken, en dan is het meeste werk onder de auto eigenlijk gedaan.
Over de Competition Clutch: ik heb er echt geen problemen mee gehad. Je voelt dat het een stugge 6-puck koppeling is, en je hoort de veren als je rustig in 1 wegrijdt, maar dat ervaar ik niet als problemen. Ik vind het voor op het circuit of sportief gebruik zelfs een wereldset. Het vliegt in toeren en de bite die de koppeling heeft is perfect. Ik schakel met veel plezier en vertrouwen met deze set, zal waarschijnlijk bij vervanging weer voor eenzelfde set gaan.
Edit: De EE9 staat heerlijk warm en droog, als de EP3 klaar is zal ik me daar weer eens aan wagen
Gisteren de hele achterkant afgemaakt: gehele installatie uitgebouwd (alleen de headunit nog), de achterbank met hoofdsteunen geplaatst (gelijk alles even met een sopje schoongemaakt) en de J's Racing strutbar op zijn plek gemonteerd. Ook de linker ABS-sensor nu juist bevestigd, dus ook dat is klaar.
Woensdag komt Jeroen en vervangen we de OEM koppeling en vliegwiel voor de Competition Clutch, en wordt de bak terug gemonteerd. Dan kan het voorste subframe weer terug gemonteerd worden en plaatsen we gelijk de PU motorsteunen. Vervolgens zullen we alles op WPH-moment vastzetten en kan de auto theoretisch gezien weer eens op de grond staan.
Vrijdag komt Lex om de uitlaat op maat te maken, en dan is het meeste werk onder de auto eigenlijk gedaan.
Over de Competition Clutch: ik heb er echt geen problemen mee gehad. Je voelt dat het een stugge 6-puck koppeling is, en je hoort de veren als je rustig in 1 wegrijdt, maar dat ervaar ik niet als problemen. Ik vind het voor op het circuit of sportief gebruik zelfs een wereldset. Het vliegt in toeren en de bite die de koppeling heeft is perfect. Ik schakel met veel plezier en vertrouwen met deze set, zal waarschijnlijk bij vervanging weer voor eenzelfde set gaan.
Edit: De EE9 staat heerlijk warm en droog, als de EP3 klaar is zal ik me daar weer eens aan wagen