brandstoftank

ECU's, afstellingen en brandstof onderwerpen
Post Reply
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

brandstoftank

Post by bertje »

ik ben momenteel aan het uitkijken voor het brandstofsysteem
zit er aan te denken om een alu tank te kopen en de oude /oem tank te verwijderen
voordeel is voor mij dat ik een meer rechtdoor uitlaat kan maken
eerste idee was om de oem tank te gebruiken en een klein extern tankje om de brandstof in over te pompen
zodat ik er zeker van ben dat de motor altijd word voorzien van brandstof tijdens hevige acceleratie
bij de nieuwe alu tank is er tankschuim voorzien dat het klotsen van de brandstof tegen gaat , moet er dan nog steeds een klein tankje gebruikt worden of niet?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: brandstoftank

Post by Gaskleppie »

Je zal met een andere tank altijd een surgetank moeten gebruiken. Er zit welliswaar schuim in maar daarmee zijn de problemen niet weg. Een stock tank is dan zelfs nog beter omdat die schotten heeft, een aftermarket tank heeft die niet dus is een surgetank zeker nodig.
Zelf zou ik nooit een aftermarket tank nemen als je er mee op straat rijd. Hij zit altijd hoger dan stock, ver achterin, zit in de weg, grotere kans op ellende en ga zo nog maar even door.....
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: brandstoftank

Post by bertje »

auto komt niet meer op de straat enkel circuit, komt in een eg
hoger is inderdaad slechter,ik zou hem willen monteren waar het reserve wiel zat
of toch de oem tank gebruiken?
geef je mening aub
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: brandstoftank

Post by Gaskleppie »

Wat doe je ermee? Dragracing, of ook circuit werk?
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: brandstoftank

Post by bertje »

Gaskleppie wrote:Wat doe je ermee? Dragracing, of ook circuit werk?


enkel circuit ,geen drag
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: brandstoftank

Post by Gaskleppie »

Dan zou ik me meer zorgen maken over de bochten dan de acceleratie, lol!
Maargoed, alleen een surgepotje zou dan voldoende zijn. Kijk wel uit hoe je de slangen zet. Voor je het weet drijf je met die extra pomp de druk enorm omhoog! De stock pomp pompt het naar de surgepot, zorg voor een retour terug naar de grote tank voor als de surgepot overloopt, daarna pomp je met een externe pomp de brandstof uit de surgepot naar voren. De retour van voren moet weer op de surgepot aangesloten worden.
De orginele tank zou ik lekker laten zitten. Lekker laag en centraal geplaatst, ideaal!
Post Reply