Bedankt voor al jullie positief commentaar, leuk zoveel Honda liefhebbers bij elkaar! Ik hou mijn auto's ook bewust in originele staat vanwege de waarde die naar mijn mening daardoor beter in stand blijft. Ik kan me echter ook heel goed voorstellen dat er velen zijn die hun Honda voorzien van accessoires en technische aanpassingen om een snellere of andere nog beter gespecificeerde auto te krijgen, Honda's lenen zich daar goed voor. Zelf probeer ik het erfgoed van Honda in stand te houden door met name bepaalde types te verzamelen zoals de VTEC exemplaren om later een mooie collectie te hebben die naar mijn vermoeden (of speculatie maar dan heb ik er in ieder geval meer plezier van gehad dan dood geld op een spaarrekening tegen 1,2% met het risico van een omvallende bank) te zijner tijd altijd een zekere waarde heeft. Bovendien ben ik altijd geboeid geweest door de persoonlijkheid van Soichiro Honda die met zijn beperkt geschoolde achtergrond een enorm concern heeft opgebouwd. De ED9 is overigens nooit te koop geweest maar komt wel te koop wanneer ik een goede EE8 vind. Van de S2000 en grijze ED9 plaats ik nog wel een keer een foto.
Hahaha,, Ouder Ja... En Misschien heeft hij ook wel meer haar dan wij samen Martin.
Maar even serieus. Welkom hier op het Forum, Leuk om er een echte verzamelaar/liefhebber erbij te hebben. Je hebt echt een hele mooie verzameling. Bij honda vos in stadskanaal staat in de showroom nog een mooie oude crx en een civic in nieuwstaat misschien is dit iets voor je collectie.
Ik heb de Integra al mogen bewonderen op 29 september 2012 tijdens de reportage van Autovisie. (Ik was degene met de ATR, uit Vlissingen). De s2000 stond geloof ik ook een hele tijd bij Honda van Dijk in Goes ter bezichtiging? Respect voor deze waanzinnige verzameling!
Nog even een paar foto's van de grijze ED9. Het bijzondere van de ED9 is dat het de laatste in Nederland leverbare ED9 was. De koper was toen 63 en heeft mij 2 jaar geleden naar jarenlang verzoeken uiteindelijk op 81 jarige leeftijd de CRX verkocht ! De auto is volstrekt origineel gehouden en de originele cassetterecorder/radio van Philips zit er ook nog in en eveneens het lampje in de asbak dat het nog gewoon doet. De auto heeft slechts 76.000 km gedraaid en rijdt werkelijk nog als nieuw. Ten behoud van het origineel heb ik wel besloten de auto in 2011 uit elkaar te halen, de toch aanwezige maar toen nog niet zichtbare roestplekken te laten weghalen en opnieuw te laten spuiten en tectyleren. Het resultaat is dus weliswaar dat het niet meer de originele lak is maar wel origineel gehouden en deze auto wordt zodanig gekoesterd dat ie nooit meer kan roesten en in concoursstaat blijft.