Nieuwe velgen et waarde ep3

Hier alle technische onderwerpen mbt banden en de bijbehorende velgen
Post Reply
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by Ray1990 »

Ik heb velgen gekocht maar volgens mij de verkeerde binnen gekregen(deze zijn wel mooier :-)

als ik het goed heb is standaard 17inch 8j en et55. En nu heb ik binnen gekregen 17inch 8j met et35, gaat dit passen?? Iemand hier ervaring mee?? Of moet ik dan wielkasten uitrollen??
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by mrkeffo »

Stock is 7j et45. Ik heb 8j et35 enkei wielen eronder. Wel was ik met genoodzaakt met 215 45 17 toyo semislicks te rollen. Ik denk met de standaard maat 205 dat t misschien net zou gaan..

Dus check mijn topic maar even. En de maat die je had gekozen et55 pas denk ik niet met je achterste wielophanging aan de binnenkant
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by Ray1990 »

mrkeffo wrote:Stock is 7j et45. Ik heb 8j et35 enkei wielen eronder. Wel was ik met genoodzaakt met [url=tel:215 45 17]215 45 17[/url] toyo semislicks te rollen. Ik denk met de standaard maat 205 dat t misschien net zou gaan..

Dus check mijn topic maar even. En de maat die je had gekozen et55 pas denk ik niet met je achterste wielophanging aan de binnenkant


Ik heb 205/45/17 bridgestone potenza. Die ik gekozen had waren 7j en et38.
Dus OEM is et45, dacht namelijk et55. Dus krijg ook een getrokken look op de wielen.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by mrkeffo »

Opgetrokken word t wel met 8j dan idd. Vind het zelf een mooie maat staat bijna flush op je carrosserie. Veel suc6 met je keuze :)
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by Ray1990 »

Huidige situatie: 2 vingers tussen band en wielkastrand. Dus ik denk ongeacht bandenmaat deze zouden moeten uitrollen. Ik ga nog even mail afwachten, ik had namelijk de japan racing 1 besteld en zie net thuis dat het de jr3 zijn. Ik moest er wel 7 weken op wachten..

Image

Image
typerrrr
Posts: 12
Joined: Thu Jun 06, 2013 2:00 pm

Re: Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by typerrrr »

zo, zijn wel mooie velgen zeg!! zijn dat de velgen die dan verkeerd zijn en waarop je 7 weken moest wachten? wat heb je nu uiteindelijk gedaan?
Soms gebeurd dat als je zelf besteld. Ik liet het altijd in de garage doen, nooit problemen totdat ze gingen sluiten en er een ander in het pand kwam dat ze opvolgde en de prijzen omhoog schoten.. Ik vond t toen echt te belachelijk duur toen besloten om zelf online te gaan bestellen op http://www.tirendo.nl/ omdat dit gewoon veel goedkoper was en zo duur vind k de banden niet, ook daar mijn oom aangaf dat hij me kon helpen met het monteren van de banden en hij er wel verstand van af had, was ik uiteindelijk wel velen malen goedkoper uit en ik hoefde ook niet 7 weken te wachten, de week erop waren ze binnen en konden we aan de slag. Beetje jammer en zonde dus dat je dit hebt ervaren.
met vriendelijke groet,
Ferdi
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Nieuwe velgen et waarde ep3

Post by Ray1990 »

typerrrr wrote:zo, zijn wel mooie velgen zeg!! zijn dat de velgen die dan verkeerd zijn en waarop je 7 weken moest wachten? wat heb je nu uiteindelijk gedaan?
Soms gebeurd dat als je zelf besteld. Ik liet het altijd in de garage doen, nooit problemen totdat ze gingen sluiten en er een ander in het pand kwam dat ze opvolgde en de prijzen omhoog schoten.. Ik vond t toen echt te belachelijk duur toen besloten om zelf online te gaan bestellen omdat dit gewoon veel goedkoper was en zo duur vind k de banden niet, ook daar mijn oom aangaf dat hij me kon helpen met het monteren van de banden en hij er wel verstand van af had, was ik uiteindelijk wel velen malen goedkoper uit en ik hoefde ook niet 7 weken te wachten, de week erop waren ze binnen en konden we aan de slag. Beetje jammer en zonde dus dat je dit hebt ervaren.


De OEM velgen liggen in de garage en de velgen die ik wilde heb ik toch eronder :) . De verkeerder omgeruild met de goede, foto's staan in mijn voorstel topic.
Post Reply