Honda accord tourer 2003-2007 verschil executive, sport en Type S

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Honda accord tourer 2003-2007 verschil executive, sport en Type S

Post by autodre »

Ik ben op zoek naar een Accord Tourer. Bij voorkeur een met de 2.4L motor.
Hoe dan ook, ik zie nu een mooie Tourer 2.4 executive. Alleen hij lijkt qua uiterlijk (op foto's) veel minder sportief dan een Sport (2.0) of een Type S(2.4)

Hebben jullie een idee wat dat is? IS het alleen wat verlagen, dus evt merwede veren eronder? Of is er nog meer? Zijn het ook andere bumpers ofzo? (ik zie dat 1-2-3 niet op de foto's)

Kortom, kan je een executive qua uiterlijk net zo mooi krijgen zojder al teveel investeringen als een Type S of Sport
jonacord
Posts: 22
Joined: Mon May 31, 2010 4:49 pm

Re: Honda accord tourer 2003-2007 verschil executive, sport en Type S

Post by jonacord »

Op mijn 2.4 executive sedan zitten voor het uiterlijk het optionele sportonderstel + andere 18"velgen en dat is al voldoende voor de looks als je daar niet teveel aan wilt uitgeven. Het setje skirts (2 verschillende origineel Honda) veranderd op zich wel het uiterlijk maar afhankelijk van kleur en welke type is het nog maar de vraag of dit meerwaarde heeft.

Voordeel van de executive tov de type-S is sowieso het schuifdak + dat er vaak nog volledig leder in zit en eventueel nog navi en of automaat.

Schoenen maken de man:

Image

Image
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Re: Honda accord tourer 2003-2007 verschil executive, sport en Type S

Post by MHG »

Ik heb van onze 2.4 executive een type-S look-a-like gemaakt.

Van:
Image

Naar:
Image
Image

Mods:

OEM Type-S Lipkit+mistlichten
OEM Type-S grill
OEM FN2 velgen
Type-S/M3 look spoilertje
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Re: Honda accord tourer 2003-2007 verschil executive, sport en Type S

Post by autodre »

Dankjullie wel. In mijn geval zou het gaan om een tourer, maar die heeft dus toch echt ander spoilerwerk..Hmm dat is jammer. Wat betreft sport onderstel, kan ik dan 'gewoon' 4 nieuwe merwede veren kopen en klaar? Of behelst dat veel meer?
jonacord
Posts: 22
Joined: Mon May 31, 2010 4:49 pm

Re: Honda accord tourer 2003-2007 verschil executive, sport en Type S

Post by jonacord »

De tourer heeft alleen wat lipkit/spoilerwerk betreft een andere achterbumper tov de sedan, er zijn echter origineel Honda 2 verschillende te krijgen.
De ene is de Type-S , voor/achterbumper zie foto's MHG
De andere set is optioneel op overige modellen executive,sport, comfort

Image

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m724044683-honda-accord-2-0i-4d-executive.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Dan heb je ook nog het verschil tussen comfort+sportgril


Wat mij betreft zit het mindere van de 2de set in de achterkant/lip die niet recht aan de bovenkant van de lip doorloopt zoals wel het geval is bij de Type-Sset
En dat is bij de tourer ook het geval. Voorkant is kwestie van smaakverschil.
Zie verschil met achterkant foto MHG:

Het lijkt er net wat meer erop geplakt:

Image
Post Reply