chiptuning Honda Civic TypeR 2007

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

chiptuning Honda Civic TypeR 2007

Post by pyrofreak666 »

Beste lezer,

ik zit te twijfelen of ik mijn Honda Civic TypeR zal chiptunen. Hierdoor krijgt hij 219 pk en een koppel van 225 nm. Ik vraag mij alleen af of de auto ook zuiniger gaat rijden bij normaal gebruik... Meestal is dit namelijk het geval bij chiptunen, maar ik kan er niets over vinden bij Honda.

Wie heeft er ervaring mee en weet een goed adres in de buurt van rotterdam?

Ik heb op deze site gekeken: http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-hot/chiptuning-auto/a-tm-h/chiptuning-honda/2302-chiptuning-honda-civic-type-r-200-pk.html

grt
Pepijn
Posts: 84
Joined: Sat Feb 23, 2013 6:54 pm

Re: chiptuning Honda Civic TypeR 2007

Post by Pepijn »

Hallo,

Mijn CTR FN2 heeft inmiddels ook 219 pk en 225-230 Nm.
Daarvoor heb ik een HKS RSK Reloaded en een Milltek cat-back gemonteerd en daarna e.e.a. laten afstellen op de testbank m.b.v. een Hondata Flashpro.
Of het mogelijk is alleen met chiptuning dezelfde waarden te halen, weet ik niet maar het klinkt m.i. nogal enthousiast.
Los van het exacte aantal pk's en newtonmeters loopt mijn auto sinds de aanpassingen een stuk lekkerder en pakt veel beter op.
Ondanks dat ik het verbruik nooit heel precies bijhield, valt me nu af en toe op dat ik beduidend meer kilometers op een tank rijd.
Omdat ik dus niet anders ben gaan rijden en het verschil me wel is opgevallen, denk ik dat het inderdaad klopt dat je auto zuiniger wordt.
Succes verder met je auto en eventuele tuning.

Groeten, Pepijn

P.S. ik woon in het prachtige Brabant en kan je geen tips geven voor Rotterdam e.o.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Vraag me af of zo'n HKS inlaatsysteem enig voordeel bied tov OEM ivm de opgewarmde lucht onder de motorkap.

K&N paneelfilter, goed spruitstuk, de-cat en vervolgens afstellen is wat mij betreft de beste optie.
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

Re: chiptuning Honda Civic TypeR 2007

Post by pyrofreak666 »

oeps... merk nu toch wel dat ik erg weinig verstand heb van autoś haha! Ik begrijp er niets van, maar ik ga effe studeren op internet! Bedankt voor de reactie!
Post Reply