Koplampglas demonteren ATR

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
DJJ
Posts: 79
Joined: Mon Jan 23, 2012 5:31 pm

Koplampglas demonteren ATR

Post by DJJ »

Beste forumleden,

Aangezien mijn Accord nu in winterslaap is (Geschorst in mijn garage) heb ik de bumper en koplampen gedemonteerd.
Het euvel doet zich voor dat er in mijn linker koplamp steeds vocht zit na het wassen (enkel met hoge druk) en mijn rechter koplamp geel is uitgeslagen op de reflector aan de binnenkant, zie foto.
Image
Nu wil ik mijn rechter koplamp glas demonteren om te kijken of ik de gele aanslag kan verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Of is het misschien slimmer om dit te laten doen, aangezien de koplampen nogal prijzig zijn en je het niet wil verpesten..?

Ik hoor graag van jullie.

Danny de Vos
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Koplampglas demonteren ATR

Post by mrkeffo »

Naar mijn weten krijg je het alleen van elkaar af als je de koplampen in de oven doet. Vaak bij het in elkaar zetten ondanks je t goed afkit niet altijd meer een goed afgedichte koplamp hebt, en vocht in krijgt.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Koplampglas demonteren ATR

Post by Ray1990 »

Kheb het ook eerder gedaan maar net war kevin zegt met afdichten kan je problemen krijgen, met een hele goede fohn kan je het ook elkaar trekken.
DJJ
Posts: 79
Joined: Mon Jan 23, 2012 5:31 pm

Re: Koplampglas demonteren ATR

Post by DJJ »

Bedankt voor de reacties, er zijn best redelijk wat filmpjes op youtube van gasten die de koplamp eerst in de oven doen om de lijm zacht te maken en vervolgens het glas eraf wippen.
Ik denk dat ik het ook op deze manier ga proberen en dan alle lijmresten verwijderen en vervolgens nieuwe kit aanbrengen. Wordt een leuk werkje voor in het weekend..
Alleen even goed uitzoeken welke kit ik moet hebben :)
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Koplampglas demonteren ATR

Post by Ray1990 »

Ik ben wel te spreken over technobont, maar of dat het beste ie voor je koplamp durf ik niet te zeggen..
Post Reply