Handrem lampje bij optrekken

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Handrem lampje bij optrekken

Post by Lassie-01 »

Goededag,


sinds kort heb ik bij het optrekken dat me handrem lampje even oplicht als ik eenmaal rijdt gaat die uit.

iemand bekend met dit probleem.?



grt,
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by VTEClover »

Een gok
Bij het aantrekken v d handrem komt het vloeistofniveau rond het min-niveau in het olierempotje ??
Bij het rijden gaat natuurlijk de handrem af, waardoor het niveua en dus contact-lampje net weer goed is ??
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by mr. X »

Laag niveau van je remvloeistof.

Heeft te maken met versleten blokken of een lekkage ergens. Vrijwel altijd een teken van ver versleten blokken rondom. Een lekkage zou je ook moeten merken door een sponzig pedaal en is hoogst onwaarschijnlijk.

NIET zomaar je vloeistof bijvullen want als je de blokken laat vervangen komt die zooi er boven weer uit.
Even op de brug, blokken vervangen en gelijk vloeistof vervangen.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by Dickiecrx-vt »

VTEClover wrote:Een gok
Bij het aantrekken v d handrem komt het vloeistofniveau rond het min-niveau in het olierempotje ??
Bij het rijden gaat natuurlijk de handrem af, waardoor het niveua en dus contact-lampje net weer goed is ??



Handrem staat volledig buiten het hydraulisch remsysteem. De handrem word bedient met kabels..
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by Lassie-01 »

Heeft niks te maken met de remmen zelf heb ik al gecontroleerd toen der tijd, ik heb in mijn handrem ook nog een loze slag voordat het lampje gaat branden dus daar zit het niet in. het brand alleen bij optrekken.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by Lucas79 »

Hoi Lassie,

Het handremlampje is niet alleen voor de handrem. Die denkfout heb ik ook ooit eens gemaakt bij een van mijn eerste CRX'en. Paar dagen later had ik opeens geen remdruk meer, bleek een heel klein beetje lekke remcylinder te zijn. Oftewel, het is ook een "er-is-iets-mis-met-je-remsysteem-lampje" Voorzichtig aan dus en snel na laten kijken.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by integra »

IDD het is een van alles lampje.
User avatar
Lassie-01
Posts: 66
Joined: Sat Jul 17, 2010 1:07 pm

Re: Handrem lampje bij optrekken

Post by Lassie-01 »

Lucas79 wrote:Hoi Lassie,

Het handremlampje is niet alleen voor de handrem. Die denkfout heb ik ook ooit eens gemaakt bij een van mijn eerste CRX'en. Paar dagen later had ik opeens geen remdruk meer, bleek een heel klein beetje lekke remcylinder te zijn. Oftewel, het is ook een "er-is-iets-mis-met-je-remsysteem-lampje" Voorzichtig aan dus en snel na laten kijken.

Greetz,

Lucas


Kijk hier heb ik wat bedankt lLucas79 BEDANKT.!, ik ga me remsysteem controleren. ik heb toevallig afgelopen zaterdag wel me remklauwen weer gangbaar gemaakt.

Alleen me itr staat stil met speling op de drijstanglagers momenteel dus moet even wachten tot ik weer kan optrekken zeg maar :')
Post Reply