Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Vragen, informatie en instructie mbt Remmerij
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Post by VTEClover »

Mijn remblokken zijn zo goed als OP.
Terug oem ?? weet iemand een richtprijs trouwens???
Of toch maar iets aftermarket ,er zal wel al wat aftermarket zijn zeker ???
Grzt
Pepijn
Posts: 84
Joined: Sat Feb 23, 2013 6:54 pm

Re: Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Post by Pepijn »

Aftermarket: Ferodo DS 2500, zijn prima blokken.

Mocht je graag OEM houden, kan ik wel eens kijken hoe mijn originele blokken (en eventueel schijven?) er uit zien.
Was sowieso al van plan deze binnenkort te koop aan te bieden.

Groeten, Pepijn
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Post by mrkeffo »

Hmm je hebt veel keuzes kwa remmen. ik zelf heb op de ep3 oem schijven met ferodo ds2500's. Remt goed maar toch vind ik ze op het circuit lichtjes tegen vallen. En je hebt echt een berg remstof op je velgen. Mijn vader wou graag eens wat anders proberen kwa remmen en die heeft een accord cl9, voor die auto is het heel beperkt voor de voorkant wat je kan krijgen.

Uiteindelijk bij EBC remmen uitgekomen. Veel wisselende verhalen las ik erover, ook de yellowstuff blokken zouden ander compound zijn geworden ten opzichte van vroeger. Dus die besteld samen met ebc blade remschijven. Ik moet zeggen mij verbaast het hoe anders ze remmen dan de ds2500. Ze hebben iets meer warmte nodig bij eerste koude stop is de remweg fractie langer, zijn ze warm is de bite veel agressiever dan de ds2500. ik denk dat ze er nu +- 8000 km op de auto zitten maar vergeleken met oem hele verbetering en minder remstof dan de ds2500. Wel ben ik benieuw hoe yellowstuf blokken het op het circuit vol zullen houden.

Uiteindelijk moet je zelf gewoon goed reviews lezen en vergelijken, bij de cl9 was de keuze met name voor de remblokken aan de voorkant niet groot daarom zijn we voor hem bij ebc uitgekomen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Post by Lucas79 »

Hoi VTEClover,

Voor circuitgebruik vallen de Ferodo DS2500 inderdaad een beetje tegen. Op de een of andere manier kan de warmte niet weg bij de FN2, waardoor deze naar een tijdje circuitrijden toch gaan faden. Voor normaal/sportief straat gebruik, zijn de Ferodo DS2500 prima blokken, die beter/fijner remmen dan de standaard blokken. De DS 2500 blokken, kosten nagenoeg hetzelfde als de OEM blokken. Je hebt trouwens sinds kort ook DS 2500 blokken voor de achterremmen.

Een setje gevlochten remleidingen van Goodrich zijn trouwens ook een aan te raden upgrade als je toch met de remmen bezig gaat. Minder sompig in het pedaal, wat je goed merkt. Setje is niet duur, ik dacht dat ik er net wel of net niet € 100,00 voor betaald heb.

Als je het circuit op wilt met de FN2,.. dan zou ik voor niets anders gaan dan een BBK van bijvoorbeeld Stoptech of Tarrox. Beide kosten rond de €2.000,00 en hebben echt alleen toegevoegde waarde als je ook het circuit op gaat. Ik heb series VEEL problemen gehad met de remmen op het circuit, totdat ik overgestapt ben op de BBK van Stoptech.

Succes met kiezen,

Lucas
Deus Ex Machina!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Post by mrkeffo »

Vandaar dat mijn volgende upgrade ook een van beide genoemde bbk gaat worden na de winter :)

Lucas79 wrote:Hoi VTEClover,

Voor circuitgebruik vallen de Ferodo DS2500 inderdaad een beetje tegen. Op de een of andere manier kan de warmte niet weg bij de FN2, waardoor deze naar een tijdje circuitrijden toch gaan faden. Voor normaal/sportief straat gebruik, zijn de Ferodo DS2500 prima blokken, die beter/fijner remmen dan de standaard blokken. De DS 2500 blokken, kosten nagenoeg hetzelfde als de OEM blokken. Je hebt trouwens sinds kort ook DS 2500 blokken voor de achterremmen.

Een setje gevlochten remleidingen van Goodrich zijn trouwens ook een aan te raden upgrade als je toch met de remmen bezig gaat. Minder sompig in het pedaal, wat je goed merkt. Setje is niet duur, ik dacht dat ik er net wel of net niet € 100,00 voor betaald heb.

Als je het circuit op wilt met de FN2,.. dan zou ik voor niets anders gaan dan een BBK van bijvoorbeeld Stoptech of Tarrox. Beide kosten rond de €2.000,00 en hebben echt alleen toegevoegde waarde als je ook het circuit op gaat. Ik heb series VEEL problemen gehad met de remmen op het circuit, totdat ik overgestapt ben op de BBK van Stoptech.

Succes met kiezen,

Lucas
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Fn2 remblokken vooraan ???opties ???

Post by Ray1990 »

mrkeffo wrote:Vandaar dat mijn volgende upgrade ook een van beide genoemde bbk gaat worden na de winter :)


Ik doe mee kev haha! We gaan sparen, en misschien (binnekort datum bekend) uit england halen :-)
Post Reply