OEM revisiekitje ITR

Vragen, informatie en instructie mbt Remmerij
Tim's ITR DC2 '98
Posts: 36
Joined: Sat Apr 07, 2012 6:48 pm

OEM revisiekitje ITR

Post by Tim's ITR DC2 '98 »

Hallo, ik had even een vraagje over het remklauw revisiekitje achteraan. Er zitten 4 pakjes met vet bij , 2 orange 1 rood en 1 wit/ doorschijnend. Op de orange en rode staat erop op welk onderdeel je het moet smeren behalve op het witte. Iemand een idee waarvoor het witte dient?

Alvast bedankt !
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by integra »

De transparante is om de stof hoesjes in de klauw te maken. Je brengt het dun en gelijkmatig aan in de rand in de klauw en drukt de stofhoesjes er netjes in. En haal het over tollige weg.
Het is een afdichtings pasta. ( Kit )
Tim's ITR DC2 '98
Posts: 36
Joined: Sat Apr 07, 2012 6:48 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by Tim's ITR DC2 '98 »

Thx man ! Het orange pakje met orange vet is gewoon voor de 2 klauwgeleiders he?
Heb vandaag eraan verder gedaan, maar ik zit vast met die stofhoes die de remzuiger beschermt tegen vuil, ik krijg die maar niet in die gleuf geduwt, weet jij mss een goede manier hoe dit het beste gaat? Ik had die over de remzuiger getrokken en zo geprobeert die rubber erin de schuiven maar dat lukt niet :/
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by Martin.O »

heeft martijn een mooi filmpje van hoe je dat kan doen
Tim's ITR DC2 '98
Posts: 36
Joined: Sat Apr 07, 2012 6:48 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by Tim's ITR DC2 '98 »

Martin.O wrote:heeft martijn een mooi filmpje van hoe je dat kan doen


En waar kan ik dat filmpje vinden? Mss ergens een linkje?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by integra »

Ik heb er idd een filmpje van. Maar ik heb mijn computer helemaal leeg. dus dat word een probleem.
Tim's ITR DC2 '98
Posts: 36
Joined: Sat Apr 07, 2012 6:48 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by Tim's ITR DC2 '98 »

Geen probleem , het is gelukt :) . De zuiger ging er ook netjes in , alleen was het raar dat met het terugplaatse van de klauw mijn remkabel precies te kort was, en dus dat hefboompje moest indrukken om het pinnetje erin te krijge. Ligt dit aan de handremafstelling?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by integra »

Oke ik doe een poging om het te plaatsen, Het geluid niet te hard zetten want dan schrik je je dood.

KLIK!!

Eerst draai je het ontluchting nippeltje er in er draai deze vast.
Eerst druk je je stofhoes in de klauw met de transparante pasta er tussen. Dan zet je de zuiger er strak netjes in het midden op.
De ruimte die er over blijft vul je op, met een stukje hout of zo.

Dan zet je een luchtspuitje van de compressor op de ingang waar normaal de remleiding op zit.
En blaas er dan rustig wat lucht in. En je draait de zuiger op zijn plek.
En Walla klaar ben je.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by integra »

Ja, je moet eerst de handrem helemaal ontspannen. dan de klauwen terug plaatsen. ontluchten enz.
En als alle laatst de remkabels opnieuw afstellen.
Tim's ITR DC2 '98
Posts: 36
Joined: Sat Apr 07, 2012 6:48 pm

Re: OEM revisiekitje ITR

Post by Tim's ITR DC2 '98 »

Het is gelukt allemaal, vanmiddag een testritje gemaakt en alles is goed, alleen was de remdruk nog niet helemaal naar behoren, terwijl hij toch goed ontlucht is.
Mss na een paar keer gereden en geremd te hebben komt dit wel goed? Als de motor uit staat en bouw druk op word hij wel keihard.
Post Reply