Lampen vervangen DC5 ?

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
User avatar
Tharmas
Posts: 79
Joined: Wed May 29, 2013 9:07 pm

Lampen vervangen DC5 ?

Post by Tharmas »

Afgelopen week was dus een dimlicht lamp kapot op mijn auto. (Nou moet ik erbij vertellen dat degene waarbij ik de auto gekocht hem tevens de omzetting van de lampen heeft gedaan.)
Dus ik maak de klemmen los, zit er een lamp in wat ik vermoed een H7 is geweest, van stroom voorzien door 2 kabelschoentjes. Weet niet of er normaal een soort "houder" moet zijn waar de lamp in gestoken word... Anyways, ik een nieuwe H7 erin geduwd. En die werkte... althans totdat ik de dag erna vertrok en op merkte dat hij weer kapot is...

Nou is mijn vraag(en):

Gebruik ik een verkeerd type lamp? En ging hij daarom zo snel kapot? Of is de omzetting gewoon "dodgy" gedaan?
Tevens vraag ik me af, moet er geen "voetje/houder" aan de kabel zitten waar je de lamp in plaatst?

Kan zo 1,2,3 niet snel iets erover vinden op internet. En wat ik vind heeft over het algemeen betrekking tot Acura's en engels/amerikaanse verwijzingen, dus weet niet of het betrekking heeft op mijn auto?

Zou het fijn vinden als iemand me hier over kan informeren.

Alvast bedankt...
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Lampen vervangen DC5 ?

Post by R-STYLE »

Zou de spanning eerst meten op de aansluiting van je lamp of dat wel ongeveer 12 v is
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Re: Lampen vervangen DC5 ?

Post by D_ToXx »

het probleem kan veel zijn,
ik kan wel een keertje ff kijken als je wilt.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Lampen vervangen DC5 ?

Post by mrkeffo »

Het zou misschien kunnen zijn dat de schoentjes zoals je zelf zegt beetje slecht zijn. Ik zeg meten is weten. controleren of je op een van de 2 pootjes spanning hebt op de lamp, heb je dat wel de massa eens goed controleren.

Ok heb bij de Ford ook een keer gehad dat ik een hele slechte lamp trof die dus gelijk stuk ging na montage dus zeg nooit nooit. En m.b.t hoe t origineel hoort te zitten kan ik je helaas geen antwoord op geven. h7 klinkt niet raar in ieder geval.
User avatar
Tharmas
Posts: 79
Joined: Wed May 29, 2013 9:07 pm

Re: Lampen vervangen DC5 ?

Post by Tharmas »

Nou heb de lamp eens doorgemeten. En als ik het goed gedaan heb (op elektro gebied een behoorlijke nOOb) gaf hij iets minder als 10.4 volt aan (?!?).

Was vandaag trouwens bij de Honda garage, dus meteen eens nagevraagd. De auto had dus standaard HID verlichting...

Nou ga ik ervan uit dat degene die de lampen omgezet heeft, het zo goedkoop mogelijk heeft gehouden. En daarom de verlichting heeft omgebouwd naar "standaard" verlichting... Maar nu weet ik dus niet wat er allemaal uit is gehaald van de originele HID verlichting...

Trouwens op weg naar en terug van de garage ben ik er dus achter gekomen dat de lampen het dus af en toe wel doen, dus zal er ergens wel een los kontakt zijn... (nogmaals elektro nOOb).
Nu is alleen de vraag, waar? En ik krijg het idee dat ik de voorbumper moet verwijderen om de kappen eruit te halen...

Het liefste zou ik de originele HID verlichting erin hebben, als zoiets mogelijk zou zijn in de goede opstelling en natuurlijk betaalbaar is. Zo niet zou ik al blij zijn als de lampen het gewoon fatsoenlijk doen.

Zucht, denk dat op het moment de beste vraag die kan stellen is of iemand een bedrijf/persoon weet in omgeving Limburg die ervaring/verstand heeft van autoverlichting en/of omgebouwde lampen.
Zodat ik eens kan informeren...

BTW Bedankt voor de reacties :)
Post Reply