mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
LordTD
Posts: 14
Joined: Sat May 25, 2013 10:35 am

mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by LordTD »

Omdat ik het interieur van mijn DC2 eens goed onder handen aan het nemen ben gebruik ik uiteraard Honda EPC om de juiste nummers te vinden. Nu heb ik hier een zogenaamde "geleideklem" tegengekomen die iets met het tapijt zou te maken hebben, er zouden er maar liefst 10 van gebruikt worden.

Het is nummer 1 op dit diagram: http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection.php?block_01=17ST701&block_02=B__3600&block_03=19764

Heeft iemand een idee wat dit is, en waar het voor gebruikt wordt?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by mrkeffo »

Ik heb geen idee. Zijn t nie soort clips dat t tapijt op z'n plek blijft?
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by Ray1990 »

Volgens mij heeft deze klem als functie om je bekleding op zijn plek te houden achter je achterbank (dus in kofferbakruimte) ???!!, ik weet dat bij een ep3 een beugel zit aan je bekleding die je vastklikt aan je veerpootbrug.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by Rikky »

Martin.0 heeft dit tapijt er vaak genoeg uit gehad, die weet het vast wel. Alleen weer niet of hij dit binnenkort zal lezen.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by integra »

Ik weet niet of dit voor de vloerbekleding is. Want dat zijn de A clips op dit plaatje. Ik zal even in het EPC kijken mischien kan ik het daar duidelijker zien
Ik vind het plaatje van jou een beetje onduidelijk, want op het plaatje van jou lijkt het op iets heel anders maar daar worden maar twee van gebruikt.
Image
LordTD
Posts: 14
Joined: Sat May 25, 2013 10:35 am

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by LordTD »

Dat is inderdaad het probleem, ik heb ook enkel de twee clips vooraan en de drie achteraan verwijderd.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by integra »

Volgens mij is de nummer 1 de plug in het metaal waar nummer 7 8 en 9 ingedrukt worden. En dan als je dan alles optelt voor de kofferbakmat en de vloermat dan kom je wel op 10 pluggen.
Ik heb net mijn achterbank er ook nog even er uitgelicht en daar zitten in het vloerkleed alleen die clips.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by Martin.O »

de mat zit met 5 ronde clipjes aan je instaplijst vast en aan de onderkant van je instaplijst zitten die ijzeren clips(nr 10) en die duw je weer vast in die plastic clips(nr 10) die in je dorpel zitten
het rare is, dat als jij je mat er uit gehaald heb, moet je het allemaal tegengekomen zijn, zoniet dan zou ik opnieuw nr 5 bestellen en dan heb je alles weer compleet incl. 5 ronde clipjes die je tapijt aan je instaplijst vastzet

ik hoop dat je het snapt, maar als je nog vragen hebt, dan zeg je t maar gr martin.o
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by integra »

Jij hebt het over nummer 10 martin. Hij heeft het over nummer 1 Is dat niet de soort plug waar nummer 9 in gaat ???
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by Martin.O »

sorry martijn mijn verhaal is niet helemaal compleet(ze hebben er ook zoveel uitgehaald)

nr 1 is een metaal ringetje met sleufjes die je aan de onderkant van je instaplijst op pennetjes drukt als jehet tapijt erop vast maakt, kijk maar op de tekening zie je in het tapijt 5 gaatjes daar gaan de pennetjes van de instaplijst doorheen waarmee je alles vastklikt met ringetje nr1 5per kant

plug nr 9 gaat gewoon door een gat in de auto en niet in een andere plug
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by integra »

Aaaa, okee. Ik kon die nummer 1 niet thuis brengen. Ik had in het WPHB gekeken en in het EPC maar ik kon het niet goed zien op de plaatjes.
En in mijn auto zag ik ook alleen die nummer 9 dingetjes. Maar weten we dat ook weer.
LordTD
Posts: 14
Joined: Sat May 25, 2013 10:35 am

Re: mysterieuze geleideklem voor ITR tapijt bij EPC

Post by LordTD »

Ik heb daarnet bij Gerdy een tapijt gezien waar de instaplijsten nog aanhingen, het zijn inderdaad kleine metalen ringetjes die over de plastic uitsteeksels van de instaplijsten geduwd worden om het tapijt eraan vast te hangen.
Post Reply