ITB'S monteren

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
mugske
Posts: 106
Joined: Thu Nov 11, 2010 8:17 am

ITB'S monteren

Post by mugske »

Hey, allemaal.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Als je ITB'S wil monteren gaat dit met de originele ECU of moet er een hele nieuwe mapping gebeuren? andere injectors... etc?

Welk avontuur ga je tegemoed met ITB? en wat levert het op (qua vermogen) bij de H22A7 bijv.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: ITB'S monteren

Post by slED9e »

Ik denk dat de ruimte te kort is in de AtR om voldoende lengte runners te zetten welke een bruikbaar vermogen opleveren bij een toerental waarbij je onderblok het nog niet begeeft.
Bijvoorbeeld OBX itb set steekt al 33 cm uit en je heb ongeveer 29 cm ruimte.
Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen maar ik ben ook (nieuws)gierig dus laat je daar niet door weerhouden.
Standaard en nog een aardig stukje daarboven is (de airflow van) je inlaatspruitstuk nog geen restrictie.
Dan eerder nog andere injectors en nieuwe mapping, levert meer op.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: ITB'S monteren

Post by LCR »

is te doen als je erg handig bent en gereedschappen ervoor heb....
User avatar
mugske
Posts: 106
Joined: Thu Nov 11, 2010 8:17 am

Re: ITB'S monteren

Post by mugske »

handigheid en gereedschap is geen probleem. maar de vraag blijft nog steeds. wat levert het op en moet de mapping veranderen of kan men de originele sensoren/actuartoren gebruiken. moet men veranderen van injectors etc... laat staan dat de itb's wel of niet passen ;)
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Re: ITB'S monteren

Post by slED9e »

Andere ecu , met tps gebruik mappen ipv map en andere injectoren zou goed plan zijn .lees noodzakelijk
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: ITB'S monteren

Post by Gaskleppie »

En hopen dat het meer oplevert dan je nu hebt.... De kans is groot dat het niet eens beter wordt.
De mapping moet compleet anders, andere ecu, en dan mag je ook nog hopen dat je ooit nog door de apk komt.
User avatar
mugske
Posts: 106
Joined: Thu Nov 11, 2010 8:17 am

Re: ITB'S monteren

Post by mugske »

njah... dan wordt het een verloren gedachte.... beter vik zijn motor kopen en zelf tunen zonder andere onderdelen ;)
Post Reply