KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Hier alles over dempers, Veren, Draagarmen en de rest van het onderstel
Pepijn
Posts: 84
Joined: Sat Feb 23, 2013 6:54 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by Pepijn »

Omdat ik binnenkort ook een schroefset ga monteren op de FN2 heb ik dit topic enkele malen gelezen.
(Denk dat ik het overigens nog steeds niet exact kan volgen maar goed. Hopelijk komt er nog eens zo'n cursus voorbij.)
Ben inmiddels wel heel benieuwd naar het antwoord op de vraag: Wie heeft de Buddyclub roll center adjusters onder zijn/haar FN2 en wat zijn daar de ervaringen mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by mrkeffo »

Ik heb ze niet. Maar je hebt ze enkel nodig als je echt 'te' laag gaat denk aan onderste stand van je schroefset.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by Ray1990 »

Kw nemen en geen ongein hebben met anderen dingen.. Zoals fuseekogels etc..
Pepijn
Posts: 84
Joined: Sat Feb 23, 2013 6:54 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by Pepijn »

Bedankt voor jullie reacties.
Dan houden we het voorlopig alleen op de schroefset.
Sowieso wil ik toch geen extreme verlaging (denk aan maximaal 15mm voor en 20mm achter).
En inderdaad was ik al van plan een set van KW te nemen, daar hoor ik alleen maar goede dingen over.
Nogmaals dank.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by mrkeffo »

Dan ben je prima af met alleen de kw set inderdaad :) .
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by RJB1988 »

Ray1990 wrote:Kw nemen en geen ongein hebben met anderen dingen.. Zoals fuseekogels etc..



Heb dit topic ook gelezen omdat ik nadenk over de wegligging / verlaging van mijn EP3. Ik denk zelf aan de schroefset:
Racing Logic Hyperstreet

Begrijp ik nou goed dat je met elke schroefset maar moet kijken of je niet in de problemen komt met fuseekogels, stuurstang etc? Dus pas bij het monteren weet je het? Las dat KW2 inox minste of geen last geeft, maar die zijn 2 keer zo duur... heb ik er niet echt voor over.

Graag jullie reactie mbt Racing Logic Hyperstreet ervaringen en tips
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by Ray »

Ik rij met racing logics. Had er best wel wat gekloot mee. Heb de stuurkogels uiteindelijk 1 cm ingekort en nu is alles goed. Lees mijn topic maar :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by RJB1988 »

Ow dat heb ik gelezen maar kennelijk gemist dat het om racing logics gaat ;) dus als ik begin met het inkorten vd stuurstang zou het goed moeten komen??

En hoe bevalt het qua comfort en wegligging?

Betekent inkorten trouwens dat je niet meer terug kunt naar de originele dempers?
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by Ray »

Ik heb de stuurstang iets wat ingekort en nieuwe OEM endlinks (stuurkogels) gekocht en die vervolgens 1 cm ingekort.
Ik kan kiezen uit 32 standen hardheid of Comfort. Heb hem nu vrij stug staan omdat ik dat zelf fijner vind. Wegligging is wel stuk beter :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by mrkeffo »

Rij maar keertje met mij mee. Ik ben erg blijf met me kw v2 en ze blijven echt als nieuw. Doekje erover en ziet er werkelijk als nieuw uit. :) ik vind t t prijsverschil wel waard..
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by RJB1988 »

mrkeffo wrote:Rij maar keertje met mij mee. Ik ben erg blijf met me kw v2 en ze blijven echt als nieuw. Doekje erover en ziet er werkelijk als nieuw uit. :) ik vind t t prijsverschil wel waard..


heel graag! Als installatie gewoon recht toe recht aan kan dan ben ik zeker met je eens, prijsverschil wel waard.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: KW Coilover V2 of TEIN Superstreet voor mijn FN2

Post by Mathy M »

Op Engelse fora is men zeer te spreken over Meister R coilovers icm FRS op een FN2. Goede prijs/kwaliteit verhouding maar helaas heb ik er zelf geen ervaring mee.
Post Reply