bertjes fn2/eg
Re: bertjes fn2/eg
Wow hij word wel mooi gebouwd top hoe de intercooler piping loopt enzo!
Re: bertjes fn2/eg
Ray1990 wrote:ziet er goed uit, maar niet zonde dat je intercooler op zn kop zit?
het is maar wat gespoten verf dat onderste boven hangt doet niets aan de luchtcirculatie
minste van mijn zorgen
Re: bertjes fn2/eg
bertje wrote:het is maar wat gespoten verf dat onderste boven hangt doet niets aan de luchtcirculatie
minste van mijn zorgen
Dat snap ik ook wel, het oog wil ook wat :-)
Re: bertjes fn2/eg
uitlaat eindelijk klaar,zat met wat vertraging door een buizen tekort
overgang van 2.5 naar 3 inch,uitlaat is overigens afgelast van backing gas om 'bloemkool vorming aan de binnenkant te voorkomen
v band die aansluit aan de einddemper
ondertussen dan ook wat ander werk gedaan:
rotrex volledig aangesloten
oliekoeler rotrex(deze is maar voorlopig ga een 19 rijen halen)( dat 'mishimoto' probleem is ook opgelost )
ik had nog een rotrex tankje liggen van mijn c30 rotrex heb er dan maar een olie catch tankje van gemaakt
aansluiting met een banjo fitting m14 voor de catch tank
koyo radiator is volledig aangepast/ingekort om te passen,hopelijk met het warm/koud worden begint hij niet te scheuren anders zal het alsnog een nieuwe custom radiator worden
koelerposities,
olie koeler zit momenteel te laag maar zal opgelost zijn met de grotere
intercooler loopt nog een stuk naar boven toe,er zullen nog extra gaten in de bumper gemaakt worden om de intercooler volledig te benutten
op nog wat kleine prullen na is de motor ruimte klaar dan maar eens beginnen met de bekabeling......
groeten
overgang van 2.5 naar 3 inch,uitlaat is overigens afgelast van backing gas om 'bloemkool vorming aan de binnenkant te voorkomen
v band die aansluit aan de einddemper
ondertussen dan ook wat ander werk gedaan:
rotrex volledig aangesloten
oliekoeler rotrex(deze is maar voorlopig ga een 19 rijen halen)( dat 'mishimoto' probleem is ook opgelost )
ik had nog een rotrex tankje liggen van mijn c30 rotrex heb er dan maar een olie catch tankje van gemaakt
aansluiting met een banjo fitting m14 voor de catch tank
koyo radiator is volledig aangepast/ingekort om te passen,hopelijk met het warm/koud worden begint hij niet te scheuren anders zal het alsnog een nieuwe custom radiator worden
koelerposities,
olie koeler zit momenteel te laag maar zal opgelost zijn met de grotere
intercooler loopt nog een stuk naar boven toe,er zullen nog extra gaten in de bumper gemaakt worden om de intercooler volledig te benutten
op nog wat kleine prullen na is de motor ruimte klaar dan maar eens beginnen met de bekabeling......
groeten
Re: bertjes fn2/eg
toen ik met de uitlaat bezig was zag ik dat de remleidingen die naar achter liepen in slechte staat waren
maar gelijk heel de boel vernieuwd
van aan de verdeler tot aan de klauwen op maat gemaakte flexibele,inox omvlochten remleidingen
met geperste koppelingen
ben momenteel in het interieur bezig,heb besloten om het dashbord niet meer te gebruiken en een eigen versie te maken
een stuurtje gescoord dat nog in nieuwstaat verkeerd
maar gelijk heel de boel vernieuwd
van aan de verdeler tot aan de klauwen op maat gemaakte flexibele,inox omvlochten remleidingen
met geperste koppelingen
ben momenteel in het interieur bezig,heb besloten om het dashbord niet meer te gebruiken en een eigen versie te maken
een stuurtje gescoord dat nog in nieuwstaat verkeerd
Re: bertjes fn2/eg
Je gaat de goede kant op! Blijft een vette build! Welke oliekoeler ga je straks voor?
Re: bertjes fn2/eg
mrkeffo wrote:Je gaat de goede kant op! Blijft een vette build! Welke oliekoeler ga je straks voor?
losse oliekoeler van d1 spec voor de sc
http://www.12tune.nl/zoek-op-onderdeel/motorische-tuning-en-aankleding/motor-motorruimte/koeling/d1-spec-olie-koeler-19-rijen-voor-alle-auto-modellen-universeel.html
later de huidige mocal 10 rijen(hopelijk genoeg,zullen we dan wel zien) voor de motor
Re: bertjes fn2/eg
wel ik heb ook nog eens wat te zeggen
ben eindelijk van die klote elektriciteit af
dashbordje afgemaakt,later zullen er wel nog wat meters en dergelijke aan toegevoegt worden
blox overloop vatje voor de radiator,
zit gemonteerd tussen de intercooler en de radiator,niet meteen de best bereikbare plaats maar de motor ruimte begint redelijk vol te raken
d1 spec 19 rijen oliekoeler op zijn plaats
nog wat prulletjes
verlengde wielbouten voor achteraan
voorkant is al verzorgt door de vorige eigenaar
oud vs nieuw
groeten
ben eindelijk van die klote elektriciteit af
dashbordje afgemaakt,later zullen er wel nog wat meters en dergelijke aan toegevoegt worden
blox overloop vatje voor de radiator,
zit gemonteerd tussen de intercooler en de radiator,niet meteen de best bereikbare plaats maar de motor ruimte begint redelijk vol te raken
d1 spec 19 rijen oliekoeler op zijn plaats
nog wat prulletjes
verlengde wielbouten voor achteraan
voorkant is al verzorgt door de vorige eigenaar
oud vs nieuw
groeten
Re: bertjes fn2/eg
ik heb nog wat euro's gevonden en maar meteen uitgegeven aan het brandstofsysteem
koppelingen en leiding gehaalt bij http://www.traxracing.com/
gemakkelijk want ze hebben alles in stock en het is zowat achter de hoek
men eigen catchtank gemaakt met lasfittingen
6an aanvoer/6an retour met inox/nylon omvlochten slangen,oem in tank leidingen ook vervangen
30 micron brandstoffilter
naar de motorruimte met bulkheads
in de motorruimte
brandstof rail/brandstofdrukregelaar/brandstofdrukmeter/injectoren geinstalleerd
ook de hondata eens een deftige plaats gegeven,ik wist niet goed wat ik er moest voor maken maar hij staat wel stevig
groeten
koppelingen en leiding gehaalt bij http://www.traxracing.com/
gemakkelijk want ze hebben alles in stock en het is zowat achter de hoek
men eigen catchtank gemaakt met lasfittingen
6an aanvoer/6an retour met inox/nylon omvlochten slangen,oem in tank leidingen ook vervangen
30 micron brandstoffilter
naar de motorruimte met bulkheads
in de motorruimte
brandstof rail/brandstofdrukregelaar/brandstofdrukmeter/injectoren geinstalleerd
ook de hondata eens een deftige plaats gegeven,ik wist niet goed wat ik er moest voor maken maar hij staat wel stevig
groeten
Re: bertjes fn2/eg
tijdje geleden een l tec kuipstoel gekocht van forumlid Ray hier
vandaag maar eens gemonteerd, ondertussen had ik de qsp 6 puntsgordel en de zijbevestiging voor de stoel ook al ontvangen
de stoel is zo laag mogelijk gemonteerd(ik ben 1,89 m)
ik heb l profieltjes geplooid en die aan het chassis gelast,met daarop de zijbevestiging
lassen zijn voorlopig bijgewerkt met zinkrijke verf in afwachting tot er een kooi in komt
ook heb ik het interieur eens een poetsbeurt gegeven, ook alle kritieke punten waar beugels verwijdert zijn van de achterbank en waar beschadigingen zijn zijn bijgewerkt met zinkrijke verf
voor de poetsbeurt heb ik xyleen gebruikt,het lost de resten van de teermatten gemakkelijk op en werkt ook ontvettend
het resultaat mag er wel zijn verschil is te zien in de vorige fotos
nog hier en daar wat prullen te doen, daarna maar eens een afspraak maken om de auto eens uit te lijnen
groeten
vandaag maar eens gemonteerd, ondertussen had ik de qsp 6 puntsgordel en de zijbevestiging voor de stoel ook al ontvangen
de stoel is zo laag mogelijk gemonteerd(ik ben 1,89 m)
ik heb l profieltjes geplooid en die aan het chassis gelast,met daarop de zijbevestiging
lassen zijn voorlopig bijgewerkt met zinkrijke verf in afwachting tot er een kooi in komt
ook heb ik het interieur eens een poetsbeurt gegeven, ook alle kritieke punten waar beugels verwijdert zijn van de achterbank en waar beschadigingen zijn zijn bijgewerkt met zinkrijke verf
voor de poetsbeurt heb ik xyleen gebruikt,het lost de resten van de teermatten gemakkelijk op en werkt ook ontvettend
het resultaat mag er wel zijn verschil is te zien in de vorige fotos
nog hier en daar wat prullen te doen, daarna maar eens een afspraak maken om de auto eens uit te lijnen
groeten
Re: bertjes fn2/eg
weer een item toegevoegt aan de eg
heb een 15 rijen d1spec oliekoeler aangekocht, was eerst van plan om mijn oude 10 rijen mocal te gebruiken
maar die aansluitingen zijn maar 6an dus dat ging ook niet helpen
wel heb ik de d1 spec adaptor vervangen door eentje van mocal met een thermostaat ingebouwt die op 80graden opengaat
aansluitingen van de mocal adaptor zijn 10 an
het zijn wel nogal donkere foto's ik was weer tot laat aan de slag
de turbosmart blow off valve heb ik moeten verplaatsen door plaatsgebrek,anders kon ik de aansluitingen voor de rotrex
niet maken
ook heb ik de turbosmart gemonteerd dat ik de uitgang gebruik als ingang
de druk zou de bov openduwen bij hoge boost (te lezen hier http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=86410 )
ik heb de bov zo gemonteerd moest dit niet werken dat ik deze nog steeds kan omdraaien
ook ben ik nog aan het kijken voor een lichtere turbosmart bov veer: http://www.bollenracing.nl/shop/N_frame.html?http://www.bollenracing.nl/shop/N_home.html
044 inline pomp ook nog voorzien van stroom, en ja hij doet het
recensies op het internet liegen niet, fuck man wat is die luid
nog een leuk item op de kop getikt
aem air /fuel
groeten
heb een 15 rijen d1spec oliekoeler aangekocht, was eerst van plan om mijn oude 10 rijen mocal te gebruiken
maar die aansluitingen zijn maar 6an dus dat ging ook niet helpen
wel heb ik de d1 spec adaptor vervangen door eentje van mocal met een thermostaat ingebouwt die op 80graden opengaat
aansluitingen van de mocal adaptor zijn 10 an
het zijn wel nogal donkere foto's ik was weer tot laat aan de slag
de turbosmart blow off valve heb ik moeten verplaatsen door plaatsgebrek,anders kon ik de aansluitingen voor de rotrex
niet maken
ook heb ik de turbosmart gemonteerd dat ik de uitgang gebruik als ingang
de druk zou de bov openduwen bij hoge boost (te lezen hier http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=86410 )
ik heb de bov zo gemonteerd moest dit niet werken dat ik deze nog steeds kan omdraaien
ook ben ik nog aan het kijken voor een lichtere turbosmart bov veer: http://www.bollenracing.nl/shop/N_frame.html?http://www.bollenracing.nl/shop/N_home.html
044 inline pomp ook nog voorzien van stroom, en ja hij doet het
recensies op het internet liegen niet, fuck man wat is die luid
nog een leuk item op de kop getikt
aem air /fuel
groeten
Re: bertjes fn2/eg
toch wel blij dat mijn ex EG veeeeeeeeeeeeeeel liefde krijgt die hij verdient
Re: bertjes fn2/eg
Nice zieke project man super
Re: bertjes fn2/eg
wel alles komt weer even in een stroomversnelling
afspraak voor de uitlijning is voor morgen voorzien
ook had ik al eens een mailtje gestuurt om de wagen een eerste opstart te geven op de bank
ik wist dat ze in de winter wat minder werk hadden omdat ze vaak actief bezig zijn met autocross en dat ligt tijdens de wintermaanden stil
en meteen prijs
volgende week de eerste opstart!!!!
dat word spannend....
afspraak voor de uitlijning is voor morgen voorzien
ook had ik al eens een mailtje gestuurt om de wagen een eerste opstart te geven op de bank
ik wist dat ze in de winter wat minder werk hadden omdat ze vaak actief bezig zijn met autocross en dat ligt tijdens de wintermaanden stil
en meteen prijs
volgende week de eerste opstart!!!!
dat word spannend....
Re: bertjes fn2/eg
zo snel de afspraken gemaakt waren zoveel te trager gaat het nu
de wagen staat nog altijd bij de tuner en die kreeg meteen 4 foutcodes
multiplexer not present
Heated oxgen sensor Sensor 1
MAP sensor low voltage
en ook de tps sensor die niet werkte
2 daarvan waren snel opgelost door even te googelen http://www.hondata.com/techk20wiring.html
blijft er nog over map en tps sensor
sensors uitgelezen en blijken goed te zijn en ook de stekkers zijn niet verwisseld
nu zaterdag gaan we de kabelboom verwisselen voor een andere
indien het de kabelboom niet is zal het de hondata zijn zeker??
iemand nog suggesties??
laat maar weten
groeten
de wagen staat nog altijd bij de tuner en die kreeg meteen 4 foutcodes
multiplexer not present
Heated oxgen sensor Sensor 1
MAP sensor low voltage
en ook de tps sensor die niet werkte
2 daarvan waren snel opgelost door even te googelen http://www.hondata.com/techk20wiring.html
blijft er nog over map en tps sensor
sensors uitgelezen en blijken goed te zijn en ook de stekkers zijn niet verwisseld
nu zaterdag gaan we de kabelboom verwisselen voor een andere
indien het de kabelboom niet is zal het de hondata zijn zeker??
iemand nog suggesties??
laat maar weten
groeten
Re: bertjes fn2/eg
Kabelbreuk misschien?
Kabelboom omzeilen en kabels rechtstreeks van sensor naar ecu trekken, zo sluit je dat iig uit.
Hoe heb je de sensoren uitgelezen?
Kabelboom omzeilen en kabels rechtstreeks van sensor naar ecu trekken, zo sluit je dat iig uit.
Hoe heb je de sensoren uitgelezen?
Re: bertjes fn2/eg
slydawg wrote:Kabelbreuk misschien?
Kabelboom omzeilen en kabels rechtstreeks van sensor naar ecu trekken, zo sluit je dat iig uit.
Hoe heb je de sensoren uitgelezen?
ik weet niet precies hoe ze dat doen , duxe heeft dit voor mij gedaan
ik kan de map altijd nog eens testen met een originele sensor die heb ik nog liggen
ik zit wel met een prb hondata waarin ze deze aanpassingen gedaan hebben
http://www.hondata.com/techk20-ctr-o2wiring.html
of het is inderdaad een kabelbreuk of er is iets mis met de hondata als de sensors goed zijn
zaterdag kunnen we toch al 1 mogelijkheid uitsluiten
groeten
Re: bertjes fn2/eg
Denk dat t eerder aan de sesoren of kabelboom ligt dan aan de ecu.
Succes.
Succes.
Re: bertjes fn2/eg
er is toch al licht aan het einde van de tunnel
heb bericht gekregen dat de kabelboom er in zit en de tps sensor werkt
map sensor nog steeds niets maar die zal wel naar de eewige jachtvelden vertrokken zijn
we hadden namelijk de stekkers even omgewisseld om te testen
kostelijke test zo blijkt
heb bericht gekregen dat de kabelboom er in zit en de tps sensor werkt
map sensor nog steeds niets maar die zal wel naar de eewige jachtvelden vertrokken zijn
we hadden namelijk de stekkers even omgewisseld om te testen
kostelijke test zo blijkt